„Gyvenu Antakalnio mikrorajone, o mano darbovietė yra miesto centre. Jei paprastai kelionė iki darbo man automobiliu užtrukdavo 7 minutes, tai dabar iki darbo važiuoju kartais 30 ar net 40 minučių. Nežinau, ar čia sostinės gatvės nėra tinkamai išvalytos, ar kiti vairuotojai pamiršo, kaip reikia vairuoti žiemos metu“, – portalui tv3.lt pasakojo vilnietis Darius.
„Nesuvokiu, kas čia nutiko Vilniui žiemos metu. Nuo Rinktinės gatvės (Žirmūnai – tv3.lt) iki Žvėryno mikrorajono pradžios juk galima nusigauti greičiau negu per 10 minučių, o dabar automobiliu reikia kastis per sniegą tokį atstumą gerą pusvalandį“, – pasipiktino neslėpė sostinėje gyvenanti Nijolė.
Apie tai, kad Vilniui pasnigus, eismas sostinės gatvėse tarsi sustoja užsiminė ir Seimo narys Andrius Mazuronis.
„Važiuoju jau valandą ir 3 min. Nuo Vokiečių gatvės pajudėjau maždaug iki Finansų ministerijos, prie Vašingtono aikštės. Greitis maždaug 2 km/h. (ėjimas neskubant būna apie 5-6km/h). Dievinu važinėti sostinės gatvėmis, kai pasninga...“, – savo paskyroje socialiniame tinkle „Facebook“ pasakojo parlamentaras.
Dėl smarkaus snygio sulėtėjusiu eismu skundėsi ir dirbti į Vilnių važinėjantys kitų miestų gyventojai.
„Anksčiau nuo Elektrėnų iki Vilniaus, kur dirbu, nuvažiuodavau per maždaug 40-45 minutes, tai šiandien šitą atstumą įveikiau beveik pusantros valandos, o važiuodamas iš darbo iš viso kelionėje užtrukau geras dvi valandas. Atrodo, kad valo tuos kelius, bet magistralėje antra juosta atrodo būna nuolat užsnigta, persirikiuoti yra pavojinga, o kai pasieki Vilnių, tai panašu, kad eismas iš viso sustoja“, – portalui tv3.lt sakė.
Skundus vertina filosofiškai
Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Grinda“, kuri rūpinasi sostinės gatvių priežiūra, direktorius Algimantas Vilūnas portalui tv3.lt pasakojo, kad šią savaitę įsismarkavus sniegui, kelininkams darbo buvo daug, tačiau, kaip teigė pašnekovas, tvarkytis sekasi pavyzdingai.
„Darbo tikrai turime, bet tikrai turiu pasakyti, kad sekasi. Naktį pradėjo smarkiai snigti, tai druską spėjome išbarstyti. Tose gatvėse, kur eismas vyksta, kur padangos trina sniegą su druska, tai praktiškai tobulai atrodo pagal oro sąlygas. Šoninėse gatvėse, kur eismo mažiau, tai reikės ilgiau palaukti, kol gatvės pasitvarkys. O šiaip naktį, jeigu bus sniego daugiau, tai planuojame masinį miesto gatvių valymą su sniego verstuvais“, – kalbėjo A. Vilūnas.
Jis aiškino, jog pabarsčius druska kelius, tenka palaukti, kol ji sureaguos su sniegu, šis pavirs pilka mase ir tik tada galima imtis valymo darbų. A. Vilūno teigimu, „Grindos“ kelininkai į Vilniaus gatves nuo sniego vaduoti stengiasi tuo metu, kai eismas mažiausiai intensyvus.
„Jeigu matome, kad eismas mieste intensyvus ir artėja piko metas, tai mes su technika vengiame lįsti į gatves, kad daugiau problemų nekelti. O naktį mes, kaip didvyriai, grupuojame 47 barstytuvus-sniego verstuvus po 2-3 ir dirbame. […] Kiekvienam automobiliui tenka po 20 kilometrų gatvių barstymo ir valymo“, – aiškino įmonės „Grinda“ vadovas.
A. Vilūnas neslėpė, jog kasmet žiemą sulaukia vilniečių skundų dėl kelininkų, tačiau juos vertina filosofiškai.
„Pas mus, Lietuvoje, yra tokia situacija, kad medicinos specialistų turime apie milijoną, nes žmonės geriau už gydytojus žino, kaip vaistus naudoti. Krepšinio specialistų turime apie 3 milijonus, o Vilniuje turime beveik pusę milijono kelininkų, kurie geriausiai žino, kaip gatves reikia tvarkyti, o savo darbe daugumai jų sekasi sunkiau. Tokia yra situacija ir nieko nepadarysi“, – ironizavo A. Vilūnas.
Pamosuoti kastuvais ragina ir pačius gyventojus
A. Vilūnas teigė, kad sniego valymas sostinės kiemuose nėra įmonės „Grinda“ funkcija. Anot jo, kelininkai tokių darbų imasi itin retai, tai yra tada, kai sniego nuvalyti nespėja savivaldybės kiemsargiai.
Vilniaus miesto savivaldybės vicemeras Gintautas Paluckas portalui tv3.lt aiškino, kad savivaldybės kiemsargiai iš esmės rūpinasi šaligatvių, bendrų miesto teritorijų, automobilių stovėjimo vietų valymu. Vis dėlto, anot jo, nustojus snigti, už kelių dienų rengiamasi ir sostinės kiemuose esančių automobilių stovėjimo aikštelių valymui.
Vicemeras aiškino, kad sniego valymo nėra vien tik valdžios atstovų rūpestis, taigi pamosuoti kastuvu jis paragino ir pačius vilniečius.
„Kai tik sniegas nustos snigti, tai už kelių dienų bus masinis valymas: ruošiama informacija, gyventojai bus įspėti, kad patrauktų automobilius. Taigi, vyksta valymas sniego kiemuose pagal finansines galimybes.
Sninga, savaime suprantama, visur – ir ant gatvių, ir ant šaligatvių, ir kiemuose. Bet tikėtis, kad savivaldybė nuvalys Jūsų kieme stovintį automobilį, yra naivu. Tai yra sezoninė problema, kuria turi rūpintis visi. Ten, kur priklauso savivaldybei, tai savivaldybė stengiasi iš paslaugų tiekėjų išsireikalauti kokybiškai atlikti tą paslaugą, turiu omeny, gatvių, šaligatvių, bendrų teritorijų, automobilių stovėjimo vietų valymą. Bet kai kur reikia ir pačių gyventojų pastangų nusikasti sniegą“, – portalui tv3.lt kalbėjo G. Paluckas.
Dirba maksimaliomis pajėgomis
Portalo tv3.lt kalbintas šalies magistralinių kelių priežiūra besirūpinančios valstybės įmonės „Automagistralė“ direktoriaus pavaduotojas kelių priežiūrai Mindaugas Rinkevičius pasakojo, kad Lietuvoje įsismarkavus snygiui ir pūgai, kelininkai dirba maksimaliomis pajėgomis.
„Darbo turime labai daug. Matote, kokios yra eismo sąlygos. Vairuotojai turbūt visi buvo įsitempę prie vairo ir važiavo lėčiau nei įprastai. Tai sąlygojo nuo vidurnakčio nuo pajūrio į Kauno, Vilniaus pusę perėjęs intensyvus snigimas, pūga. Ypatingai intensyvus snigimas ir pūga buvo magistralės Vilnius-Kaunas atkarpoje.
Mes tik nuvažiuojame pasipildyti atsargų ir vėl į kelią. Vairuotojai praktiškai neišlipa iš sunkvežimių kabinos. Mes dirbame pamainomis kiaurą parą. Dirbame maksimaliomis pajėgomis: į kelią išvažiavę dirbti 38 sniego valytuvai-druskos barstytuvai ir 18 sniego valytuvų“, – pasakojo M. Rinkevičius.
Jis ragino vairuotojus suprasti, kad kelininkai nėra stebukladariai ir visiškai sniego nuvalyti, ypač pūgos metu, nėra įmanoma.
„Tas pravalymas sniego gal vairuotojams nelabai ženkliai matosi, kadangi sniegas krenta ir jį pusto, dalį jo sluoksnio nupusto ant kelio dangos, tai kai kam gali atrodyti, kad nieko nevalyta. Bet iš tiesų, jeigu mes būtume niekas nedarę, tai vairuotojai galbūt ir nebūtų pravažiavę iš viso.
Mes padedame vairuotojams. Mes vasaros juk negalime užtikrinti ar uždengti stogą virš kelio, kad sniego nebūtų. Bet kokiu atveju, vairuotojas turi pats įvertinti, kokiu keliu važiuoja, kokį saugų greitį jis turi rinktis. Vairas yra paties vairuotojo atsakomybėje“, – aiškino M. Rinkevičius.