• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Renault“ yra vienas iš keletos gamintojų, kurie stengiasi savo modelių gamoje turėti bent porą sportiškų modelių. Tačiau vargu ar „Renault“ dabar skirtų tiek daug dėmesio „RS“ modelių linijai, jeigu ne prieš maždaug 20 metų pristatytas „Clio Williams“.
1993 metais „Renault“ pristatė galingesnę „Clio Williams“ versiją tik dėl vienos priežasties - homologacijos reikalavimų. Prancūzijos automobilių gamintojas norėjo dalyvauti Europos ralio čempionate su specialiai šioms varžyboms paruoštu „Renault Clio Maxi“, tačiau dėl tarptautinės automobilių sporto federacijos, gamintojas privalėjo pagaminti tam tikrą kiekį modelių bendro naudojimo keliams. Kadangi ši taisyklė galioja visiems, prieš 21 metus pasaulis išvydo automobilį, kuris šiuo metu laikomas vienu geriausiu hot hatch'u pasaulyje.
„Clio Williams“ garsios Formulės-1 vardą dėvėjo ne veltui. Tuo metu „Williams F1“ komanda naudojo „Renault“ kompanijos variklius, tačiau kaip bebūtų keista, pastarosios komandos inžinieriai į „Clio Williams“ kūrimą nebuvo įtraukti. Iš tikrųjų, tai buvo pirmasis „Renault Sport“ divizijos inžinierių sukurtas automobilis, kurio buvo galima važinėti bendro naudojimo keliams.

„Renault“ yra vienas iš keletos gamintojų, kurie stengiasi savo modelių gamoje turėti bent porą sportiškų modelių. Tačiau vargu ar „Renault“ dabar skirtų tiek daug dėmesio „RS“ modelių linijai, jeigu ne prieš maždaug 20 metų pristatytas „Clio Williams“.
1993 metais „Renault“ pristatė galingesnę „Clio Williams“ versiją tik dėl vienos priežasties - homologacijos reikalavimų. Prancūzijos automobilių gamintojas norėjo dalyvauti Europos ralio čempionate su specialiai šioms varžyboms paruoštu „Renault Clio Maxi“, tačiau dėl tarptautinės automobilių sporto federacijos, gamintojas privalėjo pagaminti tam tikrą kiekį modelių bendro naudojimo keliams. Kadangi ši taisyklė galioja visiems, prieš 21 metus pasaulis išvydo automobilį, kuris šiuo metu laikomas vienu geriausiu hot hatch'u pasaulyje.
„Clio Williams“ garsios Formulės-1 vardą dėvėjo ne veltui. Tuo metu „Williams F1“ komanda naudojo „Renault“ kompanijos variklius, tačiau kaip bebūtų keista, pastarosios komandos inžinieriai į „Clio Williams“ kūrimą nebuvo įtraukti. Iš tikrųjų, tai buvo pirmasis „Renault Sport“ divizijos inžinierių sukurtas automobilis, kurio buvo galima važinėti bendro naudojimo keliams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

renault_clio_williams_01_800_600


Nuo standartinio „Clio“, sportiškesnė versija išskyrė naujo dizaino kėbulo detalėmis, ratų provėža buvo praplatinta 34 milimetrais, automobilio pakaba buvo sužeminta 35 milimetrais. Tuo tarpu po kapotu buvo sumontuotas 2 litrų, 16 vožtuvų turintis benzininis variklis. Jis išvystė 147 arklio galias ir 176 Nm sukimo momentą ir leido mašinai iki 100 km/val. įsibėgėti per 7,8 sekundes. Maksimalus greitis - 215 km/val.
Tačiau „Clio Williams“ buvo puikus ne ilgose tiesiosiose, bet posūkiuose. Dėl priekyje sumontuotų „McPherson“ svirčių ir gale sumontuoto torsiono (tipinis prancūzas), mažas hečbekas posūkiuose galėjo įveikti net ir galingesnius bei brangesnius automobilius.

REKLAMA

renault_clio_williams_02_800_600


„Renault“ pagamino net tris „Clio Williams“ evoliucijas. Pirmoji buvo pati lengviausia, neturėjo ABS sistemos, elektra valdomų langų ir kitų privalumų. Antroji evoliucija turėjo oro kondicionierių, ABS, stoglangį, elektra valdomus veidrodėlius ir langus. Tuo tarpu paskutinė - trečioji evoliucija, beveik niekuo nesiskyrė nuo antrosios. „Renault“ tik pakeitė kėbulo spalvą ir sėdynių apmušalus.
„Renault“ iš viso pagamino tik 12 tūkst. „Clio Williams“ vienetų. Kaip bebūtų keista, tačiau net 9,5 tūkst. „Clio Williams“ egzempliorių iki šiol važinėja bendro naudojimo keliais. Likusieji buvo sudaužyti, išmesti arba dar kaip nors sumaitoti.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų