• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Reforma už 1 milijardą: 7 kertiniai žingsniai, galintys išgelbėti „Yahoo!“

Ryžtingi kompanijos direktorės M. Mayer žingsniai

Interneto milžinas, pastaraisiais metais susidūręs su sunkumais, per parą padarė iš karto du skambius pareiškimus. Pirma, jis už 1,1 milijardo dolerių įsigijo tinklaraščių platformą „Tumblr“, kurio jaunieji lankytojai kontrastuoja su pagrindine „Yahoo!“ auditorija. Antra, „Yahoo!“ radikaliai atnaujino savo fotohostingą „Flickr“: be naujo dizaino ir naujo priedo „Android“, servisas dabar suteikia kiekvienam savo vartotojui rekordišką terabaito apimtį, rašoma forbes.ru.

Interneto milžinas, pastaraisiais metais susidūręs su sunkumais, per parą padarė iš karto du skambius pareiškimus. Pirma, jis už 1,1 milijardo dolerių įsigijo tinklaraščių platformą „Tumblr“, kurio jaunieji lankytojai kontrastuoja su pagrindine „Yahoo!“ auditorija. Antra, „Yahoo!“ radikaliai atnaujino savo fotohostingą „Flickr“: be naujo dizaino ir naujo priedo „Android“, servisas dabar suteikia kiekvienam savo vartotojui rekordišką terabaito apimtį, rašoma forbes.ru.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Abu šie ryžtingi veiksmai – Marissa‘os Mayer antikrizinės strategijos dalys. Iki 2012 metų birželio, kai ši moteris tapo generaline „Yahoo!“ direktore, prie kompanijos prilipo rudimento reputacija, kuriuo iš įpročio naudojasi vyresnioji karta: kadaise kompaniją išgarsinęs internetinis katalogas senokai prarado paklausą, o šiuolaikiškesnėse internetinėse paslaugose ji nusileidžia konkurentams. 37-metės M. Mayer, stebėtinai jaunos vadovės tokiai stambiai kompanijai, paskyrimą pavadino bandymu įkvėpti į „Yahoo!“ naują gyvenimą – ir dabar, praėjus 10 mėnesių, tapo visiškai aišku, kokiais metodai ji pateisina į ją dedamas viltis.

REKLAMA

Internetinių kompanijų supirkimas

„Tumblr“ – stambiausias, tačiau toli gražu ne vienintelis „Yahoo!“ pirkinys pastaraisiais mėnesiais. 2013 metais kompanija įsigijo eilę startupų, nuo mobilių rekomendacijų servisų „Alike“ ir „Jybe“ iki mobilaus planuotojo „Astrid“. Ypač audringai buvo aptarinėjamas dar vienas pirkinys – už 30 milijonų dolerių įsigytas projektas „Summly“, kuris siūlo naujienas suspaustu formatu: jo kūrėjui Nickui D‘Aloisio viso labo septyniolika. Nors įsigyti projektai reikšmingai skiriasi tarpusavyje ir nėra susiję su pagrindinėmis „Yahoo!“ paslaugomis, šie pirkiniai turi tam tikrą schemą: kompanija, kurią daugelis sieja su praeitimi, investuoja į ateitį. Nupirkti startupai remiasi dabar audringai besivystančia mobiliųjų programėlių rinka (vietoje „Yahoo!“ įprastos kompiuterinės rinkos), o jų auditorija dažniausiai yra jauna („Quancast“ duomenimis, 48 proc. „Tumblr“ vartotojų iš JAV dar nėra pasiekę 25 metų amžiaus). Panašu, kad N. D‘Aloisio amžius tapo argumentu „Summly“ pirkimo naudai, o ne argumentu prieš: „Yahoo!“ iš visų jėgų siekia pabėgti nuo „kompanijos senukams“ nišos ir užkariauti jaunąją kartą.

REKLAMA
REKLAMA

Aktyvus naujų platformų kūrimas

„Yahoo!“ ne tik supirkinėja mobilių priedų kūrėjus, bet ir patys aktyviai kuria mobiliąsias platformas. Gruodį dideliu mastu buvo atnaujintas „Flickr“ „iOS“ priedas, iki tol veikęs be jokio atnaujinimo (o dabar prisidėjo ir „Android“ versijos atnaujinimas). Balandį buvo išleisti iš karto du nauji „iOS“ priedai: naujienų „Yahoo!“, į kurį įtrauktas „Summly“ įdirbis, ir orų prognozių „Yahoo! Weather“, gerokai besiskiriantis nuo konkurentų miestų nuotraukomis ir valdymu gestais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Standartine „iOS“ ir „Android“ porele reikalas neapsiribojo: pašto priedas „Yahoo! Mail“ pasiūlė versiją „Windows 8”, o dabar kompanija kuria priedą „išmaniesiems akiniams“ „Google Glass“. Ir čia „Yahoo!“ ne šiaip seka tendencijas, bet ir skubina įvykius: šių abiejų platformų sėkmė kol kas nėra akivaizdi, ir daugelis kitų kompanija neskuba kurti specialiai joms skirtus priedus, bijodami, kad išleisti resursai neatsipirks. Tačiau M. Mayer renkasi drąsius statymus į ateitį, o ne stovėjimą šalia konkurentų patikrintoje dabartyje.

REKLAMA

Darbinių išmaniųjų telefonų pakeitimas

Anksčiau „Yahoo!“ naudojosi „BlackBerry“, bet su M. Mayer atėjimu situacija pasikeitė: rugsėjį ji leido darbuotojams rinktis darbinį telefoną iš modelių sąrašo su „Android“, „iOS“ ir „Windows Phone“. „Mes norime, kad mūsų darbuotojai turėtų tokius įrenginius, kaip ir mūsų vartotojai, ir mes galėtume mąstyti ir dirbti taip, kaip ir daugelis mūsų vartotojų“.

REKLAMA

Šis žingsnis turi ir dar vieną priežastį: išmanieji telefonai „BlackBerry“ tuo metu buvo toje pačioje „pasenusio produkto, kurį naudoja tik iš įpročio“ padėtyje. Ir tokio ryšio aiškiai norėta atsikratyti. Vėliau, tiesa, kompanijoje „BlackBerry“ taip pat pabandė viską pradėti iš naujo su nauja operacine sistema. Tačiau neaišku, ar po to M. Mayer pridėjo prie „Yahoo!“ darbuotojų pasirinkimo sąrašo naujus jų modelius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Naujas pagrindinio puslapio, elektroninio pašto, „Flickr“ dizainas

„Flickr“, kurį „Yahoo!“ įsigijo 2005 metais, greitai tapo vienu iš populiariausių nuotraukų hostingų visame pasaulyje, tačiau vėliau kompanija praktiškai visiškai nustojo jį atnaujinti, ir daugelis pradėjo vietoje jo rinkti konkurentus, pavyzdžiui, „Picasa“ iš „Google“. Bet dabar M. Mayer sureagavo į prašymus „vėl padaryti jį kietą“: dabar jis labiau tinkamas nuotraukų peržiūrai pilnu ekranu ir sensoriniam valdymui, naujasis „Android“ priedas gerokai skiriasi nuo senojo, ir kiekvienam vartotojui nemokamai suteikiamas disko erdvės terabaitas (už 500 dolerių per metus šią apimti galima pasidvigubinti).

REKLAMA

Kalbant griežtai, terabaitas nėra pasaulio rekordas fotohostingams: „Google+“ nuotraukoms, kurių plotis ir aukštis neviršija 2048 pikselių, suteikia neribotą apimtį, „Instagram“ taip pat neriboja vartotojų įkrautų nuotraukų prasme. Tačiau didelės apimties nuotraukoms „Google+“ veikia griežtas 5 gigabaitų apribojimas, o į „Instagram“ didelio nuotraukų archyvo vienu kartu neįkrausi – taip kad „Flickr“ žingsnį galima vertinti kaip proveržį.

REKLAMA

„Flickr“ naujovės nėra vieninteliai ryžtingi esamų produktų pokyčiai, kurie atlikti M. Mayer: anksčiau pasikeitė pagrindinio „Yahoo!“ puslapio ir pašto paslaugos dizainas.

Nauji darbuotojai ir bandymai susigrąžinti senus

Nenuostabu, kad netrukus po savo atėjimo į „Yahoo!“ M. Mayer į kertinius postus paskyrė naujus žmones – pavyzdžiui, COO postą gavo Henrique De Castro, su kuriuo ji susipažino dirbdama „Google“. Labiau stebina būdas, kuriuo pabandyta susigrąžinti iš kompanijos pasitraukusius naudingus darbuotojus: keletas tokių darbuotojų paštu gavo dėžutę su suvenyrais ir tekstais apie tai, kaip daug kas kompanijoje pasikeitė į gerąją pusę. Nežinoma, ar tai padėjo susigrąžinti minėtus darbuotojus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Draudimas dirbti nuotoliniu būdu

Vasarį į žiniasklaidą pateko vidinis kompanijos laiškas, kuriuo pranešama, kad nuo birželio visi darbuotojai, dirbantys nuotoliniu būdu, turės arba persikelti į ofisą, arba nutraukti bendradarbiavimą su kompanija. Tai sukėlė audringas diskusijas apie tai, kiek produktyvus yra darbas iš namų, ir ar toks sprendimas buvo teisingas. Vėliau pati M. Mayer pasisakė šiuo klausimu, pareikšdama, kad toks draudimas turbūt negalioja visai pramonei, bet ji mano, kad jis bus naudingas konkrečiai „Yahoo!“ šioje konkrečioje situacijoje. Pati ji, rugsėjį pagimdžiusi vaiką, savo sąskaita pastatė prie ofiso privatų lopšelį, kad nereikėtų pereiti į darbą namuose ir būtų galima skirti laiko ir vaikui.

REKLAMA

Eilės nesėkmingų produktų uždarymas

Anksčiau „pavasarinis valymas“, kurio metu mažą paklausą turinčios paklausos buvo negailestingai uždaromos, buvo laikoma „Google“ prerogatyva, tačiau šį kovą „Yahoo!“ pasinaudojo „Google“ pavyzdžiu: po peilio ašmenimis pateko „Yahoo!“ priedas „BlackBerry“, paslaugos „Yahoo! Avatars“, „Yahoo! Clues“, „Yahoo! App Search“, „Yahoo! Sports IQ“, „Yahoo! Message Boards“, „Yahoo! Update API“. Dar anksčiau dalies funkcijų neteko „Yahoo! Messenger“. M. Mayer, aktyviai kurdama ir pirkdama naujas paslaugas, negailestingai elgiasi su senosiomis, visiškai jas panaikindama vietoje to, kad paprasčiausiai nekurtų jiems atnaujinimų.

 

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų