Lietuvos gyventojai neskuba taisyti skilusių išmaniųjų telefonų ekranų. Beveik pusė telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ užsakymu atliktos apklausos dalyvių sudaužyto ekrano neremontuotų arba tai darytų ne iš karto.
Apklausa parodė, kad 34,5 proc. jos dalyvių sudužusį telefono ekraną keistų tik po kurio laiko. Dar 12 proc. apklaustųjų sudužusio telefono visai netaisytų ir toliau juo naudotųsi, sakoma bendrovės pranešime.
„Tele2“ klientų aptarnavimo statistikos duomenimis, būtent ekrano skilimas yra dažniausias išmaniojo telefono pažeidimas. Maža to, tai ir viena brangiausių įrenginio „traumų“: pakeisti sudužusį telefono ekraną, priklausomai nuo modelio, kainuoja nuo 200 iki 700 Lt.
23,3 proc. apklausos dalyvių mano, kad tokiu atveju telefono išvis neverta taisyti ir reikia pirkti naują.
„Sudužus ekranui telefonų gamintojai netaiko garantinio remonto sąlygų, o priklausomai nuo telefono modelio ir jo amžiaus, taisymo išlaidos gali sudaryti didžiąją telefono kainos dalį. Žmonėms dūžtantys ekranai dabar yra aktuali problema, vis didesnę telefonų dalį sudaro brangesni išmanieji, ir žmonės nenori patirti nuostolių“, – sakė Mindaugas Kežionis, „Tele2“ Produktų skyriaus vadovas.
Tik 8,7 proc. apklausos dalyvių buvo įsitikinę, kad jų telefono ekranas tikrai nesuduš.
Specialistai įspėja, kad sudužęs telefono ekranas gali būti pavojingas. Net mažas įskilimas gali išsiplėsti per visą ekrano plotą, o šis galiausiai išbyrėti atskiromis dalelėmis. Kalbant telefonu ar rašant trumpąsias žinutes, galima įsipjauti. Taip pat sudužus telefono ekranui į jo vidų gali patekti vanduo ar dulkės, o telefonas galutinai sugesti. Kasdienis žiūrėjimas į nekokybišką vaizdą sudužusiame ekrane gali pakenkti regėjimui.
Rinkos tyrimų kompanijos „RAIT“ 2014 m. kovo mėn. internetinėje apklausoje dalyvavo 600 15-74 metų respondentų iš visos Lietuvos, sakoma pranešime.