„Renault“ specialistų noras sukurti kažką naujo atsipirko su kaupu. Prancūzų gamintojas iš pradžių tikėjosi per dieną pagaminti bent jau 450 „Scenic“ vienetų, tačiau susidomėjimas automobiliu buvo milžiniškas. Douai mieste esanti gamykla turėjo atidaryti papildomą surinkimo liniją ir tokiu būdu padidinti gamybos pajėgumus iki 2500 vienetų per dieną.
Praėjus 21-riems metams nuo pirmosios „Scenic“ kartos pasirodymo, „Renault“ sukūrė tris sėkmingas „Scenic“ modelio kartas. Kiekviena iš jų orientavosi į praktiškumą, lengvą valdomumą ir erdvę interjere. Tuo tarpu ketvirtoji modelio karta neturėjo būti tokia kaip ankstesnės. „Renault“ stebėdama mažėjantį vienatūrių populiarumą nusprendė dar kartą iš naujo išrasti dviratį ir pristatyti naują kompaktiško vienatūrio koncepciją - taip gimė ketvirtoji „Renault Scenic“ karta.
Įkvėptas krosoverių
Šeimyninio automobilio samprata per pastaruosius dvidešimt metų pasikeitė neatpažįstamai. Dabar žmonės gali pasirinkti iš labai plataus automobilių spektro : padidinto pravažumo universalų, visureigių, krosoverių, hečbekų ar „SUV“ tipo automobilių. Tad kaip šioje spalvingoje kompanijoje gali išsiskirti nuobodus vienatūris? Tuomet „Renault“ vyriausiajam dizaineriui, Laurensui van den Ackeriui, kilo geniali idėja - sujungti tris skirtingus kėbulo tipus - hečbeką, vienatūrį ir krosoverį.
Neįprasta, bet drąsi idėja iš pradžių buvo pademonstruota pristačius naujos kartos „Renault Espace“. Vėliau ta pati koncepcija buvo adaptuota ir kompaktiškesnėje „Renault Scenic“ modelių šeimynoje, kuri Lietuvą pasiekė praėjusių metų pabaigoje.
Automobilio konstravimo principas išliko identiškas - naujasis „Scenic“ buvo sukurtas ant „CMF-CD“ vardu pavadintos modulinės platformos. Šios platformos pagrindu buvo sukurti tokie modeliai kaip : „Nissan Qashqai“, „Nissan X-Trail“, „Nissan Pulsar“, „Renault Kadjar“, „Renault Megane“ ir šių metų pabaigoje Lietuvoje debiutuosiantis „Renault Koleos“ visureigis. Tą pačią platformą naudoja ir naujoji „Scenic“ šeimyna. Tai nereiškia, jog „Renault Scenic“ naudoja visiškai identiškus komponentus kaip populiarusis „Nissan Qashqai“, jie dalinasi tik ta pačia struktūra ant kurios vėliau inžinieriai sumontuoja jiems tinkamus, patinkančius agregatus.
„Renault“ inžinieriai turėdami pakankamai platų pasirinkimą, sukūrė automobilį, kuris už senąją kartą yra 20 milimetrų platesnis, turi 32 milimetrais ilgesnę ratų bazę, o kėbulo prošvaisa padidėjo net 40 milimetrų. Automobilis taip pat tapo ilgesnis ir aukštesnis, tačiau žvelgiant į galutinį rezultatą taip neatrodo. „Renault“ dizaineriai atsikratė tradicinės vienatūrio formos ir ją iškeitė į kai ką stilingesnio, mielesnio akiai. Jeigu ankstesnė „Scenic“ karta atrodė kaip gyvatė prarijusi didelį pomidorą, tai naujasis „Scenic“ eksterjeras atrodo labiau išbaigtas, tolygesnis ir elegantiškesnis. Prie puikaus vaizdo prisideda ir 20 colių ratlankiai, kurie montuojami į visas „Scenic“ modifikacijas, pigiausias ir brangiausias. Radikalus sprendimas? Iš dalies.
Modernūs potėpiai
Stilinga „Scenic“ išvaizda nėra vienintelis automobilio išskirtinumas. Atvėrus vienatūrio dureles, Jus pasitiks moderniems „Renault“ automobiliams būdinga stilistika, kurią gamintojas propaguoja jau keletą metų iš eilės. Vientisumas - puikus ženklas, kuris skirtingų modelių vairuotojams leidžia lengviau adaptuotis. Tuo tarpu vairuotojai, kurie mėgsta santūrumą ir senus gerus mygtukus - liks nusivylę.
95% funkcijų „Renault“ perkėlė į didžiulį lietimui jautrų ekraną, kurio valdymas yra žymiai lengvesnis negu tai gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Pamatę milžinišką kiekį meniu neišsigąskite - ramiai viską apžiūrėkite ir išnaršykite. Daugelis funkcijų, kurios bus reikalingos kiekvieną dieną, valdomos vieno ar dviejų paspaudimų seka, pavyzdžiui : navigacijos valdymas, mėgstamos dainos perjungimas, šildomų ar masažuojančių sėdynių įjungimas.
Vis dėlto, turint tokį automobilį, nemažą dėmesį reikėtų kreipti ir į galines sėdynes, kurių šiame automobilyje yra trys. Kiekvieną iš jų galima pasistumti į priekį ar atgal, pakeisti atlošo padėtį - puiku! Tačiau bėda yra tame, jog aukšti žmonės ant galinės „Scenic“ sėdynės jausis nepatogiai, net jeigu priešais juos sėdės vienas nykštukas, kuris nusprendė palikti Snieguolę ir šešis brolius. Tuo tarpu žmonės iki 1,8 metro ūgio neturėtų skųstis nei erdve kojoms, pečiams ir galvai. Be to, gale sėdintys keleiviai galės naudotis „USB“ jungtimis ir 63 litrų dydžio dėtuvėmis, kuriose tilps išmanaus telefono įkroviklis, planšetinis kompiuteris ir kitos smulkmenos.
Sugrįžus į priekį, vairuotojo vietą, jausitės puikiai. Puikus matymo laukas : į priekį, į šonus ir į galą. Net priekiniai statramščiai nesudaro aklosios zonos kaip tai būdinga daugeliui modernių automobilių. Papriekaištauti norėtųsi automobilio apdailos medžiagoms, kurios galėtų būti geresnės, tačiau su automobiliu praleidus keletą dienų supratau vieną dalyką - jos puikiai sugeba atlaikyti įvairiausius įbrėžimus. Žvelgiant iš tėvų pusės - privalumas, nes nuolatos savo nagus ne ten kur reikia kišantys vaikai nesugadins naujutėlio automobilio interjero taip, jog vėliau norėtųsi verkti dėl milžiniškų išlaidų.
„Renault“ koziris
Kai kurie aplinkosaugininkai iš visų jėgų nori, jog dyzelinis variklis būtų matomas tik istorijos vadovėliuose. Tačiau karti realybė rodo, jog dyzelinu varomi motorai neturi atitinkamos alternatyvos ir nepasižymi tokiu didžiuliu efektyvumu.
Daugelis mano, jog modernūs benzininiai varikliai gali atstoti dyzelinius, tačiau tai nėra visiška tiesa. Jie puikiai veikia kompaktiškuose hečbekuose ir jeigu per metus nuvažiuojate ne daugiau nei 10 000 - 15 000 kilometrų. Jeigu per metus nuvažiuojate žymiai daugiau, tuomet vienintelis jūsų pasirinkimas yra dyzelinis variklis. Būtent šį kurą valgantis variklis buvo sumontuotas ir mūsų bandytame „Renault Scenic“.
1,5 litro, keturių cilindrų motoras su viena turbina, mūsų bandytame modelyje išvystė 130 arklio galių ir 320 Nm sukimo momentą. Didžiausias sukimo momentas pasiekiamas pasiekus 1750 sūkių ribą ir sugeba išsilaikyti iki maždaug 3000 sūkių. Tai pakankamai siauras sūkių diapazonas, tačiau didžiausias sukimo momentas pasiekiamas pačiame optimaliausiame variklio sūkių diapazone. Važiuojant mieste, užmiestyje ar greitkelyje, menkas akceleratoriaus spustelėjimas ir „Scenic“ žvitriai pajuda į priekį arba aplenkia lėtesnį eismo dalyvį.
Lenktynių laimėti šis variklis nepadės. 1540 kilogramų sveriantį vienatūrį šis motoras iki 100 km/val. privers įsibėgėti per maždaug 11 sekundžių, o atsiradus pakankamai daug erdvės - pasiekti 190 km/val. maksimalų greitį. Tačiau nemanau, jog tai potencialiems pirkėjams bus svarbu, nes šias charakteristikas nustelbs dyzelinio variklio ekonomiškumas.
Turint sunkesnę koją, vidutinės kuro sąnaudos mieste plaukios tarp 5,8 ir 6,3 litro 100 kilometrų. Užmiestyje - vidutinių kuro sąnaudų vidurkis taip pat sieks 6 litrus. Jeigu jūsų dešinė koja nėra tokia sunki kaip karvės užpakalis, tuomet važiuojant įvairiais režimais automobilio variklis 100 kilometrų suvartos 4,8 - 5,2 litro. 1000 kilometrų įveikti su pilnu baku bus vienas juokas.
Paklusniai ir tolygiai
Vienatūriai nėra tie automobiliai iš kurių tikimasi įtraukiančių, šypseną teikiančių valdymo savybių. Atsižvelgiant į automobilio paskirtį, jis šios savybės ir neturi būti, nes jis turi būti pats saugiausias ir tinkamiausias kelioninis šeimos inkubatorius. „Renault“ specialistai tobulindami „Scenic“ automobilio pakabą, didesnį dėmesį skyrė komfortui ir stabilumui, jeigu už vairo sėdintis tėtis nuspręstų paspausti akceleratoriaus pedalą šiek tiek stipriau.
Automobilis stebėtinai gerai laikosi ant kelio ir važiuojant įvairiais greičiais „Scenic“ demonstruoja kompaktiškiems hečbekams būdingas savybes. Elektrinis vairo stiprintuvas savo darbą atlieka puikiai ir leidžia „Scenic“ valdyti pakankamai lengvai ir nereikalaujant didelių pastangų. Be to, plati ratų stovėsena sumažina kėbulo pasvyrimus posūkiuose iki minimumo ir suteikia įspūdį, jog vairuojate mažesnį, žvitresnį ir eiklesnį automobilį. Vis dėlto, pakankamai siaura padanga turi savų trūkumų - ji negali suteikti tokio sukibimo su kelio danga kaip įprasta 20 colių padanga, kurią galime išvysti tik ant itin galingų automobilių. Išprovokuoti priekinių ratų slydimą galima vos per kelias akimirkas, o tai reiškia, jog „Scenic“ propaguoja tik vieną vairavimo būdą - atpalaiduojantį, ekonomišką ir ramų. O gaila, nes pakabos konfigūracija ir parinktų komponentų visuma demonstruoja žymiai didesnį potencialą ir gali susitvarkyti su žymiai agresyvesniu elgesiu negu 20 colių padangos.
Kol visas pasaulis eina iš proto dėl krosoverių, „Renault“ nusprendė savo šeimą papildyti modernią šeimą simbolizuojančiu vienatūriu. Jis stilingas, praktiškas, apdailos medžiagos sugebės atlaikyti gale siautėjančių vaikų įbrėžimus ir svarbiausia - „Renault“ tik dar kartą įrodė, jog šeimyniniai automobiliai gali būti įdomūs, nepriverčiantys prisidėti ginklo prie savo smilkinio. Dabar vienatūrį galima pirkti ne tik dėl to, jog jums jo reikia. Dabar vienatūrį galima pirkti ir dėl to, jog jo nori.
PRIVALUMAI
- Puikus eksterjero dizainas
- Praktiškas, protingai apgalvotas interjeras
- Daiktų dėtuvė pati didžiausia klasėje
- Itin taupus ir guvus dyzelinis variklis
- Geriausių komplektacijų kainos nėra itin aukštos
- Technologijų gausa
- Geriausią rezultatą „Euro NCAP“ bandymuose parodęs vienatūris
TRŪKUMAI
- Aukštesni žmonės ant galinių sėdynių skusis ribota erdve galvai
- Važiuojant mažesniu greičiu pakaba kelio nelygumus įveikia grubokai
- Reikia laiko norint perprasti informacijos ir pramogų sistemos valdymo subtilybes
- Važiuojant didesniu greičiu girdimas vėjo keliamas triukšmas