Trečiasis alternatyvios muzikos festivalis “Creeper Fest” keliasi rudeniop ir įvyks paskutinį rugsėjo savaitgalį, 26 – 27 dienomis, klube “Mulen Ružas”, Vilniuje. Šįkart klausytojams bus pasiūlyta dešimties grupių ir visos gaujos DJų programa.
Smagiausias kreivos bei makabriškai mielos muzikos festivalis Lietuvoje išlindo viešumon 2007-ųjų vasarį. Nuo to laiko “Creeper Fest” kviečia įvairaus plauko keistus smagumus pamėgusius tautiečius ir krašto svečius kartą metuose švęsti unikalioje fiestoje. Ji išskirtinė ne tik stilistine įvairove, nepamatuojamais smagumo kiekiais, bet ir tuo, kad yra vienintelė tokia pasiekiama neįveikus ilgo kelio į Vakarų Europos gilumas.
Tačiau šįkart alternatyvių sąskambių gerbėjams poilsio nenumatyta – trečiojo, dvi dienas vyksiančio “Creeper Fest” durys atveriamos rugsėjo 26-osios 18 val. vakare, klube “Mulen Ružas”. Festivalio kulinarai lankytojų ausims pasiūlys platų muzikinį meniu: postpunk, deathrock, new wave, indie su garage, psychobilly, horror, gothrock ar tiesiog seno gero punk pagardais. Jei kažko ir nerasite scenoje – įsitikinkite, ar tai dar neskamba šokių aikštelėje! Ten abi dienas darbuosis atkakli tarptautinė komanda. Paradui vadovaus vilniečių “Creeper Ball” būrys, o jiems talkins svečiai – Lietuvos indie scenoje puikiai žinomas veikėjas Megzta Matilda, debiutantas Su-Y, smarkiausias Danijos postpunk scenos aktyvistas Batluder ir “persona numeris vienas deathrock pasaulyje” – Polyna.Y iš JAV. Polina – didžiausio pasaulyje deathrock, postpunk, artpunk, wave festivalio “Drop Dead” organizatorė bei to paties pavadinimo muzikinio žurnalo redaktorė, todėl jos dalyvavimas Lietuvoje vykstančiame festivalyje – bene geriausias įvertinimas.
Na, o kad išsisklaidytų abejonių likučiai, pereikime prie renginio aperityvo – trumpos pažinties su scenoje pasirodysiančiais atlikėjais.
Mes Repetuojam Sekmadienį
Iš gilaus pogrindžio ištraukti ir puikiai sužibėję praėjusiame „Creeper Fest‘e“ Repetuojantys Sekmadienį šįmet vėl linksmins „primitive mutant laptop‘n‘roll“ garsais. Grupę sudaro keturios meniškos sielos, kurias, pasak jų, „apėmė negatyvus virusas“. Šio viruso išraiška - DIY idėjų kupinas bei trenkta kiber nostalgija atmiežtas minimalistinis grupės skambesys. Jokių kvailų pretenzijų į „Kažką“. Jaunatviškas entuziazmas bei originalumas yra šios grupės varomosios jėgos. Keturi muzikine amunicija apsiginklavę menininkai tikrai turi paruošę nenuspėjamų ir smagių „kompozicijų“.
P.S. Muzikinės technikos stovyklos šalininkai - nepamirškite ausų kamštukų!
VRR
Populiarus jaunimo ansamblis „Verslo Rizikos Rezervas“ susikūrė dar prieš penkioliką metų. Sklinda gandai, kad neformato sąvoka radijo stotyse atsirado būtent tada, kai VRR ten nusiuntė savo demo. O viskas prasidėjo dar gūdžiais 1993-aisiais. Žymi Lietuvos „indie“ undergroundo asmenybė Marius Stavaris, gimęs tremtyje Bykovo Rage, grįžo į Žirmūnų mikrorajoną. Po kiek laiko jis, įkvėptas „The Fall“, „A Certain Ratio“ ir Man(d)česterio „indie“, įkurė VRR. Grupė buvo palankiai sutikta legendiniuose „Blogiausių grupių festivaliuose“ Geležiniame Kablyje. Jų disco post punk ritmai su intelektualaus cinizmo bei ironijos kupinais tekstai priverčia judinti kojas. O tokie hitai kaip „Vokiečių gatvė“, „Miręs Techno muzikos gerbėjas“ bei „Žirmūnų undinė“ skamba ne vieno Lietuvos alternatyvisto galvoje. Tai – tikra diskoteka! Baigiant reikėtų užduoti retorinį klausimą: kuo skiriasi Mančesteris nuo Vilniaus? Atsakytų citata iš grupės Internetinio puslapio: „Mančesteryje nėra populiarios jaunimo grupės VRR“!!!!
Penktadienį šaltos ir rafinuotos „coldwave“ energijos pateiks lenkai „Hatestory“. Ši grupė susikūrė ant ankstesnio projekto - „Eva“ pamatų. Neilgai gyvavusi grupė 2002 metais buvo užsukusi ir į Lietuvą – grojo anuomet dar Sudeikiuose vykusiame festivalyje „Mėnuo Juodaragis“. Nors dalis muzikantų grojo ir kur kas stipresnio skambesio grupėje „Miguel and the Living Dead“, naujajame projekte jie vėl prisimena kaip skamba „Siouxsie“, „The Cure“ ar „X-Mal Deutschland“, ir grįžta prie „Eva“ ištakų. Vėl susidėję su charizmatiškają vokaliste Moni, kurios sodrus ir stiprus balso tembras melomanams tikrai primins Siouxsie Sioux, jie kals stiprų, greito ritmo, aštrių gitarų postpunk programą, kurioje atsiras vietos ir šaltai melancholijai.
Subtilaus kabaretinio ir akustinio skambesio į renginį įneš „Cinema Strange“ lyderio Lucas Lanthier projektas „The Deadfly Ensemble“. Lygiai prieš du metus (tą pačią – rugsėjo 26 dieną!) Vilniuje vykęs grupės pasirodymas sulaukė pačių geriausių publikos įvertinimų. Dabar vėl turėsime progą nusikelti į Veimaro laikų Vokietiją ir įkvėpti gaivaus „retro“ aromato, persunkto siurrealizmo ir absurdo teatro doze. Tai – tarsi kreivas, senas, nespalvotas filmas. Turbūt ne veltui grupė nemažai dėmesio skiria vizualinei išraiškai. Visgi esmė yra muzika, kurioje galima rasti ir „Virgin Prunes“ šiurpios ekspresijos, ir „Current 93“ svajingumo. Šį kartą ansamblis pasirodys gausesne sudėtimi - ritmo mašiną pakeitus gyvu būgninku, „Mirusių musių ansamblis“ parodys naują savo veidą, o grojaraštyje išgirsime ne vieną perliuką iš naujojo šių metų albumo „A Seed Catalog for Extinct Annuals“.
Sixteens
Penktadienio vakaro žvaigždės “Sixteens” – tai dviejų žmonių, Kristen Louise ir Veuve Pauli, projektas, atversiantis jūsų klausai dar negirdėtų elektroninių garsų darinį. Jų stilistika sunku tiksliai įvardinti, todėl dažnai tenka pasitelkti įmantrius terminus, tokius kaip „death disco“ ar „experimental wave“. Darkyti ir aštrūs elektroniniai garsai piešia niūrias futuristines vizijas, kupinas pankiškos energijos ir 80-ųjų minimalizmo nostalgijos. Tarsi iš senų kompiuterių vidurių ištraukti sąskambiai maišomi su šaltais ir sintetintais Kristen ir Veuve vokalais. Pridėkime dar monotoniškus, o kartais keistai darkytus ritmus ir rezultatas aiškus - tai vienas unikaliausių projektų šiandieninėje „minimal wave“ scenoje.
Birth!
Šeštadienio koncertinę programą pradėsime bene ekscentriškiausiu festivalio pasirodymu – atlikėju “Birth!” iš Los Andželo (JAV). Tai vieno pakankamai išprotėjusio žmogėno projektas, kuris apibūdinamas kaip agresyvus electropunk. Šis menininkas, sekantis tokių legendinių devinto dešimtmečio “synth punk” veikėjų kaip “Fad Gadget” pėdomis, tikrai nevengia provokacijų, o išgirdus jo muziką, kaip teigia vienas kritikas, norisi šokti ir trankytis tuo pačiu metu. Šito praleisti tikrai negalite.
Varsovie
Varsovie – 2004 metais Arnault Destal ir Gregory Catherina įkurta muzikinė institucija, pateikianti įdomią tamsaus roko ir postpunk sintezę. Abu veikėjai gerai pažįstami Prancūzijos pogrindyje. Jų gaivališka kūryba įkvėpta Joy Division, Bauhaus ir ištisos kartos tamsios, dekadentiškos muzikos ir literatūros, o grupės pavadinime įspaustas beprotiškas apokalipsės akivaizdoje besipriešinančių tikėjimas (Varšuva). Prisijungus trečiąjam nariui Yan Four 2006 metais atsirado galimybė patirti jų nešamą aistrą ir energiją gyvai. Tamsios urbanistinės vizijos papildo „Joy Division“ energija pulsuojančią muziką, kuri tiek prancūziškai subtili, tiek isteriška, o dainavimo maniera primena prancūzų alternatyvos veteranus „Noir Desir“. Jau praeitame „Creeper Fest“ turėjome progą įsitikinti, kaip energingai prancūzai reiškia savo temperamentą („Joy Disaster“ turbūt sužavėjo daugelį). Šie vyrukai žada ne ką prastesnį šou. Tad pasivaiščiokime Varšuvos, Leningrado ir ..... Paryžiaus gatvėmis, siurbdami dekadentinio postpunk garsus.
Šaltoje Skandinavijoje irgi gali gimti nesveikai energinga postpunk muzika. Tą puikiai įrodo ekstravagantiški Švedijos pankai „Zombie Zex“. Laukinė energija, pašėlę ritmai išsklaido abejones: šie vyrukai tikrai daug kartų prasuko ankstyvosios Nick Cave grupės „The Birthday Party“ ir galingųjų „Ausgang“ įrašus, bet ne tik – jų muzika neša mus į dar senesnius laikus, nes joje apstu ir „The Doors“ psichodelikos bei gaivališkumo. Dar žiupsnelis juodo „B-kategorijos“ humoro, tekstų apie serijinius žudikus bei įvairiausius keistuolius - štai derinys, priversiantis prisiminti pogo įgūdžius ir kitus tradicinės šeimos vertybių puoselėtojams nepriimtinus šokių judesius.
Scary Bitches
Kritikai šią ketveriukę vadina tiesmukiška ir kalančia į klyną vampyrų gauja. Trenkti tekstai, „horror“ tematika persunktas juodas humoras, nesveika energija ir krūva hitų, nuolat besisukančių progrindžio šokių aikštekėse, padarė šią grupę labai mėgstama tamsesnės alternatyvios muzikos gerbėjų tarpe. Rokenrolas čia sumišęs su beprotiško humoro doze bei absurdiškai žavingu įvaidžiu. Todėl ramaus pasisedėjimo tikrai nesitikėkit. Aštrios gitaros, įsimenančios melodijos bei energingi senesnių ir visiškai naujų kūrinių ritmai išjudins kiekvieną ir privers įsisukti į pogo katilą, be kurio dar neapsiėjo nė vienas „Creeper Festas“.
Bloody Dead and Sexy
Festivalį su trenksmu užbaigs 1997aisais susikūrę „Bloody Dead and Sexy“ (BDAS), įrodę, kad kokybiškas „deathrock“ gimsta ne tik Amerikoje, bet ir Europoje. Aštriomis gitaromis, niūriomis nuotaikomis bei jaunatviška energija pasižymintys vyrukai greitai subūrė nemažą gerbėjų armiją. Vėliau sekę koncertai su žymiausiais savo žanro atstovais bei debiutinis albumas „Paint It Red“, kuriame buvo ir vienas didžiausiu šokių aikštelių hitų „Bloody Rose“, visiškai užtvirtino grupės statusą roko scenoje. 2005aisiais išėjęs paskutinis darbas „Narcotic Room“, parodė dar vieną grupės veidą. Pastarajame albume atlikėjai nėrė į eksperimentus ir jų muzikoje atsirado psichodelinių nuotaikų. Nepaisant to, tai buvo tas pats senas geras „deathrock“, kuriame galime įžvelgti Rozz Williams ir kitų žymių atlikėjų įtakų. Koncertas Vilniuje bus vienas pirmųjų, kuriame bus atlikti kūriniai iš netrukus pasirodysiančio trečio grupės studijinio albumo.
Nepraleiskite progos pamatyti visa tai gyvai bei nustebinti patys save. Veiksmo vieta – klubas “Mulen Ružas”, stūksantis ant Tauro kalno (V.M.Putino g. 5), pradžia – rugsėjo 26-osios vakare.
Informacija apie renginį atnaujinama internete, adresu: www.myspace.com/creeperfest
Pasiteirauti galite elektroniniu paštu: [email protected]
Ko jums labiausiai prireiks festivalio metu - tai pozityvi nuotaika ir liberali ausis.