Skandinavijos oro bendrovė "Scandinavian Airlines System" (SAS) gali atsisakyti privatizuoti kontrolinį 66 proc. mūsų šalies nacionalinės oro bendrovės "Lietuvos avialinijos" (LAL) akcijų paketą.
Apie atitinkamus skandinavų planus rašo Švedijos dienraštis "Dagens Industri", pasak kurio, taip kompanija nutarė susipažinusi su LAL privatizavimo prospektu, tačiau neatsisako planų plėstis Baltijos regione.
Lietuvos pusė, kol penktadienio pavakaryje nesibaigs pirminių pasiūlymų pateikimo laikas, į tokias žinias reaguoja santūriai.
"Nieko negaliu pasakyti tol, kol nesibaigė paraiškos padavimo terminas. Be to, dėl to jokios oficialios informacijos, išskyrus tai, kas yra skelbiama spaudoje, Valstybės turto fondui nėra pateikta", - “Eltai” sakė fondo privatizavimo direktorius Antanas Malikėnas.
Briuselyje viešinčiam Susisiekimo ministerijos sekretoriui Alminui Mačiuliui žinia apie galimą SAS atsisakymą toliau dalyvauti mūsų šalies avialinijų privatizavime buvo naujiena, kurios, be penktadienio, jis taip pat detaliau nekomentavo.
Paskutinę pasiūlymų pateikimo dieną - penktadienį - į Lietuvą atvažiuoja vienas iš Skandinavijos oro bendrovės vadovų, neoficialiomis žiniomis, viceprezidentas Larsas Lindgrenas. Teoriškai jis gali pranešti apie kompanijos sprendimą atsisakyti pirkti LAL akcijas, bet taip pat gali būti įgaliotas sprendimą priimti vietoje, todėl Lietuvos pusė neskuba nusiteikti nesėkmei.
66 proc. LAL akcijų pretenduojanti įsigyti SAS yra įsigijusi avialinijų privatizavimo dokumentų rinkinį. Pirminiai konkursiniai skandinavų pasiūlymai turės būti pristatyti iki penktadienio 16 val., o galutiniai - iki birželio 27 dienos 16 valandos. Už LAL akcijas pirkėjas turėtų sumokėti minimalią apytiksliai 12,8 mln. litų sumą.
"Lietuvos avialinijos" praėjusiais metais uždirbo 39,924 mln. litų audituoto pelno, iš kurio ketina mokėti dividendus. Numatoma, kad akcininkų dividendams bus skirta 900 tūkst. litų. Visas 100 proc. akcijų įstatiniame 9,67 mln. litų oro bendrovės kapitale priklauso valstybei, jas valdo Valstybės turto fondas.
Dėl būtinybės sutvarkyti balansą užpernai LAL buvo patyrusi 33,396 mln. litų nuostolį, iki tol bendrovė taip pat dirbo nuostolingai.
Lietuvos oro bendrovė per praėjusius metus atliko 3 tūkst. 952 reisus, pervežė 304 tūkst. 264 keleivius, vidutinis reisų užimtumas siekė 54,8 proc. Per šiuos metus planuojama atlikti 4 tūkst. 25 reisus, pervežti 305 tūkst. 114 keleivių, o reisų užimtumą padidinti iki 55,6 proc.
Pagal į Vilnių ir iš jo skraidintų keleivių skaičių, kur Lietuvoje konkuruoja didžiosios aviakompanijos, pernai LAL priklausė didžiausia - 46,8 proc. - rinkos dalis. Įskaičiuojant dar du didelius šalies oro uostus - Kauną bei Palangą, LAL užimama šalies oro rinkos dalis sudaro apie 51 proc.
Nacionalinę Lietuvos oro bendrovę norima privatizuoti ir padedant strateginiam investuotojui jos konkurencingumą sustiprinti iki 2004 metų gegužės, kai Europos oro rinka bus liberalizuota ir į Lietuvą užsienio oro kompanijų lėktuvai galės skraidyti be apribojimų.
ELTA