Pasaulinė automobilių rinka augo 5,5 proc., „Renault" grupės pardavimai trečiajame 2012 metų ketvirtyje siekė 596 064 vienetus ir sumažėjo 5,8 proc. Tai lėmė sudėtinga situacija Europos rinkoje, ypač Prancūzijoje. Tačiau tarptautiniu mastu grupei pavyko 7,7 proc. padidinti pardavimus.
Europoje, kur rinka ir toliau traukėsi (9,3 proc. kritimas), „Renault" grupės pardavimai sumažėjo 18,4 proc. (8,5 proc. rinkos dalies). Tai buvo nulemta nepalankių aplinkybių sutapimo vietinėse rinkose ir stipraus rinkos nuosmukio Prancūzijoje (-11,7 proc.), Italijoje (-23,3 proc.) ir Ispanijoje (-18,9 proc.). Prancūzijoje prekybos rezultatai buvo paveikti veiklos piko, vykusio tuo pačiu periodu 2011 m., kai rinkai buvo pristatyti produktai, kurių gamyba buvo atidėta dėl Japonijoje įvykusios cunamio tragedijos. Grupė taip pat nukentėjo nuo verslo restruktūrizacijos Jungtinėje Karalystėje bei kainų politikos Europoje.
Prieš spalį įvykusį „Clio IV" pristatymą, „Renault" buvo trečioji pagal dydį markė Europoje ir turėjo 6,8 proc. asmeninių ir lengvųjų komercinių automobilių rinkos dalies (1,2 proc. sumažėjimas). Turėdama 13,9 proc. rinkos dalies (0,8 proc. mažiau), kompanija ir toliau išlieka lydere lengvųjų komercinių automobilių sektoriuje.
„Dacia" prekės ženklas paaugo 0,3 proc. ir užėmė 1,7 proc. asmeninių ir lengvųjų komercinių automobilių rinkos.
Už Europos ribų „Renault" grupė ir toliau nemažina augimo pagreičio. Pirmą kartą daugiau nei pusė grupės pardavimų buvo įvykdyta už Europos ribų (55 proc., 7 proc. daugiau).
Amerikos regione automobilių rinka išaugo 8,6 proc., o grupės pardavimai pakilo 19,7 proc. Brazilija, kurioje pardavimai buvo skatinami vyriausybės iniciatyvomis, grupei tapo antrąja pagal svarbą rinka. Pardavimams padidėjus 34,5 proc., „Renault" rinkos dalis šalyje nuo 0,9 proc. išaugo iki 6,7 proc. Per mažiau nei metus „Duster" tapo segmento lyderiu.
Nepaisant laikinų pramonės sutrikimų, Eurazijos regione pardavimai padidėjo 12,4 proc. ir žengė koja kojon su rinka. Rusija įtvirtino savo kaip trečiosios pagal svarbą „Renault“ rinkos poziciją.
9,8 proc. išaugo Viduržemio jūros šalių – Afrikos regiono rinka, „Renault“ pardavimai padidėjo 4 proc. Alžyre užimdama 26,8 proc. rinkos (1,4 proc. daugiau nei anksčiau), „Renault“ grupė dar labiau įtvirtino savo lyderystę, tačiau dėl nutrauktos dyzelinio „Symbol" modelio gamybos patyrė 3,6 proc. nuosmukį Turkijoje (iki 13,6 proc.).
Azijos – Ramiojo vandenyno regione grupės pardavimai smuko 8,4 proc., nepaisant 7,1 proc. augusios rinkos. „Duster" startas Indijoje buvo labai sėkmingas – šalis tapo penkiolikta pagal svarbą rinka (1,6 proc. rinkos dalies). „Renault" grupė ir toliau tęsia restruktūrizacijos plano vykdymą Pietų Korėjoje.
Trečiojo ketvirčio pajamos pagal veiklos sritis
Grupės pajamos trečiajame 2012 metų ketvirtyje sumažėjo 13,3 proc.[1] (taip pat 13,3 proc. įskaičiavus valiutų įtaką) – iki 8,447 mlrd. eurų.
Automobilių gamybos pajamos sumažėjo 14,4 proc. ir sudarė 7,928 mlrd. eurų. Nuosmukis pardavimuose ir tinklo vertybinių popierių sumažinimas prie bendro sumažėjimo prisidėjo 16,3 proc. (įskaitant ir 0,7 proc. nuosmukį dėl geografinių priežasčių).
Kainų įtaka buvo teigiama ir sudarė 3,1 proc. augimo – ją iš esmės lėmė ribinius produkcijos kaštus palaikanti politika ir tarptautinis kainų kilimas. Valiutos poveikio šį kartą lygus nuliui. Likęs 1,2 proc. neigiamas poveikis gali būti pagrįstas kita veikla – pavyzdžiui, 1 proc. buvo nulemtas urbanistinių automobilių, sudėtinių dalių ir pavarų dėžės dalių pardavimų partneriams sumažėjimu dėl Europos rinkos nuosmukio.
Pardavimų finansavimas („RCI Banque") prie grupės pajamų prisidėjo 519 mln. eurų – 6,8 proc. daugiau nei tuo pačiu 2011 metų laikotarpiu. Bendra paskolų vertė 2012 metų trečiajame ketvirtyje sudarė 24,3 mlrd. eurų. Naujų finansavimo sutarčių skaičius per ketvirtį sumažėjo 2,3 proc. – iki 229 699.
Finansinė situacija
Grupės refinansavimo veikla tęsėsi ir trečiąjį ketvirtį. Automobilių gamintoja paėmė daugiau nei 800 mln. eurų vidutinio laikotarpio paskolų, įskaitant 600 mln. eurų penkerių metų trukmės obligacijas ir pradinį dviejų metų „dim sum" – 750 mln.
Kinijos ženminbi juanių vertės (92 mln. eurų) vertybinių popierių leidimą. „RCI Banque" išleido du obligacijų paketus, kurių bendra vertė siekia 124 mln. eurų. Vienas jų – pirmasis Norvegijos kronomis išleistas paketas (500 mln.), o kito valiuta – Korėjos vonas (80 mlrd.). „RCI Banque" taip pat įvykdė tris privačias transakcijas, kurių bendra vertė – 160 mln. eurų ir apsaugojo 300 mln. eurų vertės itališkos kilmės paskolas.
Prognozės
Pastarosios Europos rinkos tendencijos privertė „Renault“ pakeisti bendro produkcijos kiekio pokyčio prognozę iš 6-7 proc. nuosmukio 2012 metų liepą į 8 proc., o Prancūzijos rinkai – iš 10-11 proc. nuosmukio į 13 proc. esant geriausiam scenarijui. Verta priminti, kad metų pradžioje buvo manoma, kad Europos rinka susitrauks 3-4 proc., o Prancūzijoje kritimas sieks 7-8 proc.
Nepaisant solidžių veiklos rezultatų už Europos ribų, tokiame kontekste bendros grupės gamybos apimtys nesieks praėjusių metų lygio.
2012 metais „Renault" grupė išlaiko teigiamą veiklos pinigų srauto rezultatą automobilių gamybos srityje. Tačiau ir toliau smunkanti Europos rinka išlieka susirūpinimo šaltiniu.