Plastikinių langų reguliavimas ar balkono durys su tinkleliu, kokias pirkėjas matė Amerikoje – kur visa tai rasti? Pasirodo, užtenka sėsti prie kompiuterio ir nebūtina perversti begalės paieškos sistemos rezultatų puslapių – ir sodo darbai, ir namų remontas, ir laisvalaikio ekskursijos, ir fotografijos paslaugos. Tokią lengvą paiešką ir paslaugas „į namus“ siūlo naujas paslaugų paieškos portalas „Raskgreitai.lt“
Įdomu, kiek dar panašių pagalbininkų atsiras, nes informacijos daugėjant, o laiko vis mąžtant, „Google“ gabumų jau nebeužtenka.
„Atradau panašius portalus įvairiose užsienio šalyse, kai patogiai, taupant laiką užsakymus galima palikti ir po kiek laiko sulaukti pasiūlymų. Grįžusi namo, kai galėjau nuspręsti – toliau dirbti samdomą darbą ar pabandyti ką nors kurti pati, - dėsto projekto sumanytoja Daiva Gerulytė. – Nusprendžiau Lietuvoje pritaikyti įgytą patirtį, tikėdamasi, kad tokia idėja lietuviams patiks: galėsime taupyti savo laiką, o paslaugų teikėjams bus lengviau rasti klientus“.
Portalo–pagalbininko autorė sako, pati nesitikėjusi, kad atsiras tiek daug ir įvairių paslaugų, kurių teikėjai pasirodys jos paieškos sistemoje, o kai kurių jų siūlomų paslaugų ji teigia ir pati nebūtų įsivaizdavusi.
„Žmonės nesugalvoja, kad plastikinius langus, kuriuos turi jau daugelis, kad juos kartas nuo karto reikia reguliuoti ir taisyti, nes varstosi nesandariai. Jie galvoja, kad langas blogas, reikia jį keisti, o, pasirodo, reikia tik reguliuoti. Įdomu, kad nė nepagalvotum, bet tokia paslauga yra“, – aiškina ji.
Ko nori pardavėjas
Paslaugos gavėjo ir teikėjo santykiuose, pasirodo, svarbu ne tik kliento įnoriai, taigi, projekto autorė sako pasirinkusi ne automatinę paslaugų pasiūlymų duomenų bazę, o bendravimą su kiekvienu jos nariu, nes klientas dažnai žino, ko nori iš paslaugų teikėjo, tačiau neaišku, ko šiam reikėtų iš kliento. Taip esą apsisaugoma, kad kliento pageidavimas nebus išmestas šiukšlių dėžėn, o paslaugų tiekėjas, gavęs užsakymą, žinos su kuo turi reikalų.
„Ne paslaptis, kad visi gauna daug reklamos ir atbunka: tik gavęs nepažįstamą laišką meta jį lauk, o taip gali išmesti ką nors vertinga. Tačiau, kai mato, kad kreipiasi pažįstami, bendravimas būna kitoks, – aiškina ji. – Jie reaguoja į siunčiamą informaciją apie klientus ir jų pageidavimus ir pakankamai efektyviai – daugeliu atvejų po kelių valandų klientai jau gauna pasiūlymus pagal savo nors.“
Portale nereikia naršyti visos duomenų bazės ir svarstyti, į ką kreiptis pagalbos: užtenka suformuoti savo užsakymą, o tada laukti potencialių paslaugų tiekėjų skambučio su pasiūlymu. Tiesa, atsako laukimas gali ir užtrukti.
Nori padėti smulkiesiems
D. Gerulytė sako, kad orientuojasi į mažesnes įmones ir gyventojus, paslaugas teikiančius pagal verslo liudijimą. Didžiosioms įmonėms reklamos esą ir taip užtenka, taigi apstu įmonių, kurios dirba kokybiškai, bet nėra žinomos.
„Čia galime paremti vieni kitus: mes naujokai, tos įmonės mažesnės, taip klientą rasti galima greičiau. Prisideda ir draugų rekomendacijos: vienas pasakoja, kad jo namuose lankėsi geri valytojai, mes prašome kontaktų, kad jie dirbtų su mumis“, - apie rekomendacijas „iš lūpų į lūpas“ pasakoja ji.
Paslaugų teikėjai kol kas nemokamai registruojasi ir patys, tačiau prieš patvirtinant registraciją projekto komanda aiškinasi, kokias paslaugas ir kam jie nori teikti.
„Vėliau už įvairias paslaugas bus taikomi tam tikri mokesčiai. Paslaugų teikėjai rinksis, už kurias iš jų jie nori mokėti, bet kol kas bent pusę metų jie viską gali išbandyti nemokamai“, - pasakoja D. Gerulytė.
Panašių pagalbos portalų, anot D. Gerulytės, net ir po kelis yra Švedijoje, Prancūzijoje, Anglijoje, Norvegijoje. „Portalai panašūs, tačiau administratorių bendravimas su klientais skiriasi. Jį reikia pritaikyti savo rinkai, bijau, kad neveiktų „copy-paste“ principas“, - svarsto ji.
Portalo autorė įsitikinusi, kad panašaus pobūdžio interneto tinklapiai, daugėjant informacijos ir mažėjant laiko, bus populiarūs ne tik Lietuvoje.
„Iki šiol žmonės turėjo ieškoti informacijos, tokia užduotis buvo lengva kol informacijos buvo nedaug, bet dabar jos kiekiai tokie dideli, kad žmogus nebepajėgia pats jos apdoroti. Reikalo apvertimas, kai pasakai, ko tau reikia, o tada tau pateikia informaciją, žymiai lengvesnis. Tai turėtų išpopuliarėti, „Google“ labai gerai, bet kai atverčia 50 lapų su fraze, kurios ieškojai“, - tikina ji.
9 kategorijas – nuo krovinių pervežimo iki ekskursijų organizavimo ruošiamasi pildyti naujomis. Dabar duomenų bazėje yra 74 paslaugų teikėjai, o iš Vilniaus pereinama ir į kitus miestus, taigi pasiūlymų skaičius augs jau artimiausiu metu.
Gabija Sabaliauskaitė