Bendras darbas su „Škoda“
Būdami pakankamai didžiulio koncerno dalimi, „Seat“ specialistai gali pasinaudoti kitose markėse dirbančių inžinierių patirtimi. Nors „Seat“ kompanijoje dirba savo srities specialistai, tačiau atrodo, kad automobilio dizainą kūrė ne tik „Seat“ vyriausiasis dizaineris Alejandro Mesonero ir jo komanda, bet ir „Škoda“ vyriausiasis dizaineris Josefas Kabanas. Priekinė automobilio dalis atrodo agresyviai, išraiškingai arba kaip pasakytų „Seat“ kompanijos atstovai - emocionaliai.
Pažvelgus į galinę automobilio dalį to pasakyti nesinori. Galinė automobilio dalis nuožulnesnė, ne tokia kampuota ir šiek tiek primenanti naujausią „Škoda“ kūrinį - „Kodiaq“. Asociacijas su šiuo modeliu man kelia galinių „Ateca“ žibintų stilius, kuris mano akimis yra beveik identiškas.
Vis dėlto, prie automobilio dirbusius dizainerius reikėtų pagirti už gerai atliktą darbą. Po daugiau nei 1400 darbo dienų, tūkstančių eskizų ir keletos dešimčių realaus dydžio prototipų, „Seat“ dizaineriai sugebėjo surasti aukso viduriuką, kuris atspindėtų dabartines gamintojo vertybes.
Vokiška tvarka
Jeigu automobilio dizainas kiekvienam praeiviui privalo sukelti tam tikrą emociją, tai „Seat Ateca“ interjeras buvo sukurtas racionaliai mąstančio žmogaus. Atsisėdus už „Seat Ateca“ vairo jus pasitiks „Seat“ automobiliuose matyti ciferblatai, priekinės konsolės viršuje sumontuotas lietimui jautrus ekranas, o po juo - likusių prietaisų valdymo mygtukai.
Sėdint už „Seat Ateca“ vairo apima jausmas, jog sėdite logiškai išplanuotame „Volkswagen“ interjere. Taip, skiriasi kai kurių prietaisų apipavidalinimas, tačiau surinkimo kokybė, interjere panaudotos medžiagos yra tokios pačios kaip ir „Volkswagen“ markės modeliuose.
Anksčiau mažesnę „Seat“ automobilių kainą buvo galima pateisinti dėl prastesnių medžiagų interjere ar surinkimo kokybės, tačiau dabar - „Lietuvos metų automobilio“ nugalėtojo titulą laimėjusiame „Seat Ateca“ akivaizdžių trūkumų surasti nepavyksta.
„Volkswageniškumu“ atsiduoda ir vairuotojo pozicija. Bandytame modelyje sumontuotos sėdynės turi gerą šoninį prilaikymą, tačiau sėdynių nugaros atlošas yra pakankamai kietas, tad išsileidus į ilgesnę kelionę sustoti prasimankštinti norėsis dažniau. Nepaisant kietokų sėdynių, priekaištų „Seat Ateca“ vairuotojo vietai neturiu. Vairo storis, stabdžių pedalo jautrumas ir sėdynės bei vairo reguliavimo galimybės - tarp geriausių.
Dyzelinis variklis - pajėgus
„Seat Ateca“ gali būti komplektuojamas su vienu iš keturių variklių: dviejų benzininių ir dviejų dyzelinių. Jų galingumas svyruoja tarp 115 ir 190 arklio galių. Benzininių variklių gamoje: 1,0 ir 1,4 litro darbinio tūrio jėgos agregatai. Tuo tarpu dyzelinių variklių gamoje yra 1,6 ir 2,0 litrų „Common Rail“ motorai, kurie montuojami įvairiuose „VAG“ koncerno šeimos kūriniuose.
Bandytame modelyje buvo sumontuotas pats pajėgiausias - turintis 190 arklio galių ir 400 Nm sukimo momentą. Šis motoras „Seat Ateca“ modeliuose komplektuojamas tik su 7 laipsnių „DSG“ pavarų dėže ir keturių varančiųjų ratų pavara. Puikus tandemas, ar ne? Teoriškai - taip.
Skųstis galios trūkumu - nesinori, lėtai veikiančia „DSG“ pavarų dėže - taip pat. Pastarasis komponentas labai greitai prisitaiko prie jūsų vairavimo stiliaus. Jeigu kelis kilometrus važiavote agresyviau, ji konkrečią pavarą užlaikys ir bandys suprasti ką norite daryti toliau - spausti akceleratoriaus pedalą ar apsiraminti. Pradėjus važiuoti taupiai, kiekviena pavara bus perjungta kuo anksčiau. Vienintelis akivaizdus trūkumas - vidutinės kuro sąnaudos.
Greičiausiai mano pažiūros patiks ne visiems, bet mano nuomone, pagrindinė priežastis, kodėl reikėtų rinktis dyzelinį variklį - ekonomiškumas. Jeigu per metus nuvažiuojate bent jau 30 000 kilometrų, rinktis dyzelinį variklį ne rekomenduojama, bet privaloma.
Vis dėlto, gyvename laikais, kai dyzeliniai varikliai atlieka ne vieną, bet kelias paskirtis. Puikus pavyzdys yra bandytame modelyje sumontuotas 190 arklio galių ir 400 Nm sukimo momentą išvystantis dyzelinis motoras.
Priekinius arba visus keturis ratus sukančiam jėgos agregatui pajėgumo netrūksta nuo pat 1800 sūkių ir stiprią automobilio akceleraciją išlaiko iki pat 3200 aps/min. Didžiulis sukimo momentas ir staigus automobilio šovimas į priekį suviliotų kiekvieną vairuotoją, tačiau norėdami turėti tokį jėgos užtaisą po savo dešine koja, privalėsite susitaikyti su didokomis kuro sąnaudomis.
Puikiai žinome, jog spaudžiant šaltukui, dyzelinio variklio apetitas ženkliai padidėja, tačiau nuvažiavus kelis šimtus kilometrų įvairiais keliais ir įvairiais važiavimo režimais, 2,0 litrų darbinio tūrio turbodyzelis 100 kilometrų pareikalaudavo 8,1 litro dyzelio. Ar tai yra daug? Atsižvelgiant į variklio siūlomas galimybes - nelabai, tačiau norintiems sutaupyti, siūlyčiau pasirinkti modelį su benzininiu varikliu, kurio apetitas ir eksploatacijos kaštai bus ženkliai mažesni.
Dinamiškas ir stabilus
„Seat“ milžiniškame „VAG“ koncerno portfelyje ne visados tupėjo tame pačiame skyriuje. Dešimto dešimtmečio pabaigoje „Seat“ turėjo tapti ispaniška alternatyva „Alfa Romeo“ markės automobiliams. „Seat“ netgi sugebėjo persivilioti „Alfa Romeo 156“ ir „147“ automobilių dizainerį, Walterį de Silva. Nors šio dizainerio indelis buvo akivaizdus, tačiau po to pasirodę „Seat“ modeliai labai dažnai priversdavo užduoti klausimą - „Kas tu? Kuo tu nori būti?“
Dabar „Seat“ vadovai stengiasi akcentuoti emocionalų eksterjero dizainą, sportiškumą bei dinamiškumą. Tad, teoriškai, naujasis „Seat Ateca“ turėtų būti skirtas tiems, kurie vertina ne komfortą, bet pagirtiną automobilio elgesį posūkiuose.
Tikrai nenorėčiau „Seat Ateca“ pavadinti vairuotojo automobiliu, nes šis epitetas labiau tinka „Seat Leon Cupra“ modeliui, tačiau net ir būdama 1,6 metro aukščio, ispaniškų genų turinti mašina posūkiuose elgiasi pagirtinai. Posūkius „Ateca“ įveikia užtikrinčiau ir stabiliau negu daugelis konkurentų, o tai turėtų būti labai svarbu tiems, kas nenori už šeimos automobilio vairo tiesiog kiurksoti.
Nors 3 iš 4 atvejų automobilis yra varomas priekiniais ratais, tačiau jiems pradėjus slysti arba praslysti, į pagalbą atvyksta išmani „Haldex“ keturių varančiųjų ratų sistema, kuri tam tikrą variklio galios kiekį siunčia ir į galinius ratus. Tokiu būdu sustabdomas slydimas, padidinamas stabilumas posūkiuose arba jeigu esate labai drąsus - padeda pravažiuoti šiek tiek sudėtingesnį kelio ruožą.
Visi modeliai su keturių varančiųjų ratų pavara atkeliauja su centrinėje konsolėje sumontuotu specialiu ratuku, kurio pagalba galima pasirinkti vieną iš keletos važiavimo režimų : „Eco“, „Normal“, „Sport“, „Individual“, „Off-Road“ ir „Snow“. Pavyzdžiui, naudojant „Snow“ režimą, automobilyje sumontuoti davikliai nuolatos stebi kiekvieno rato judėjimą, sumažina variklio jautrumą į akceleratoriaus pedalą ir greičiau reaguoja į bet kokį automobilio slydimą.
Pati geriausia „Seat Ateca“ savybė - įvairiapusiškumas. Tai vienas iš tų atvejų, kai automobilis jam paskirtas užduotis atlieka gerai. Esu įsitikinęs, jog kai kuriems gali nepatikti eksterjero ar interjero dizainas, automobilio kaina, sąsajos su „Volkswagen“ ar charizmos trūkumas, bet ar dėl to automobilis tampa blogesnis? Tikrai ne. Paklauskite „Nissan Qashqai“ vairuotojų.
PRIVALUMAI
- Patrauklus dizainas
- Patogi vairuotojo pozicija
- Puikus matymo laukas
- Efektyvus dyzelinis variklis
- Sklandžiai veikianti „DSG“ pavarų dėžė
- Į rimtą bekelę nenuvažiuosite, bet apsnigti miško keliai nebus didžiulė kliūtis
- Lengvas valdymas
- Saugumo įrangos įvairovė
- Stabilumas
TRŪKUMAI
- Pasižymi moderniems benzininiams varikliams būdingu apetitu
- Kas 9000 kilometrų reikės papildyti „AdBlue“ skysčio talpą
- Aerodinaminis triukšmas važiuojant didesniu greičiu