Šie eismo elementai panaikinti lygiai prieš metus. Kilus pasipiktinimui dėl išaugusių transporto spūsčių, Vyriausybė po savaitės sprendimą atšaukė, tačiau nurodė suderinti rodyklių grąžinimą su Transporto kompetencijų agentūra.
Transporto kompetencijų agentūra BNS informavo, kad šalies savivaldybės nuo 2020-ųjų sausio pateikė 267 prašymus iš naujo įrengti žaliąsias rodykles, iš jų buvo patenkinti 107.
102 atvejais savivaldybėms rekomenduota eismą sankryžose reguliuoti tik įprastais šviesoforais, taip pat pasiūlyta įrengti 58 papildomas šviesoforų sekcijas, kai nustatyta, jog tai maždaug per pusę mažina automobilių grūstis lyginant su įprastais šviesoforais.
Apie 40 proc. prašymų grąžinti žaliąsias rodykles atmesta dėl blogo matomumo sankryžose.
Daugiausia žaliųjų rodyklių leista grąžinti Klaipėdai – 25, tenkinta pusė prašymų. Panevėžyje grįžo 17 lentelių, Šiauliuose – 13. Vilniuje tenkinti tik devyni prašymai vėl įrengti rodykles iš 30, Kaune – vos du iš 20.
Žaliosios rodyklės grįžo ir Kėdainiuose (8), Tauragėje (7), Palangoje (5), Alytuje (4), Skuode (4), taip pat Anykščiuose, Vilkaviškyje (po 3), Jurbarke, Gargžduose, Plungėje (po 2), viena rodyklė grąžinta Ukmergėje.
Daugiausiai naujų papildomų sekcijų rekomenduota įrengti taip pat didmiesčiuose: Vilniuje – 16, Klaipėdoje – 14, Kaune ir Panevėžyje – po 9.
Žaliosios rodyklės leidžia automobiliams sukti į dešinę ir degant raudonam šviesoforo signalui, prieš tai sustojus prie sankryžos ir įsitikinus, kad tai netrukdo pėsčiųjų, kitų transporto priemonių eismui ir saugumui.
Naikinti žaliąsias rodykles Susisiekimo ministerija pasiūlė dar 2014-aisiais, remdamasi Kaune kelerius metus vykdytu tyrimu. Jis, pasak ministerijos, parodė, kad sankryžose su žaliosiomis rodyklėmis kyla daugiau avarijų, per kurias žūva ar sužalojami žmonės.