„TNS Gallup“ duomenimis, per 2007 metus šalyje reklamos rinka žiniasklaidos priemonėse išaugo 15,6 proc. Įskaičiuojant žiniasklaidos kanalų apimties ir kitas nuolaidas iš viso per praėjusius metus Lietuvoje reklamai skirta 497 mln. litų.
„Didėjantys reklamdavių biudžetai, reklamos kanalų plėtra, reklamos kainų augimas ir stiprėjanti konkurencija vidaus rinkoje skatino reklamos rinkos augimą, kuris tęsiasi jau aštuntus metus“, – teigia „TNS Gallup“ media direktorius Gytis Juodpusis.
Kaip ir ankstesniais metais, 2007-aisiais didžiausią dalį rinkos pajamų sudarė reklama televizijoje bei laikraščiuose – atitinkamai 45,7 proc. ir 24,9 proc. Praėjusius metus palyginus su 2006 metais, reklamai televizijoje ir radijuje skirtos lėšos išaugo 21,4 proc., žurnaluose – 19,8 proc., lauko reklamoje (įvertinus ir lauko video bei Fillboard reklamos apimtį) 8,1 proc., laikraščiuose – 3,3 proc.
Kino reklamos rinka nepasikeitė. Interneto reklamos rinkos augimas buvo sparčiausias iš visų žiniasklaidos priemonių ir siekė 33,3 proc. (neįtraukiant interneto reklamos katalogų). Per 2007-uosius metus vienam gyventojui tenkantis reklamos žiniasklaidoje pinigų kiekis išaugo nuo 36,78 eurų iki 42,52 eurų.
Tarp aktyviausiai besireklamuojančių ir toliau išlieka prekybos tinklai, mobiliojo ryšio operatoriai, alaus, maisto gamintojai, farmacijos bendrovės, higienos prekes tiekiančios įmonės. Didžiausi reklamos užsakovai pernai buvo „Procter&Gamble“, „Tele 2“, „Omnitel“, „Reckitt-Benckiser“, „Danone group“, „Švyturys-Utenos alus“, „Unilever“, „Coca-Cola“, „Maxima LT“, „Palink“.
Pasak G.Juodpusio, 2008 metais reklamos rinkai didelę įtaką darys tiek numatomas šalies ekonominio vystymosi lėtėjimas, tiek ir faktoriai turėsiantys teigiamos įtakos reklamos rinkai – 2008 m. Europos futbolo čempionatas, Pekino Olimpinės žaidynės, Seimo rinkimai. Žiniasklaidos reklamos rinka šiais metais taip pat turėtų augti apie 15 procentų.
Žiniasklaidos ekspertai prognozuoja, kad 2008 metais Lietuvos reklamos rinka augs 11 proc., kaip ir pernai, sparčiausiai augs interneto reklamos rinka – 32 procentus.
Duomenys pateikti įvertinus 95-100% TV reklamos rinkos, 95-100% radijo reklamos rinkos, 90-100 % spaudos reklamos rinkos, 90-100% lauko reklamos rinkos, 95-100% kino reklamos rinkos, 80-100% interneto reklamos rinkos, 100% fillboard reklamos rinkos.
Didžiausi reklamuotojai - TOP 10, 2007 metai.
Reklamuotojas:
1. PROCTER&GAMBLE
2. TELE2
3. OMNITEL
4. RECKITT BENCKISER
5. DANONE GROUP
6. ŠVYTURYS-UTENOS ALUS
7. UNILEVER
8. COCA-COLA
9. MAXIMA LT
10. PALINK