„Lithuanian Rally4 Trophy“ – neeilinis projektas. Šiose pirmenybėse geriausiai pasirodęs ekipažas iškovos galimybę startuoti 2026 m. „FIA Junior ERC“ čempionate, kuriame varžosi talentingiausi Europos ralistai. Toks prizas – itin vertingas, todėl nenuostabu, kad LASF iniciatyva, prie kurios prisidėjo ir partneriai „Eldorado“, „Jusema“ bei „Humibility“, domina vis daugiau Lietuvos ralistų.
Nuo „Honda Civic“ iki „Rally4“
Eriko ir Roberto Valkerių ekipažas pirmuosius žingsnius ralio pasaulyje žengė 2021 m., kai startavo Lietuvos ralio sprinto čempionate su ryškiu, dėmesį traukiančiu „Honda Civic“.
Dveji metai šiose varžybose leido suprasti, kad vien entuziazmo neužtenka – norint tobulėti, reikėjo įveikti daugiau lenktynių kilometrų ir geresnės technikos. Taip „Honda Civic“ buvo pakeistas „M-Sport“ inžinierių sukurtu „Ford Fiesta R2T“, o kartu su nauju automobiliu ekipažas perėjo į aukštesnį lygį – Lietuvos automobilių ralio čempionatą, kur varžėsi „LARČ 4“ klasėje.
Per keletą sezonų ekipažas sukaupė vertingos patirties, tačiau teko susidurti ir su karčia realybe – nors „Ford Fiesta R2T“ buvo gerokai tobulesnis už ankstesnį jų automobilį, prieš naujausius „Rally4“ klasės bolidus kovoti darėsi vis sunkiau.
Natūraliai kilo klausimas – ką daryti toliau? Mintys apie technikos atnaujinimą brendo jau kurį laiką, o „Lithuanian Rally4 Trophy“ atsiradimas sutapo su naujo automobilio paieškomis. Tai tik dar labiau patvirtino, kad jų pasirinkta kryptis – teisinga.
„Minčių pakeisti techniką mūsų ekipaže buvo jau nuo praeito sezono galo. Norėjome persėsti į automobilį varomą keturiais ratais, bet įvertinus tai, kad praeitame sezone pavyko suvažiuoti labai nedaug kilometrų, juolab ir įgūdžių dar tikrai trūksta, nusprendėme jog liksime su priekiu varomu automobiliu.
Tik reikėjo atsinaujinti techniką. Kai buvo paskelbta apie „Lithuanian Rally4 Trophy“, tai iš esmės mums sukėlė papildomą motyvaciją tobulėti, o tas prizas buvo puikus sutapimas, nes būtume likę važiuoti toje pačioje klasėje. Ši galimybė suteikia didžiulę motyvaciją bei norą tobulėti“ – įspūdžiais dalinosi dvidešimtmetis Erikas Valkeris
Nauja technika – naujos galimybės
Valkeriai nusprendę atsisveikinti su jau pasenusiu „Ford Fiesta R2T“, nuo šiol vairuos „Opel Corsa Rally4“. Šį automobilį jie įsigijo iš lenko Sebastiano Teterio, kuris visiškai nauja „Corsa“ lenktyniavo visą 2024 m. sezoną Lietuvoje. Nors Eriko ir Roberto pirkinys trasoje pasirodė vos septyniose varžybose, lietuviški greičio ruožai jam jau pažįstami.
Skaičiuojama, kad „Rally4“ klasės automobiliai viename kilometre gali būti iki pusės sekundės greitesni nei ankstesnės kartos R2/R2T modeliai. Vis dėlto šių automobilių koncepcija panaši – „Opel Corsa Rally4“ varomas 1,2 litro trijų cilindrų turbininiu varikliu, išvystančiu 212 AG. Galia į priekinius ratus perduodama per sekvencinę pavarų dėžę, o už puikų sukibimą ir valdymą atsakinga pilnai reguliuojama sportinė pakaba.
„Labai smagu, kad šitoks didelis susidomėjimas pasidarė šia klase bei bendrai atsiradęs dėmesys jaunimo skatinimui. Prieš ateinantį sezoną svarstėme persėsti į N5 ar Rally3 klasės automobilį, bet pasitarus tiek su kolegomis ralistais, tiek su pačiu Eriku nusprendėme, jog „LARČ 4“ klasėje mes dar tikrai nieko nenuveikėme ir yra vietos kur tobulėti.
Taip nusprendėme įsigyti Rally4 automobilį, o sprendimas buvo dar prieš paskelbiant apie „Lithuanian Rally4 Trophy“. Taigi viskas taip susidėliojo, kad mes dalyvausime šiame projekte, kas labai mus džiugina. Neturime užsibrėžto tikslo, kad mes tikrai laimėsime, nors tai būtų labai malonu ir suteiktų dar didesnę motyvaciją toliau tobulėti.
Visgi, mūsų tikslas labai paprastas – pasidžiaugti, ką mes visą laiką ir darėme. Taip pat, stabiliai suvažiuoti visą sezoną be kažkokių didelių nutikimų ir bent jau turėti TOP 3 rezultatą” – pasakojo Eriko šturmanas bei tėtis Robertas Valkeris.
„Lithuanian Rally4 Trophy“ startuos kartu su Lietuvos automobilių ralio čempionatu, gegužės 16-17 dienomis, Lazdijuose.