Šiais metais laukiama kylančių energijos kainų, kurios gali sumažinti automobilių kuro paklausą. Jei prie to prisidės dar ilgiau užsitęsęs ES lėšų skirstymas, o eksporto augimas išliks vangus, vidaus vartojimas ir mažmeninės prekybos rezultatai artimuoju laikotarpiu gali suprastėti.
Išaugusi kuro paklausa i priekį stūmė mažmeninės prekybos apimtis. Praeitais metais nukritusios naftos kainos atpigino automobilių kurą. Sumažėjus kainai, gyventojams dažniau naudojantis automobiliais, ženkliai išaugo kuro paklausa – degalų mažmeninė prekyba per metus išaugo beveik 19 proc.
Vis dėlto, po OPEC šalių susitarimo riboti naftos gavybą, susidaro sąlygos naftai iš lėto brangti. Todėl šiais metais tokio stipraus degalų vartojimo – beveik sparčiausiai augusio mažmeninės prekybos komponento – tikėtis nebegalime. Praradusi vieną iš greičiausių variklių mažmeninės prekybos apimčių augimas taip pat gali sulėtėti.
Maisto prekybos augimas praeitais metais sulėtėjo iki 2,7 proc. Specializuotose parduotuvėse maisto prekių buvo parduota 8,5 proc. mažiau, kai tuo pačiu ne specializuotuose parduotuvėse maisto prekybos augimas išliko. Gyventojų pasirinkimas apsipirkti ne tose vietose, kuriose dažniausiai vyrauja aukštesnės kokybės, ekologiški o kartu ir brangesni maisto produktai rodo galimai augantį pinigų taupymo poreikį. Taip pat per metus sulėtėjo IT prekių, laikrodžių, juvelyrinių dirbinių ir panašių produktų pardavimai. DNB nuomone, 2015 metais dėl pigesnės energijos išaugusias disponuojamas pajamas,
Lietuvos gyventojai išleido aukštesnės kokybės maistui, bei IT ir telekomunikacijų prekėms. Praeitais metais, vartotojams pasirinkus pirkti daugiau degalų, dažniau važinėjant automobiliais, paklausa šioms prekėms atslūgo.
Atmetus kuro įtaką sulėtėjęs mažmeninės prekybos augimas parodo, jog vien vartojimas vieninteliu ekonomikos varikliu amžinai būti negali. Augančios investicijos ir eksportas pritraukia į Lietuvą daugiau pinigų, didina įmonių ir darbuotojų pajamas, kuria darbo vietas ir gerina vartotojų, bei verslo atstovų lūkesčius. Visi šie veiksniai skatina vidaus vartojimo augimą. Praeitais metais karšta darbo rinka, augantys atlyginimai, bei pozityvi Lietuvos gyventojų nuotaika augino vartojimo apimtis. Vis dėlto, jei paklausa užsienio rinkose išliks vangi, eksportas nedemonstruos šuolių, o ES pinigai dar ilgiau nepasieks realios ekonomikos, vidaus vartojimas gali prarasti pagreitį.