• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Mercedes-Benz“ kartu su „Factorial Energy“ inžinieriais pradėjo kietojo būvio baterijų bandymus, kurie gali tapti reikšmingu žingsniu elektromobilių technologijų pažangoje. Pirmasis šią technologiją turintis „Mercedes“ elektromobilis jau išriedėjo į kelius, o bandymų rezultatai leis įvertinti jos pritaikymo galimybes serijinėje gamyboje.

Mercedes-Benz“ kartu su „Factorial Energy“ inžinieriais pradėjo kietojo būvio baterijų bandymus, kurie gali tapti reikšmingu žingsniu elektromobilių technologijų pažangoje. Pirmasis šią technologiją turintis „Mercedes“ elektromobilis jau išriedėjo į kelius, o bandymų rezultatai leis įvertinti jos pritaikymo galimybes serijinėje gamyboje.

REKLAMA

Projekte dalyvauja „Mercedes-Benz Group“ antrinė įmonė „Mercedes AMG High Performance Powertrains“ (HPP), atsakinga už „Formulės 1“ jėgainių kūrimą, ir „Mercedes-Benz“ baterijų vystymo centras. 

„Mercedes-Benz“ su „Factorial Energy“ bendradarbiauja nuo 2021 m., o 2024 m. vasarą partneriai pristatė ličio metalo kietojo būvio baterijų celes su patentuota FEST („Factorial Electrolyte System Technology“) platforma.

Bendromis jėgomis buvo sukurta inovatyvi baterijų sistema, kuri leidžia efektyviau pritaikyti „Formulės 1“ technologijas serijiniams automobiliams. Po išsamių bandymų laboratorijoje, 2024 m. pabaigoje kietojo būvio baterijos prototipas buvo sumontuotas modifikuotame EQS modelyje. Pirmieji realaus pasaulio bandymai Štutgarte prasidėjo dar 2024-ųjų pabaigoje, o vasarį automobilis išriedėjo į kelius.

REKLAMA
REKLAMA

„Kurdami masinei gamybai parengtus automobilius su kietojo būvio baterijomis, pabrėžiame savo įsipareigojimą siekti inovacijų ir tvarumo. Džiaugiamės pradėję bandymus keliuose su prototipu, kuris leis įvertinti šios technologijos pritaikymą serijiniuose modeliuose“, – sakė „Mercedes-Benz Group AG“ valdybos narys ir technologijų direktorius Markusas Schäferis.

REKLAMA

Kietojo būvio baterijos – naujas etapas elektromobilių technologijose

Kietojo būvio baterijos išsiskiria tuo, kad vietoje skysto elektrolito naudoja kietąjį, o tai užtikrina didesnį saugumą ir leidžia naudoti pažangesnius anodų sprendimus, tokius kaip ličio metalas. Tai padidina energijos tankį ir pagerina baterijos eksploatacines savybes.

Ličio metalo anodo technologija leidžia pasiekti didesnį nei 450 Wh/kg energijos tankį, o tai gali ženkliai padidinti viena įkrova nuvažiuojamą atstumą.

REKLAMA
REKLAMA

„Mes pirmieji integravome ličio metalo kietojo būvio bateriją į serijinio elektromobilio platformą. Tai svarbus proveržis, rodantis, kad ši technologija jau peržengė laboratorinius tyrimus ir pasiekė realų pasaulį. Mūsų bendradarbiavimas su „Mercedes-Benz“ įrodo, kad elektromobilių ateitis tampa realybe jau šiandien“, – teigė „Factorial Energy“ generalinis direktorius ir vienas iš įkūrėjų Siyu Huangas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Technologiniai sprendimai ir laukiamas rezultatas

„Mercedes-Benz“ kietojo būvio baterija pasižymi patentuota plūduriuojančių celių laikiklių technologija, kuri leidžia efektyviai valdyti medžiagų išsiplėtimą ir susitraukimą įkrovimo bei iškrovimo metu. Tai padeda išlaikyti stabilumą ir pailginti baterijos tarnavimo laiką.

Elektromobilio prototipas su šia baterija užtikrina iki 25 proc. didesnį viena įkrova nuvažiuojamą atstumą nei įprastas EQS modelis su tokio pat dydžio baterija. Dėl aukšto energijos tankio ir efektyvesnio energijos panaudojimo prognozuojama, kad šis elektromobilis galės įveikti daugiau nei 1 000 km vienu įkrovimu.

REKLAMA

Palyginimui, dabartinis EQS 450+ modelis su 118 kWh talpos baterija gali nuvažiuoti daugiau nei 800 km (vidutinės energijos sąnaudos – 19,9–16,3 kWh/100 km).

Ateinančiais mėnesiais „Mercedes-Benz“ toliau testuos kietojo būvio baterijas tiek laboratorijoje, tiek realiomis sąlygomis. Surinkti duomenys padės įvertinti šios technologijos pritaikymą būsimuose serijiniuose modeliuose.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų