Sunkmetis keičia vairuotojų įpročius: šaltajam sezonui vis daugiau automobilių „apsiauna“ pigesnes - restauruotas padangas. Specialistai įspėja, kad jų eksploatavimo laikas yra trumpesnis, o keliamoji galia – mažesnė.
„Aš nesakau, kad pusė Lietuvos vairuotojų – buki. Atvirkščiai, sakau, kad pusė – protingi ir tikrai sąmoningi bei atsakingi. Tačiau kas dešimtas specialiai ignoruoja saugaus eismo reikalavimus,“ - sako Vilniaus Gedimino technikos universiteto automobilių transporto katedros docentas, daktaras Vigilijus Sadauskas.
Specialistas išskiria tris padangų segmentus: žinomų gamintojų nauji modeliai, patikrinti modeliai iš pigesnių gamintojų bei pigios ir prastesnės kokybės, kur nors Kinijoje pagamintos padangos. Pasak V. Sadausko, „600 litų yra minimali kaina už gana tvarkingas, normalias ir kokybiškas padangas.“
„Turėtų būti ketvirtasis padangų segmentas, tai – restauruotos, dėvėtos ir neaišku kam perleistos padangos,“ - papildė V. Sadauskas atkreipdamas dėmesį, kad restauruotų padangų protektoriaus sluoksnį beveik neįmanoma užlieti tolygiai.
Meistrai atkreipia dėmesį, kad tokios padangos sunkiai balansuojamos ant ratlankio, ten kabinama daugiau svarelių, be to, neįmanoma įvertinti, kiek susidėvėjęs vidinis padangos karkasas ir kordai.
„Jeigu rizikuojate pirkti restauruotas padangas, tai prašykite, kad jums jas parduotuvėje sumontuotų, subalansuotų ir duotų garantiją bent jau metams,“ – patarė V. Sadauskas.