Už tokią sumą galima įsigyti gerokai įspūdingesnius, legendinius sportinius modelius, tokius kaip „Mitsubishi Lancer Evolution“ ar „BMW M3“. Tad kodėl ambicijų nestokojantis jaunimas renkasi lenktyniauti būtent „Ford Fiesta Rally4“, „Peugeot 208 Rally4“, „Opel Corsa Rally4“ ar „Renault Clio Rally4“?
Kodėl ralio jaunimas renkasi „Rally4“?
Norint varžytis FIA organizuojamuose Pasaulio ralio (WRC) ar Europos ralio (ERC) čempionatuose, būtina naudoti FIA homologuotus automobilius. Tokia sistema užtikrina, kad toje pačioje klasėje esantys automobiliai būtų lygūs techniniu požiūriu, o lenktynių rezultatus lemtų vairuotojo ir šturmano įgūdžiai, o ne mašinos pajėgumas.
Per FIA istoriją homologuotų automobilių klasės keitėsi, prisitaikydamos prie technologinių pokyčių ir finansinių realijų.
Šiandien dauguma jaunųjų lenktynininkų savo karjerą pradeda būtent su „Rally4“ klasės automobiliais. Ši koncepcija atsirado dar 2008 metais, kai FIA pristatė „R2“ kategoriją. Vėliau, 2018-aisiais atnaujinus klasifikaciją, ši kategorija buvo pervadinta į „Rally4“.
„Rally4“ – prieinamas ir patikimas startas į didįjį ralį
Kadangi „Rally4“ klasė orientuota į jaunimą ir pradinio lygio lenktynininkus, šie automobiliai turėtų būti sąlyginai nebrangūs, patikimi ir lengvai prižiūrimi. Tačiau realybėje jų kaina vis dar gana didelė – naudotas automobilis kainuoja nuo 45 000 eurų, o naujas – apie 80 000 eurų.
Visgi už šią sumą sportininkai gauna gamyklinio lygio lenktyninį automobilį, paruoštą pagal aukščiausius FIA saugumo ir technologinius standartus. „Rally4“ modelius kuria patys gamintojai, todėl jie išsiskiria itin svarbiomis savybėmis.
Šios klasės automobiliai pasižymi patikimumu, nes sukurti atlaikyti ekstremalias ralio sąlygas, o jų valdymas išlieka stabilus tiek asfaltuotose trasose, tiek žvyrkeliuose.
Kiekvienas komponentas kruopščiai apgalvotas tam, kad automobilis būtų lengvai prižiūrimas, greitai aptarnaujamas, o atsarginės dalys – lengvai prieinamos.
Platus reguliavimo diapazonas leidžia pritaikyti automobilį prie skirtingų trasų ir vairavimo stilių. Be to, „Rally4“ užtikrina maksimalų saugumą, nes jų konstrukcijoje naudojami FIA patvirtinti saugos narvai, o kėbulo elementai yra sustiprinti, kad atlaikytų net stipriausius smūgius.
Kokia „Rally4“ automobilių techninė specifikacija?
Techniniu požiūriu „Rally4“ automobiliai sukurti taip, kad būtų kuo efektyvesni lenktynių sąlygomis. Juose montuojami 1,0–1,3 litro darbinio tūrio trijų arba keturių cilindrų varikliai su turbokompresoriais, generuojantys 210–215 AG pajėgumą ir 290–350 Nm sukimo momentą.
Transmisijoje naudojama sekvencinė 5 laipsnių pavarų dėžė, leidžianti itin greitai perjungti pavaras ir išlaikyti optimalų pagreitį.
Važiuoklė aprūpinta trijų padėčių reguliuojamais amortizatoriais, užtikrinančiais puikų sukibimą įvairiomis sąlygomis – nuo lygios asfalto dangos iki sudėtingų žvyro trasų. Sportiniam naudojimui pritaikyti aukšto efektyvumo stabdžiai, kurie leidžia tiksliai kontroliuoti automobilį net aštriausiuose posūkiuose.
Lietuvos ralio talentai renkasi „Rally4“
Šiuo metu „Lithuanian Rally4 Trophy“ dalyvių gretose jau matome tris skirtingus „Rally4“ modelius:
- Markas Buteikis varžysis su „Ford Fiesta Rally4“.
- Aras Kvedaras pilotuos „Peugeot 208 Rally4“.
- Robertas Valkeris sės prie „Opel Corsa Rally4“ vairo.
Pavasarį į Lietuvą atvyks ir „Renault Clio Rally4“, o 2024-aisiais šioje klasėje debiutuos naujas, legendinės „Lancia“ markės modelis – „Lancia Ypsilon Rally4 HF“.
Kodėl „Rally4“ automobiliai yra geriausias pasirinkimas jaunimui?
Priekiniais ratais varomi „Rally4“ automobiliai reikalauja itin tikslaus valdymo, nes norint išgauti maksimalų greitį, būtina kuo efektyviau įveikti posūkius ir palaikyti aukštą tempą išvažiuojant iš jų.
Tai leidžia sportininkams įgyti neįkainojamos patirties, kuri būtina pereinant į „R5/Rally2“ klasės automobilius – būtent su jais kovojama dėl aukščiausių pozicijų Europos ralio čempionate.
Puikus pavyzdys – 2024-ųjų Lietuvos ralio čempionas Vladas Jurkevičius, kuris keletą sezonų lenktyniavo su „Peugeot 208 R2“, o perėjęs prie „Škoda Fabia Rally2 Evo“, nuo pirmų kilometrų demonstravo aukštą tempą. Tai tik patvirtina, kad „Rally4“ klasė yra puikus tramplinas į aukščiausio lygio ralį.