„Google“ iki 2015 metų nutrauks dabartinį „Apple“ dominavimą planšetinių kompiuterių rinkoje, prognozuoja IT rinkos tyrimų bendrovė „Ovum“.
Iš 14 milijonų pernai pasaulyje parduotų planšetinių kompiuterių ir mobiliųjų priegos prie interneto įrenginių, naudojančių „lengvas“ operacines sistemas, 90 proc. sudarė bendrovės „Apple“ planšetiniai kompiuteriai „iPad“. Tačiau iki 2015 metų, kai planšetinių kompiuterių rinka išaugs iki 150 mln. vienetų, tik 35 proc. jų naudos „Apple“ operacinę sistemą, remdamasis „Ovum“ analitikais skelbia „Telegraph.co.uk“.
Jie prognzouoja, kad iki 2015 m. „Google“ programinė įranga veiks 36 proc. visų parduotų planšetinių kompiuterių. Likusią 29 proc. planšetinių kompiuterių OS rinkos dalį dalinsis „Microsoft", „Blackberry“ išmaniųjų telefonų gamintoja RIM ir HP („WebOS“ operacinė sistema).
Analitikai pabrėžia, kad kovoje už planšetinių kompiuterių rinką „Apple“ ir „Google“ pasirinko skirtingą taktiką, primenančią IBM tipo asmeninių kompiuterių ir „Apple Macintosh“ konkurenciją devintojo praėjusio amžiaus dešimtmečio pradžioje. „Apple“ esą iš pat pradžių užsiėmė planšetinių kompiuterių rinkos lyderės poziciją griežtai kontroliuodama techninę bei programinę įrangą ir mažmeninę prekybą. Tuo tarpu „Google“, priešingai, savo „Android“ operacinę sistemą kompiuterių ir telefonų gamintojams siūlo nemokamai ir skatina trečiųjų šalių programuotojus kurti kai skirtas programas.
Tai labai primena palyginti neseną praeitį, kai, iš pat pradžių išsiveržusi į priekį asmeninių kompiuterių rinkoje, „Apple“ gana greitai buvo įveikta pigesnių kompiuterių, kuriuose buvo diegiama pigesnė „Microsoft“ operacinė sistema „Windows", gamintojų. Prie pergalės prisidėjo ir didelė programinės įrangos „Windows“ aplinkai pasiūla, kurią skatino „Microsoft“. Analitikų teigimu, tokia pat istorija gali pasikartoti ir planšetinių kompiuterių bei išmaniųjų telefonų rinkoje.