Netylant kalboms apie artėjančią recesijos bangą, reklamos pardavėjai kol kas tarp savo klientų pesimistinių nuotaikų neįžvelgia. Viena didžiausių reklamos agentūrų šalyje prognozuoja, kad reklamai skiriamos lėšos gali net didėti.
„Pagal pirmų trijų ketvirčių turimus rezultatus, metai yra geresni nei pernai. Reklamos rinkos dalyviai mažai priklauso nuo eksporto, orientuojasi į vietinę rinką, tad jų lūkesčiai nėra patys blogiausi – bent jau kol kas niekas prastesnių metų neprognozuoja, o dauguma mato ir nedidelį augimą“, - teigia „Katos grupės“ direktorius Andrius Bagdonas.
Remiantis reklamos agentūros duomenimis, per pirmus tris ketvirčius reklamos stendų nuoma išaugo apie 30 proc., plačiaformatė spauda – 20 proc., o lauko vaizdo ekranai buvo užimti 10 proc. daugiau nei pernai metais.
Anot A. Bagdono, pagrindinės priežastys lėmusios reklamos rinkos augimą yra nuo krizės laikų nukritusios reklamos kainos ir konkurencijos tarp šalies įmonių didėjimas.
„Per krizę reklamos pardavėjai turėjo pasispausti ir pereiti prie žemesnių paslaugų kainų, kurios tapo prieinamos ir smulkesnėms šalies bendrovėms. Nors mūsų pajamų augimas ir kuklesnis, bet užsakymų akivaizdžiai padaugėjo, o žemesnės kainos lėmė ir išaugusį reklamos pirkėjų skaičių“, - pasakoja „Katos grupės“ atstovas.
Reklamos agentūros vadovas kol kas panikos dėl artėjančios recesijos tarp klientų nemato. Anot jo, reklamos rinka kitais metais liks panaši, o jei pasaulyje neįvyks drastiškų pokyčių, yra galimybė, kad antrą pusmetį ir didės.