„Yra susitarimas ir pripažinimas, kad Lietuva, Lenkija ir visa ES laikoma kaip viena valstybė. Tai jau yra gerai, kadangi nebus selektyvių reikalų taikymo atskirai valstybei“, – BNS teigė „Linavos“ prezidentas Romas Austinskas.
„Kas gali būti blogai vežėjams, kad atsiranda muitinės. JK tiek metų gyveno be muitinės, ir jiems reikės tą dalyką išspręsti. Gali atsirasti eilių, bet tikimės, kad jos nebus tokios, kaip prieš Kalėdas“, – pridūrė jis.
Tuo metu „Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas pažymėjo, kad ES vežėjai vietoje trijų kabotažų dabar turės po du per savaitę ir turės išvažiuoti iš šalies, kad laukdami krovinio galėtų vietoje dar truputį padirbėti.
„Kol kas matau tokį didžiausią nuostolį. Tai reiškia, vienu trečdaliu turi mažesnę galimybę užsidirbti papildomai pinigėlių“, – BNS teigė Z. Buivydas.
Tuo metu R. Austinskas sako, kad Lietuvos vežėjai nėra lyderiai vidiniuose pervežimuose, todėl didelių problemų dėl šio reikalavimo neturėtų kilti.
Pasak Z. Buivydo, kietojo „Brexit“ atveju vežėjai būtų susidūrę su daug didesniais sunkumais, logistikos problemomis, kamščiais, tačiau šiuo metu tikimasi, kad taip nenutiks.
„Kai buvo tikimasi, kad bus kietasis „Brexit“, be sutarties, tai parodė labai aiškiai, kad iš karto kilometrinės eilės, nes atsiranda popieriniai muitinės dokumentai kai kurie, juos reikia pildyti, įmonės turi papildomai darbuotojų prisiimti. Dabar to kaip ir neturėtų būti“, – sakė Z. Buivydas.
„Tačiau nėra išlygos šiam momentui dėl pasų. Anksčiau užtekdavo asmens tapatybės kortelės, dabar turi būti pasas pas vairuotoją. Reiškia, kažkas kontroliuos tai, čia gali trukdis susidaryti“, – pridūrė jis.
Pasibaigus pereinamajam laikotarpiui po „Brexito“ ir Europos Komisijos bei Europos Vadovų Tarybos vadovams trečiadienį Briuselyje pasirašius ES ir Jungtinės Karalystės Prekybos ir bendradarbiavimo susitarimą, penktadienį 1 val. Lietuvos laiku Britanija pasitrauks iš Europos bendrosios rinkos ir Muitų sąjungos.