Išsiaiškinę, kas per padaras yra šis „Renault“ kūrinys, pereikime prie svarbesnių dalykų - techninių charakteristikų. Automobilis komplektuojamas su 1,6 litro darbinio tūrio, 4 cilindrų, 205 AG esant 6000 aps/min. ir 280 Nm esant 2400 aps/min. Šis jėgos agregatas gamykloje suporuojamas su 7 laipsnių dvigubos sankabos automatine pavarų dėže. Tai yra vienintelis pasirinkimas.
Aktyvavus „GT“ automobilio „Launch Control“ programą šis prancūziokas iki 100 km/val. įsibėgėtų per 7,1 sekundės ir pasiektų 230 km/val. maksimalų greitį. Konkurencinga, bet ne įspūdinga, ar ne?
Vis dėlto, pati išskirtiniausia šio automobilio, o tiksliau - „Renault Megane GT“ modelių gamos savybė yra „4Control“ - keturių vairuojamų ratų sistema, kuri šio segmento automobiliuose yra didžiulė naujiena. Nors keturių vairuojančiųjų ratų sistema nėra didžiulė naujovė, net ir „Renault“ kompanijos modeliuose, tačiau „4Control“ vardu pavadinta sistema buvo pradėta montuoti į beveik visus šios kompanijos kūrinius: pradedant „Espace“ ir baigiant „Talisman“ bei štai šiuo „Megane GT“.
Tad kaip ši sistema veikia? „4Control“ sistemos veikimo principas yra pakankamai paprastas. Už galinių ratų pasukimą atsakingas elektromechaninis aktuatorius, kuris galinių ratų pasukimo kampą valdo 100 kartų per sekundę gaudamas informaciją iš priekinių ratų pasukimo kampo, automobilio greičio ir kitų parametrų
Automobiliui važiuojant mažesniu greičiu, galiniai ratai pasisuka į priešingą priekiniams ratams pusę. Tokiu būdu „4Control“ sistema užtikrina greitesnį ir žvitresnį manevravimą. Tuo tarpu važiuojant didesniu greičiu - galiniai ratai pasisuka į tą pačią pusę.
Efektyvus
„Renault Megane GT“ yra puikus modernių automobilių atspindys, kuriame susipina tradiciniai automobilių tobulinimo metodai ir šiuolaikinių technologijų svarba. Šalia standartinės „Megane“ modifikacijos stovinti „Megane GT“ atrodo kaip 22 metų jaunuolis - ekspresyvus, pabrėžiantis savo asmenybę ir išskirtinumą.
„Renault“ norėdama „Megane GT“ modeliui savitą veidą, sumontavo agresyviau atrodantį priekinį buferį su papildomomis oro paėmimo angomis ir radiatoriaus grotelėmis su „GT“ emblema. Galinėje automobilio dalyje taip matyti keli pakeitimai - „Renault“ sumontavo truputėlį ilgesnį bagažinės spoilerį ir storesnį, platesnį ir riestesnį galinį buferį su dviem išmetimo sistemos antgaliais, kurie atrodo puikiai, tačiau kaip ir daugelis modernių automobilių - tai tik optinė apgaulė. Tik viena išmetimo sistemos anga atlieka savo darbą, kita šiame automobilyje atsirado tik dėl noro išlaikyti harmoningą automobilio stilistiką.
Subtilūs pokyčiai buvo tęsiami ir po automobilio oda. Kadangi šio projekto autoriais reikėtų laikyti ne „Renault“, bet „Renault Sport“ specialistus, šiuo metu pačią sportiškiausią „Megane“ modelio versiją aprūpino standesnėmis, trumpesnėmis spyruoklėmis, standesniais, trumpesne eiga pasižyminčiais amortizatoriais, papildomais stabilizatoriais, priekyje buvo sumontuoti 320 mm stabdžių diskai, o gale - 290 mm. Taip pat buvo pakeisti elektromechaninio vairo stiprintuvo perdavimo skaičiai - „Megane GT“ vairo stiprintuvas jautriau ir greičiau reaguoja į vairuotojo komandas. Visų šių modifikacijų rezultatas - stebinantis.
Net neabejoju, kad daugelis žvelgdamas į „Megane GT“ galvoja, jog tai aštrius pojūčius teikianti mašina, kurios pakaba skaičiuoja kiekvieną kelio nelygumą. Tačiau taip nėra - atvirkščiai. Nors automobilio pakaba tapo standesnė, tačiau kelio nelygumus ji sugeria pagirtinai ir nepriverčia kratytis puikų šoninį prilaikymą turinčiose sėdynėse.
Automobilį naudojant kaip transporto priemonę, leidžiančią nuvažiuoti iš vieno taško į kitą - „Megane GT“ neprarado geriausių standartinių „Megane“ modelių savybių. Automobilis elgiasi civilizuotai, variklis dirba tyliai, „EDC“ - dvigubos sankabos pavarų dėžė bėgius perjungia greitai ir nepastebimai. „Megane GT“ charakteris ir elgesys pasikeičia, kai paspaudi „RS“ mygtuką.
1,6 litro benzininis variklis į akceleratoriaus komandas reaguoja žymiai jautriau, vairas tampa truputėlį sunkesnis - paspaudus „RS“ mygtuką įsijungia „mano užpakalis dega, man reikia kuo greičiau nuvažiuoti į ligoninę“ vairavimo režimas. Išvažiavus iš miesto ir nusukus į vingiuotą užmiesčio kelią, „Megane GT“ elgiasi užtikrintai. Priekinė automobilio dalis pasižymi pagirtinu sukibimu, tačiau iš savo konkurentų „Megane GT“ išsiskiria tuo, kaip užtikrintai, greitai ir žvitriai jis sugeba įveikti aštresnius posūkius. Kadangi pasukus vairą pasisuka ne tik priekiniai, bet ir užpakaliniai ratai, automobilio reakcija ir sugebėjimas mikliai keisti trajektoriją nustebintų net ir grynakraujų sportiškų hečbekų vairuotojus.
Nors variklio tūris pakankamai mažas, tačiau nuspaudus akceleratoriaus pedalą iki dugno, jis nesipriešina ir užtikrintai kelia sūkius iki 6000 aps/min. Tachometro rodyklei pasiekus šią ribą - turite pasirinkimą, spausti iki didžiausios ribos arba už vairo esančiomis svirtelėmis perjungti aukštesnę pavarą. Į savo rankas perėmus pavarų perjungimą, norėtųsi, jog „Getrag“ specialistų sukurta pavarų dėže į bėgio perjungimą sureaguotų iškart, o ne po keletos milisekundžių. Minimalus vėlavimas juntamas ne tik bandant perjungti į aukštesnę, bet ir į žemesnę pavarą, tačiau šis trūkumas pasireiškia tik tuomet, jeigu su dešine koja bandote pramušti skylę automobilio grindinyje. Šiek tiek atleidus vadeles, dvigubos sankabos transmisija pradeda elgtis paklusniau ir efektyviau. Galbūt „Renault Sport“ specialistai kurdami pavarų dėžės valdymo programą tikėjosi, jog užkietėję adrenalino fanatikai „Megane GT“ aplenks, jį nupirks savo žmonai ir lauks kada pasirodys naujos kartos „Megane RS“?
Ar „Renault“ pristačiusi „Megane GT“ pataikė tiesiai į dešimtuką? Iš dalies - taip. Automobilis atrodo puikiai, taip pat elgiasi ir kelyje, gali pasigirti naujų technologijų gausa ir būdamas dvilype asmenybe, yra tinkamas ne tik nuobodžioms kelionėms į darbą, bet ir smagesnėms išvykoms į slalomo varžybas.
Silpniausios „Megane GT“ vietos - automobilio kaina ir gamintojo sprendimas efektyviai atrodančią mašiną komplektuoti tik su 7 laipsnių dvigubos sankabos automatine pavarų dėže. Vis dėlto, ar statistiniam naujo automobilio pirkėjui tai labai rūpi? Atvirkščiai - vis daugiau, net ir vairavimo malonumą vertinančių vairuotojų, renkasi ne mechanines, bet automatines transmisijas. Be to, jeigu esate dyzelinių variklių šalininkas, netrukus „Megane GT“ bus siūlomas ir su 165 arklio galias ir 380 Nm sukimo momentą išvystančiu „dCi“ agregatu. Tuomet galėsite važiuoti ne tik greitai, bet ir taupiai.
PRIVALUMAI
- Vienas gražiausių segmento automobilių
- Patogios, puikų šoninį prilaikymą turinčios sėdynės
- Žvalus, sūkius mėgstantis variklis
- Keturių vairuojamųjų ratų sistema
- Civilizuotas ir komfortiškas ilgesnėje kelionėje
- 5 metų garantija
TRŪKUMAI
- Ankštokos galinės sėdynės
- Vidutinės kuro sąnaudos
- Mažas kuro bakas
- Trūksta galimybės pasirinkti mechaninę pavarų dėžę
- Paini informacijos ir pramogų sistema
- Už tą pačią sumą galima įsigyti tikrą hot hatch'ą - „Golf GTI“
Pirmoji pažintis su „Renault Megane“ : Ar „Volkswagen“ turėtų pradėti nerimauti?
Daugiau.