Nepriklausomas vertintojas „Boston Consulting Group“ įvertino, kad „Rail Baltica“ skatins Baltijos šalių integraciją į Europą, didins karinį mobilumą ir rems ilgalaikį regiono ekonomikos augimą, taip pat prisidės prie Ukrainos rekonstravimo.
„Pokariniam Ukrainos infrastruktūros atkūrimui reikalingos sunkiosios medžiagos pirmiausia bus gabenamos geležinkeliais. „Rail Baltica“ įtraukimas į dar vieną TEN-T koridorių, besitęsiantį iki Ukrainos, sustiprins susisiekimą, visų dalyvaujančių šalių eksporto galimybes, integraciją ir saugumą“, – pranešime cituojamas LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.
Savo ruožtu Ukrainos geležinkelių valdybos pirmininkas Yevhenas Liashchenko pažymėjo, kad „Solidarumo koridoriai“ leido stabilizuoti Ukrainos eksportą, kai Rusijos pajėgos blokavo Ukrainos uostus.
„ Strateginis prioritetas – Ukrainos geležinkelių infrastruktūros integravimas į TEN-T koridorius, sujungiant mūsų tinklą su „Rail Baltica“, kuri yra Baltijos, Juodosios ir Egėjo jūrų koridoriaus dalis. Tai leis Ukrainai ateityje atverti naujus geležinkelio maršrutus į ES jūrų uostus“, – akcentavo Y. Liashchenko.
Primenama, kad 2022 metų gegužės mėnesį TEN-T Komisija išplėtė transporto koridorius, įtraukdama į juos Ukrainą ir Moldovą, bet neįtraukdama Rusijos ir Baltarusijos.