„Pirmiausia yra atliekamas pasiūlymo vertinimas, jį turi atlikti atitinkamas kompetencijas turinti įmonė arba įstaiga. Lietuvos oro uostai gilinasi ir gilinsis į tą pasiūlymą ir pateiks savo išvadą – verta ar neverta tai daryti“, – BNS trečiadienį perduotame komentare teigė G. Paluckas.
LTOU atstovas Tadas Vasiliauskas trečiadienį BNS teigė, jog įmonė dar nėra gavusi jokių oficialių pasiūlymų dėl „Air Baltic“ akcijų.
Tuo metu vienintelės LTOU akcininkės Susisiekimo ministerijos vadovas Eugenijus Sabutis trečiadienį BNS sakė, kad sprendžiant dėl Latvijos nacionalinės aviakompanijos „Air Baltic“ akcijų įsigijimo Lietuva laukia oficialaus pasiūlymo bei konkrečių sąlygų iš kaimyninės šalies Vyriausybės.
Latvijos susisiekimo ministerija trečiadienį pranešė, kad iki šiemet numatomo „Air Baltic“ pirminio viešojo akcijų platinimo (IPO) išsiųs Lietuvos ir Estijos potencialiems investuotojams – vyriausybėms ir oro uostams – oficialius pasiūlymus dėl jų galimo dalyvavimo Latvijos aviakompanijos kapitale kartu su „Lufthansa Group“.
Pernai lapkričio pabaigoje tuomet į susisiekimo ministrus dar tik kandidatavęs E. Sabutis interviu BNS teigė atmetantis galimybę Lietuvai įsigyti „Air Baltic“ akcijų.
Apie tai, jog Lietuva svarsto galimybę įsigyti oro bendrovės akcijų, pernai sausį pranešė ankstesnės kadencijos susisiekimo ministras Marius Skuodis. Tuomet jis teigė, jog tariamasi dėl galimų sandorio sąlygų, kad dalis lėktuvų bazuotųsi Lietuvoje.
Latvijos vyriausybės sausio pabaigoje su „Lufthansa Group“ pasirašyta sutartis numato, jog strategine Latvijos oro bendrovės investuotoja tampanti Vokietijos civilinės aviacijos flagmanė investuos į „Air Baltic“ 14 mln. eurų. Mainais „Lufthansa Group“ gaus konvertuojamą akciją, prilygstančią 10 proc. „Air Baltic“ akcinio kapitalo, taip pat gaus vietą bendrovės stebėtojų taryboje.
Vėliau, po planuojamo „Air Baltic“ IPO ši akcija bus konvertuota į paprastąsias akcijas, o „Lufthansa Group“ valdomą akcijų dalį lems rinkos kaina.
Vasarį Latvijos įmonių registre įregistruotas „Air Baltic“ akcinio kapitalo sumažinimas beveik 24 kartus – nuo 596,473 mln. iki 25,179 mln. eurų, taip pat esminiai akcinio kapitalo struktūros pakeitimai. Bendrovė nurodė, jog atsilaisvinusiomis lėšomis dengiami ankstesnių metų nuostoliai.
Antrąjį 2024-ųjų pusmetį planuotą IPO „Air Baltic“ perkėlė į šiuos metus, paaiškindama „tinkamų sąlygų rinkoje būtinybe“.
Latvijos vyriausybė, dabar valdanti beveik 98 proc. „Air Baltic“ akcijų, anksčiau yra nusprendusi, kad po IPO jai turi priklausyti bent 25 proc. ir viena bendrovės akcija.
2024-aisiais „Air Baltic“ patyrė 118,159 mln. eurų, o per pirmąjį šių metų ketvirtį – 29,348 mln. eurų grynąjį nuostolį.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!