Augantis automobilių skaičius ir gatvėse didėjančios spūstys verčia ieškoti išeičių. Patogiai ir efektyviai visuomeninio transporto sistemai sukurti tikimasi panaudoti esamą geležinkelio infrastruktūrą.
Pasak tokią viziją plėtojančių Klaipėdos miesto tarybos nario Rimanto Cibausko ir vilniečio profesoriaus Algimanto Ambrazevičiaus, traukiniu (dėl patogumo vagonai galėtų būti žemagrindžiai) pervažiuoti visą uostamiestį netruktų nė pusvalandžio. Svarbiausias elementas čia yra per visą miestą išilgai nutiestas geležinkelis. Iki itin geros susisiekimo sistemos, kuriai nebaisūs nei šviesoforai, nei kamščiai, esą liktų tik paleisti kokį nors transportą skersai miesto - kad nuvežtų iki geležinkelio bėgių.
Taip pat įmanomas nebrangus, patogus ir greitas susisiekimas su Kretinga, Šilute, Gargždais ir kitomis aplinkinėmis vietovėmis. Tam reikiama infrastruktūra - geležinkelio bėgiai - taip pat jau yra.
Šiuo metu, pavyzdžiui, uostamiestyje dirbantiems kretingiškiams čia atvykti traukiniu ilgai neužtrunka - 23-30 minučių, tačiau bėda yra prie dirbančių žmonių poreikių nepriderinti tvarkaraščiai. Be to, bilietų kainos taip pat nėra didelės - į Kretingą iš Klaipėdos galima nuvažiuoti mažiau nei už 5 litus, į Plungę - maždaug už 8 Lt. Manoma, jog naudojant šį transportą efektyviau, kainas būtų galima dar sumažinti.
Pasak bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ Keleivių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojo Daliaus Žebrausko, techniškai tokia sistema yra įgyvendinama, klausimas - tik pinigai. Viso viešojo transporto problema esanti ta, kad keleivius vežti nuostolinga. Be to, jau nusidėvėjo ir apie 80 proc. „Lietuvos geležinkelių“ riedmenų parko. Vien jam atnaujinti reikėtų maždaug 1 mlrd. litų.
„Ši transporto rūšis turi perspektyvą - yra ekologiška, taupi ir talpi. Tačiau „Lietuvos geležinkeliai“ nėra pajėgūs vieni to išplėtoti. Reikėtų, kad valstybė pasiryžtų ir rastų lėšų transporto sistemos plėtrai. Kitose šalyse praktikuojama, kad pati savivaldybė perka riedmenis - viešosioms institucijoms lengviau gauti finansavimą - ir samdo operatorių“, - sakė D. Žebrauskas.
Anot R. Cibausko, kitais metais jau yra numatyti pinigai alternatyvaus transporto, padėsiančio išsikapstyti iš kasmet blogėjančios situacijos, studijai.
Giedrė Norvilaitė