Vokietijoje prasidėjusioje didžiausioje dviračių pramonės mugėje EUROBIKE buvo pristatytas N. Zelandijoje sukurtas originalus elektrinis dviratis, kurį galima įsidėti į krepšį.
Eilinis bandymas išrasti dviratį truko 5 metus. Pasak „YikeBike“ pavadinto dviračio išradėjo Granto Ryano ir jam talkinusio inžinieriaus Peterio Higginso, jie stengėsi sukurti paprastą, patogią, praktišką ir smagią asmeninę transporto priemonę, pritaikytą naudoti eismo spūsčių kamuojamuose šiuolaikiniuose didmiesčiuose.
Pasak „YikeBike“ kūrėjų, jis yra mažiausias ir lengviausias (sveria mažiau nei 10 kg) pasaulyje sudedamas elektrinis dviratis, kuriuo miestiečiai gali patogiai atvykti į priemiestinių traukinių ar autobusų stotį arba tiesiai į palyginti netoli esančią savo darbovietę. Per 15 sekundžių šį dviratį galima sulankstyti, įsidėti į krepšį ir atsinešti į biurą ar namus. Jį galima įsidėti į automobilio bagažinę, pasiimti su savimi važiuojant metro ar priemiestiniu traukiniu, o, atsisėdus prie savo darbo stalo, prijungti prie elektros tinklo, kad per 30 minučių būtų įkrauta variklio baterija.
Nors „YikeBike“ labai kompaktiškas, jis yra tvirtas – dviračio rėmas pagamintas iš anglies pluošto. 1,2 kW galios tylus elektrinis variklis gali pasiekti maksimalų 20 km/h val. greitį, nors važinėjant mieste rekomenduojama jį sumažinti iki maždaug 10 km/h. Priekinio, didesniojo, rato skersmuo – 50 cm, užpakalinio – 20 cm, padangos pneumatinės. „YikeBike“ akceleratorius ir elektroninis stabdis, apsaugantis ratus nuo slydimo, įrengtas ant vairo, čia sumontuotas ir priekinių bei galinių šviesų valdymas. Yra stabdžių bei avarinės šviesos. Ličio- fosfato akumuliatorius pilnai įkraunamas per 30 minučių, jis atlaiko apie 1000 krovimo ciklų. Įkrautu akumuliatoriumi galima nuvažiuoti apie 10 kilometrų atstumą. Didžiausias egzotiškai atrodančio dviračio trūkumas – kaina: šiuo metu ji siekia 3000 svarų sterlingų (apie 11 760 Lt).
Pasak Granto Ryano, kurdamas „YikeBike“ jis nesistengė konkuruoti su tradiciniais dviračiais – esą norėta pagaminti lengvą ir patogų elektrinį dviratį, kuriuo važiuojantys žmonės kelionės metu nebūtų priversti prakaituoti, o atvykę į darbo vietą galėtų pasidėti jį prie savo darbo stalo ir įkrauti akumuliatorių.
Dviračio išradėjo teigimu, naujoji transporto priemonė puikiai tinka naudoti miestuose. Skirtingai nuo didžiąją rinkos dalį užimančių kalnų dviračių arba greitam važiavimui skirtų modelių, kurie turi išlikti stabilūs važiuojant iki 50 km./h greičiu, „YikeBike“ yra skirtas saugiam ir patogiam važinėjimui miestuose. Kadangi visi dviračio mechanizmai yra paslėpti, važiuojant juo nereikia baimintis, kad išsiteps drabužiai.
Tiesa, norintys juo važinėti iš pradžių turės šiek tiek pasipraktikuoti: nors „YikeBike“ esąs patogus, prie jo valdymo reikia priprasti. XXI amžiaus didmiesčių dviračiu vadinamai transporto priemonei kelia į rinką tiesia dvi stambios N. Zelandijos investicijų bendrovės - „Pioneer Capital Partners“ ir K1W1, dviračio kūrimą rėmė ir šios šalies Mokslo ir technologijų plėtros fondas.