„Reikėtų grąžinti baudos balus įtvirtinančią sistemą, kurios tikslas – atgrasinti vairuotojus nuo sistemingų kelių eismo taisyklių pažeidimų, priešingu atveju vairuotojai prarastų teisę vairuoti tam tikram laikui“, – pranešime spaudai teigė premjeras po Valstybinės saugaus eismo komisijos posėdžio.
Seimui pernai rudenį nepritarus baudos balų sistemą grąžinančioms pataisoms, Vidaus reikalų ministerija pavasarį parengė patobulintus įstatymų projektus. Jie dar nebuvo pateikti svarstyti Vyriausybei, tačiau tai bus padaryta artimiausiu metu, BNS sakė vidaus reikalų ministro atstovas spaudai Tomas Beržinskas.
Baudos balų sistema, kai per metus už padarytus pažeidimus surinkus dešimt baudos balų būdavo atimama teisė vairuoti automobilį 12 mėnesių, galiojo iki 2008 metų. Kritikai sako, kad baudos balų sistema skatina korupciją policijoje ir skatina atsipalaiduoti vairuotojus, kurie žino, jog turi galimybę kelis kartus pažeisti kelių eismo taisykles, nerizikuodamas prarasti teisių.
Saugaus eismo komisijos posėdyje taip pat susitarta kitais metais valstybinės reikšmės keliuose plėtoti sektorinių greičio matuoklių tinklą – jie fiksuos vidutinio važiavimo greičio pažeidimo atvejus. Aptariant variklio užvedimą blokuojančių alkotesterių sistemos diegimą, sutarta siekti, jog tokia įranga pirmiausia taptų privaloma mokykliniuose autobusuose.
Taip pat posėdyje aptartos kelių „Via Baltica“, Vilnius–Kaunas–Klaipėda ir Vilnius–Panevėžys modernizavimo galimybės iki 2020 metų. Komisija pirmadienį atidėjo sprendimą, kad transporto priemonės galėtų ilgiau važinėti su vasarinėmis padangomis.