• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„GfK CR Baltic“ atlikto Lietuvos gyventojų lojalumo prekybos centrams tyrimo duomenimis, vidutinis pirkėjų lojalumo savo pagrindinei parduotuvei indeksas Lietuvoje yra žemas – 63 iš 100 galimų. Pasaulinėje praktikoje rinka laikoma lojalia, jei lojalumo indeksas siekia mažiausiai 75 iš 100, o žmogus lojaliu, kai jo asmeninis indeksas viršija 90. Tokių pirkėjų Lietuvoje tėra 6%.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak „GfK CR Baltic“ vyr. projektų vadovės Agnės Ambrazevičienės, prieškalėdinis laikotarpis mažmeninės prekybos įmonėms yra pats svarbiausias metuose. „Per paskutinius metų mėnesius visos mažmeninės prekybos įmonės pasiekia didžiausias apyvartas, lyginant su bet kuriuo kitu metų laikotarpiu. Todėl lojalumas šiuo metu yra itin svarbus“, – pažymi Agnė Ambrazevičienė.

REKLAMA

Lojalumo indeksas susideda iš keturių komponentų: dabartinių apsipirkimo įpročių, ateities ketinimų, racionalaus apsisprendimo ir emocinio ryšio su pagrindine parduotuve.

Labiausiai Lietuvoje išsiskiria racionalaus apsisprendimo, t.y. kainos-kokybės komponentas. Jis – mažiausias, lyginant su kitais trim ir tesiekia 54 iš 100 galimų. Pasaulinėje praktikoje optimalus šio komponento indekso dydis yra tarp 75 ir 80. Galima daryti prielaidą, jog nepaisant informacijos apie mažinamas prekių kainas gausos, Lietuvos gyventojai abejoja, kad jiems siūlomų produktų ir paslaugų kainos nustatomos teisingai.  

REKLAMA
REKLAMA

Mažiausiai lojalūs maisto ir būtiniausių prekių parduotuvėms yra vilniečiai ir kauniečiai (jų lojalumo indeksas tesiekia 59) bei aukštąjį išsilavinimą turintys gyventojai.

Analizuojant atskirų prekybos tinklų pirkėjus, stebina tai, kad prekybos tinklų „Maxima“, „Iki“ ir „Norfa“ pirkėjų lojalumas beveik nesiskiria, vienodai vertinami ir visi keturi indekso komponentai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prieš didžiuosius tinklus šioje srityje pirmauja mažos parduotuvėlės prie namų, jų kainomis pasitikima šiek tiek labiau, o indeksas siekia beveik 67.

Gyventojų lojalumo prekybos centrams tyrimą „GfK CR Baltic“ atliko 2007 metų spalio antroje pusėje. Jo metu tiesioginės apklausos būdu visoje Lietuvoje buvo apklausta 550 15-74 metų amžiaus žmonių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų