Spustelėjus šalčiui, retas kuris, skubantis šiomis dienomis į darbą, išvengė nepatogumų. Važiuojantiesiems visuomeniniu transportu teko ilgėliau lūkuriuoti stotelėse, nes ketvirtadienio rytą dėl kontaktinio tinklo avarijos nevažiavo 11, 16 ir 19 maršrutų troleibusai. Vairuojantiems nuosavus automobilius teko pavargti juos užvedant, bandant atplėšti užšalusias dureles ar gramdant apledėjusį priekinį automobilio stiklą. Tiems, kuriuos nuvylė viešasis ir nuosavas transportas, neliko nieko kito, kaip kviesti taksi.
Daugiau klientų, didesnės ir kuro sąnaudos
Bendrovės „Martono taksi“ vadovas Ričardas Kriukovas pripažino, kad visomis pastarosiomis šaltomis dienomis fiksuojamas daugiau kaip 20 proc. taksi iškvietimų suaktyvėjimas.
„Nors ir žmonės neužveda automobilių, jie darbo dienomis vis tiek privalo būti darbe. Išsikviesti taksi jiems tampa reikalinga. Savaitgalį situacija gali būti sunkiai prognozuojama. Gali būti taip, kad visi sėdės namuose ir niekam niekur nesinorės važiuoti per tokius šalčius“, – komentavo R. Kriukovas. Anot jo, dėl šios priežasties papildomų ekipažų išsiųsti neplanuojama.
Šiuo metu suaktyvėjusį taksi iškvietimų srautą stengiamasi aptarnauti kaip įmanoma operatyviau, bet pašnekovas neneigė, kad visų jų patenkinti, ypač piko metu, nuo 7 iki 9 val. ryto, nepavyksta.
Taksi paslaugų kainos dėl į Lietuvą atkeliavusios šaltosios žiemos išlieka nepakitusios, tačiau, ar pavyks bent kiek uždirbti iš išaugusių keleivių srautų, taip pat dar neaišku.
„Čia yra dvi medalio pusės. Yra daugiau iškvietimų, daugiau klientų nuvežama, bet yra ir didesnės kuro sąnaudos. Paskui reikės susiskaičiuoti, kas iš tikrųjų išeina“, – klausiamas, ar taksi vežėjai tikisi šiomis dienomis daugiau uždirbti, sakė „Martono taksi“ vadovas.
Kelyje mažiau spūsčių
Kitos taksi bendrovės „Merselita“ atstovas, nenorėjęs viešinti savo pavardės, tikino, kad šiomis dienomis jų bendrovė dirba įprastu režimu ir didelių pokyčių dėl spaudžiančio šaltuko nejaučiantys.
„Žinokite, taksi automobiliai irgi turi tokią savybę neužsivesti. Visko ir mums pasitaiko“, – sakė taksi įmonės atstovas, paklaustas, ar pastaruoju metu sulaukia gyventojų skambučių, norinčių išsikviesti taksi būtent dėl užšalusių nuosavų automobilių.
Pašnekovas tikino, kad šiuo metu įmonė dirba įprastu režimu, o dėl šalčio keliuose jaučiamos nebent sumažėjusios automobilių spūstys. „Gal truputėlį mažiau kamščių, nes daug kas neužsiveda“, – tikino jis ir pridūrė, kad aukščiau bambos neiššoksi – nors iškvietimų ir būtų daugiau, taksi bendrovė pajėgi aptarnauti tik tiek, kiek turi automobilių.
Taksi verslas – neprognozuojamas
Vilniaus taksi vežėjų asociacijos „Sosveta“ vadovas Romualdas Bieliauskas patvirtino, kad spustelėjus šalčiui, padaugėjo norinčiųjų išsikviesti taksi. Tačiau, kaip pabrėžė pašnekovas, taksi vežėjai negali aptarnauti daugiau klientų nei įprastai, todėl geranoriškai prašė žmonių būti tolerantiškesniais ir, išsikvietus automobilį, neversti vežėjų šalti ir laukti jų lauke.
„Būna tokių atvejų, kad žmonės išsikviečia taksi ir nepasirodo. Arba ateina ir ginčijasi su taksistu dėl skaitliuko skaičių. Jie gaišina taksistų laiką. Juk taksi vežėjų darbas nėra tik vežti keleivius. Taksi vežėjo darbas yra ir laukti automobilyje iškvietimų. Gali būti ir taip, kad taksi vežėjas dirba visą dieną, sėdi automobilyje, o užsisakymų nėra“, – aiškino R. Bieliauskas.
Klausiamas, ar savaitgalį taksistai tikisi turėti daugiau darbo, pašnekovas teigė, kad daug metų išdirbęs taksi versle pastebėjo tendenciją, jog šis verslas sunkiai prognozuojamas.
„Gali tikėtis ir laukti iškvietimų ir jų gali nebūti. O gali atsitikti ir taip, kad nesitiki, o klientai užplūsta. Čia nelabai išprognozuosi. Būna, aišku, tam tikri periodai, pavyzdžiui, Kalėdos, Naujieji metai kada tikimasi daugiau iškvietimų. Aktyvesnės būna ir penktadienio, šeštadienio naktys“, – pasakojo pašnekovas, bet, ar artėjantį savaitgalį, kurį sinoptikai žada būsiantį itin žvarbų, taksi bendrovės sulauks daugiau skambučių, Vilniaus taksi vežėjų asociacijos vadovas pasakyti negalėjo.
„1993 metais benzino kaina buvo 70 centų už litrą, dyzelio – 30 centų. Taksi įkainiai tuo metu buvo apie 1,3 lito už kilometrą. Taksi paslauga pabrango kažkur apie 20 proc. ir dabar siekia apie 1,8 lito už kilometrą, bet pasižiūrėkite, kokios dabar yra kuro kainos“, – retoriškai klausė pašnekovas, pasiteiravus, ar taksi vežėjai tikisi uždirbti iš šaltojo žiemos periodo.
Pašnekovas patikino, kad taksi vežėjų darbas aukso kalnų tikrai nesukrauna. Anot jo, nuolat kyla tiek benzino, tiek dyzelino kainos, todėl vežėjai ne pelną kraunasi, o stengiasi kaip nors išgyventi.
Per šalčius apsukrūs taksi vairuotojai atrado ir kitą „verslo“ nišą – už atitinkamą mokestį pakrauti neužsivedančių automobilių akumuliatorius arba patempia iki norimos vietos. Tokia paslauga kainuoja nuo 50 iki 100 litų.