Mėgindamos, išsiaiškinti, kodėl poliklinikose žmonės verčiami laukti ilgose eilėse, "Lietuvos žinios" atliko tyrimą.
Jame sutiko dalyvauti pacientė, registruota Santariškių poliklinikos Šeimos centre. Stebėjome jos visą kelią pas medikus, pradedant nuo skambučio savo gydytojai, kai pasibaigė vaistai. Tyrimo rezultatai patvirtino: tik didelės bėdos spaudžiamas žmogus gali kreiptis į sveikatos įstaigas.
Mūsų tyrimo dalyvei per pusantro mėnesio iš darbo teko atsiprašyti 20 kartų. Jai belaukiant prie vieno gydytojo durų visai pagrįstai nuskambėjo kitos pacientės pastaba: matyt, sveikatos apsaugos ministras nesilanko poliklinikose ir nežino, kokia neviltis apima žmones, priverstus laukti.
Ar įmanoma išeitis?
Sostinės Centro poliklinikos direktorius Kęstutis Štaras sako, kad taip. O Valstybinės ligonių kasos direktorius Haroldas Baubinas patvirtino tai, ką neigia sveikatos apsaugos ministras: kvotos egzistuoja.
"Eilių problema egzistuoja ten, kur administracija nepakrutina nė piršto, - pasakojo vienos sostinės poliklinikos pacientė. - Tik administracija atsakinga, jeigu žmonės būriuojasi prie registratūros ar laukia prie kabinetų.
Dažniausiai net ir didžiausiose klinikose matome netvarką. Ten tėra sukurta dekoracija, kad gyvename dvidešimt pirmame amžiuje. Administracijos darbo brokas - eilės registratūroje.
Kitas dalykas, kur vadovai bejėgiai sumažinti eiles - tai specialistų konsultacijos. Kaip buvo, taip ir liko neišnaikinama ydinga praktika - kvotų sistema".
„Lietuvos žinių“ tyrimo duomenimis, kiekviena poliklinika iš ligonių kasų gauna kvotas. Poliklinikos vadovų problema, kaip jie sugeba savo pacientams suteikti kokybiškas paslaugas.
Išsamiau skaitykite „Lietuvos žiniose“.