„Pon.Bike“ operacijų viceprezidentas Janco van der Heidenas sako, kad naują gamyklą planuojama atidaryti jau 2024 metais.
„Gamyklą planuojame atidaryti 2024 metų viduryje. Čia mes surinksime dviračius ir dažysime jų rėmus – iki 450 tūkst. dviračių per metus su galimybe jų pagaminti daugiau, kai to reikia“, – ketvirtadienį spaudos konferencijoje Kėdainiuose sakė J. van der Heidenas.
Agentūra „Investuok Lietuvoje“ prieš metus skelbė, kad gamyklos pajėgumai sieks iki 600 tūkst. dviračių per metus.
Pasak įmonės, šiais metais, kol vyks statybos, „Pon.Bike“ Lietuvoje įdarbins apie 30 darbuotojų, daugiausia gamybos ir komandų vadovus, o iki 2024 metų rugsėjo pabaigos įmonėje jau turėtų dirbti apie 300 žmonių – daugiausia dviračių surinkimo, rėmų dažymo ir sandėlių, logistikos specialistų. Dar vėliau jų skaičių numatoma padidinti iki 600.
Kėdainių meras Valentinas Tamulis teigė, kad ši gamykla turės teigiamos įtakos miestui.
„Didžiulė įtaka, todėl, kad sudarys nuo 300 iki 600 darbo vietų. Taip pat tai yra didžiulė įtaka ne tik darbo vietoms, bet ir kitoms šalims bus pasiųsta žinutė, kad čia yra sudarytos sąlygos savo verslą plėsti ir kurti“, – BNS sakė Kėdainių meras.
V. Tamulio nuomone, ateityje „Pon.Bike“ gali tapti didžiausiu miesto darbdaviu: „Ateityje gali būti, kad bus“.
Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitės teigimu, ši investicija rodo, kad Lietuvoje yra geros galimybės kurtis verslams.
„Lietuva sugeba pritraukti rimtas gamybines investicijas, nesvarbu, kad geopolitinė situacija išlieka rimta, turėjome energetikos iššūkių, turėjome reikalų su Kinija. Įmonė investuoja, įmonė pasitiki Lietuva ir jos investicine aplinka. Tai yra labai svarbu“, – renginyje teigė A. Armonaitė.
Pasak portalo vz.lt šaltinių, „Pon.Bike“ Kėdainių LEZ investuos daugiau kaip 50 mln. eurų. „Pon.Bike“ operacijų viceprezidentas J. van der Heidenas neatskleidė tikslios investicijų sumos, jis atsisakė komentuoti ir Lietuvos valdžios pažadėtas subsidijas.
Anot jo, nors įmonė abejojo dėl smarkiai pabrangusių statybų ir specialistų trūkumo, visgi priimtas Lietuvai palankus sprendimas.
„Analizavome ir galimas vietas kitose šalyse, ne tik Vidurio Europoje, bet, pavyzdžiui, ir Portugalijoje. Lietuva mums geriausiai tiko kultūriškai, pagal mūsų įmonės filosofiją. Verslo aplinka Lietuvoje pasirodė patraukli, nuo pat pradžių jautėme palankumą“, – vz.lt sakė J. van der Heidenas.
„Pon.Bike“ atstovas Jacques'as Geijsenas pernai sausį yra sakęs, kad apsvarsčiusi įvairius variantus Vidurio ir Rytų Europoje, įmonė nutarė, kad geriausios sąlygos yra Lietuvoje.
„Investuok Lietuvoje“ atstovė Tautvilė Daugėlaitė BNS tuomet sakė, jog įmonė investicijų neatskleidžia, tačiau, pasak jos, „Pon.Bike“ planai priskiriami prie didelių investicinių projektų – tai reiškia, kad investicijos siekia daugiau nei 20 mln. eurų.
„Pon.Bike“ Kėdainiuose gamins „Gazelle“, „Kalkhoff“, „Focius“ „Urban Arrow“ prekių ženklų dviračius. „Pon.Bike“ buvo įkurta 2011 metais Nyderlanduose, joje dirba 2,4 tūkst. darbuotojų.
Ji turi gamyklą Dyrene, Nyderlanduose, taip pat stato gamyklą Emšteke, Vokietijoje.
40 tūkst. kv. metrų ploto „Pon.Bike“ gamybinį pastatą Kėdainiuose statys bendrovė „YIT Lietuva.“ Gamykla bus A++ energinio naudingumo klasės, o gamybos linijoms elektrą tieks 10 tūkst. kv. metrų ploto saulės elektrinė, kuri bus įrengta ant gamyklos stogo.