Apklausos metu surinkti duomenys parodė, kad 4,9 proc. dirbančiųjų per pastaruosius dvejus metus savo darbo vietoje patyrė smurtą, 22,3 proc. tvirtino, kad su jais buvo elgiamasi nepagarbiai ar grubiai. Dar 27 proc. darbuotojų pažymėjo, kad jie jaučiasi ignoruojami darbdavių.
Tyrimo metu buvo apklausti 3979 darbuotojai, rezultatai bus pristatomi Ekonominių ir socialinių tyrimų tarybos (ESRC – Economic and Social Research Council) suvažiavime Londone. Studiją parengė Cardiffo unicersiteto Socialinių mokslų katedros darbuotojai ir prof. Duncanas Lewisas iš Plymoutho universiteto Verslo katedros.
Pavojingas sveikatai darbas
Skelbiama, kad viešojo sektoriaus darbuotojai yra rizikos grupėje – jiems labiau nei bet kurių kitų sektorių darbuotojams gresia patirti nepagarbų elgesį, grubumą, smurtą ir net sužeidimų.
Dauguma darbuotojus užpuolančių žmonių yra klientai (72 proc.). Daugiausia grėsmių kyla dirbantiems visuomeninės veiklos sektoriuose – sveikatos, socialinio darbo, švietimo, viešojo administravimo ir gynybos.
Daugiausiai nepakantumo ir nederamo elgesio susilaukia neįgalūs darbuotojai, taip pat turintys ilgalaikių sveikatos sutrikimų ir jauni darbuotojai, galų gale – homoseksualai ir biseksualai.
Neaprėpiami darbai
Tirdami vadovų ir vadybininkų pareigas užimančių žmonių darbo sąlygas, tyrėjai atskleidė, kad šie dažniausiai patiria prievartą dėl perdėm didelių darbo apimčių.
Tyrime pažymima, kad apie 7–8 mln. britų darbuotojų slegia „nepakeliami darbo krūviai“ bei tai, kad jų „neišklausoma“. Dėl dviejų trečdalių nederamo elgesio atvejų buvo kaltinami darbų vadovai, tačiau veikiausiai jie patys esti psichologinio smurto aukos ir nepamatuotų darbų apimčių vergai.
Cardiffo universiteto profesorius Ralphas Fevre teigė, kad jį liūdina tyrimo duomenys, patvirtinantys, kad britai darbe susiduria su netinkamu elgesiu ir įvairaus pobūdžio smurtu. Anot profesoriaus, standartiniai darbovietėse taikomi principai, pavyzdžiui, darbuotojo kodeksas ir kita, yra visiškai neveiksmingi. Pasirodo, darbuotojų pasitenkinimas ir tai, kaip jie jaučiasi savo darbo vietoje, lieka daugumos personalo vadovų prioritetų sąrašo gale, o didžioji dalis vadovų įsitikinę, kad darbuotojams savaime suprantama, kad su jais bus elgiamasi šiurkščiai.
Kova su netinkamu elgesiu
Tyrimui vadovavęs profesorius teigia, kad personalo vadovams turėtų būti išaiškinta, kad gerai elgtis su darbuotojais yra viena esminių vadovo pareigų.
Plymoutho universiteto dėstytojas Lewisas pridūrė, kad „priešingai visuotiniam įsitikinimui, tyrimas atskleidžia, kad netinkamą elgesį dažniau patiria ne žemos kvalifikacijos darbuotojai. Nuolatiniai darbuotojai, užimantys vadovaujančias pareigas, patiria kur kas daugiau spaudimo dėl darbų apimčių ir dažniau susiduria su darbiniu smurtu.“
Tyrime pažymima, kad darbovietėse pradėjus reguliuoti taisykles, pagal kurias skiriamos nedarbo dėl ligos lapeliai ir laisvadieniai, nederamo elgesio su darbuotojais atvejų veikiausiai sumažėtų.