55-iems Seimo nariams, kurie nepritarė alkoholio reklamos draudimui, ketvirtadienį buvo įteiktos dovanos – vardiniai alaus buteliai. Ant kiekvieno jų – parlamentarų nuotraukos ir specialūs pavadinimai: „Mazuronio kartusis“, „Alfonso nefiltruotas“ ar „Šedžiaus jaunikių“. Tiesa, buteliai tušti, o juos įteikę jaunieji konservatoriai tikino, jog alaus patys neišgėrė.
Pasak akciją organizuojančios Jaunųjų konservatorių lygos, šis Seimas turi istorinę galimybę uždraudžiant alkoholinių gėrimų reklamą imtis realaus mūsų visuomenės, o ypač jaunimo, blaivinimo.
Kartu su vardiniais buteliais Seimo narius pasieksiančiame kreipimosi tekste parlamentarai yra kviečiami atkreipti dėmesį į jaunus žmones bei pavojingai didelį nepilnamečių, kurie jau ne kartą yra vartoję svaigiuosius gėrimus, skaičių.
„Remdamiesi tarptautine patirtimi žinome, kad dar 2009 metais Vokietijoje atliktas tyrimas įrodė, kad reklama skatina jaunimą vartoti alkoholinius gėrimus. Neabejojame, kad tokia pati situacija yra ir Lietuvoje. Būtent dėl to dabartiniams Lietuvos paaugliams, kurie užaugo su šūkiu „Mus vienija alus ir pergalės!“, vartoti alkoholį yra natūralu ir priimtina.
Būtent dėl reklamos įtakos tokios nuostatos lengvai įaugo į jaunų žmonių pasąmonę ir visos prevencinės priemonės sunkiai pasiteisina, nėra populiarios ir paveikios. Juk situacija, kad mūsų šalyje vienam gyventojui, skaičiuojant kraštiečius nuo 15 metų, per metus tenka net keliolika litrų absoliutaus alkoholio, nėra normali ir toleruotina“ – teigia akcijos organizatoriai.
Pasak jų, norisi tikėti, jog kiekvienas Seimo narys yra moralus, doras ir atsakingas Lietuvos Respublikos pilietis, kuris, turėdamas galimybę, prisidės prie sprendimo, galinčio ženkliai sumažinti alkoholio žalos mastą ir augantį mirtingumą nuo priežasčių, susijusių su alkoholio vartojimu.
Vardiniai buteliai ir Jaunųjų konservatorių pareiškimai pasieks 55 LR Seimo narius.