Praėjusią savaitę jau rašėme apie tai, kad Rusijoje planuojama kardinaliai padidinti baudas užsienio vežėjams už daromus nusižengimus. Kalbinti pašnekovai neigiamai vertino tokį sprendimą ir teigė, kad tai yra akivaizdus vietinių vežėjų propagavimas. Kodėl Rusija nusprendė imtis tokių veiksmų mums išreikšti savo nuomonę sutiko „Urvest“ teisinės įmonės atstovas Romanas Obrazcovas.
Kodėl padidintos baudos?
Federalinės transporto kontrolės tarnybos duomenimis, pažeidimų skaičius vykdant tarptautinius pervežimus vis dar išlieka labai didelis. Dauguma pažeidimų susiję su krovinio pervežimais be leidimų arba su neteisingai užpildytais leidimais. Taip nutinka atliekant ir dvišalius ir trišalius pervežimus.
Reikia pažymėti, kad užsienio vežėjas užsidirba nuo 1 iki 4 tūkst. eurų už kiekvieną tokį pervežimą. Ekspertų paskaičiavimais tokios nesąžiningos konkurencijos sąlygomis Rusijos vežėjai per metus praranda maždaug 15 mln. JAV dolerių pelno.
Tai įrodo, jog galiojantys Rusijoje teisės aktai neduoda patenkinamų rezultatų mažinant užsienio vežėjų pažeidimų skaičių.
Galiojančios baudų sumos Rusijoje yra ženkliai mažesnės nei kitose šalyse už tokius pačius pažeidimus.
Lentelėje pateiktos baudos už neteisingą leidimo blanką pildymą.
Kabotažiniai pervežimai tarp vienos šalies punktų užsienio vežėjams yra uždrausti visur. Tačiau bauda už kabotažinius pervežimus, pvz., Lenkijoje sudaro apie 4000 eurų, o Rusijoje 44.
Tokios simbolinės sankcijos neatgrasina potencialių pažeidėjų, kurie iš anksto į savo išlaidas įtraukia galimas baudas.
Minėtas įstatymo projektas turi sugriežtinti užsienio vežėjų administracinę atsakomybę už krovinių pervežimus ir apsaugoti Rusijos transporto rinką. Pakeitimų tikslas - padidinti administracines baudas užsienio pažeidėjams iki Europoje skiriamų baudų lygio.
Pasėkmės
Baudų didinimas sudarys nepalankias sąlygas užsienio vežėjams ir jie gali būti išstumti iš tarptautinių pervežimų į Rusiją rinkos.
Šis įstatymo projektas neigiamai paveiks tik tuos vežėjus, kurie priprato spręsti visas savo problemas kyšininkavimo būdu, taip didinant korupciją tarp Rusijos pareigūnų.
Savo ruožtu įmonės, kurios sprendžia savo problemas teisiniu būdu, galės išvengti administracinių baudų, jei jos bus nepagrįstos.
Penktadienį susisiekus su Rusijos transporto ministerija buvo paprašyta klausimus pateikti el. paštu, tačiau iki šiol oficialios jų pozicijos nėra. Susisiekti su Rusijos vežėjų asociacijos „Asmap“ atstovais, kurie būtų kompetentingi kalbėti šiuo klausimu taip pat nepavyko.
Taip pat skaitykite:
Pirma dalis: Rusai skelbia karą kitų šalių vežėjams?
Vytautas Kleinauskas