• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Augantis automobilių skaičius ir gatvėse didėjančios spūstys verčia ieškoti išeičių. Patogiai ir efektyviai visuomeninio transporto sistemai sukurti tikimasi panaudoti esamą geležinkelio infrastruktūrą.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak tokią viziją plėtojančių Klaipėdos miesto tarybos nario Rimanto Cibausko ir vilniečio profesoriaus Algimanto Ambrazevičiaus, traukiniu (dėl patogumo vagonai galėtų būti žemagrindžiai) pervažiuoti visą uostamiestį netruktų nė pusvalandžio. Svarbiausias elementas čia yra per visą miestą išilgai nutiestas geležinkelis. Iki itin geros susisiekimo sistemos, kuriai nebaisūs nei šviesoforai, nei kamščiai, esą liktų tik paleisti kokį nors transportą skersai miesto - kad nuvežtų iki geležinkelio bėgių.

REKLAMA

Taip pat įmanomas nebrangus, patogus ir greitas susisiekimas su Kretinga, Šilute, Gargždais ir kitomis aplinkinėmis vietovėmis. Tam reikiama infrastruktūra - geležinkelio bėgiai - taip pat jau yra.

Šiuo metu, pavyzdžiui, uostamiestyje dirbantiems kretingiškiams čia atvykti traukiniu ilgai neužtrunka - 23-30 minučių, tačiau bėda yra prie dirbančių žmonių poreikių nepriderinti tvarkaraščiai. Be to, bilietų kainos taip pat nėra didelės - į Kretingą iš Klaipėdos galima nuvažiuoti mažiau nei už 5 litus, į Plungę - maždaug už 8 Lt. Manoma, jog naudojant šį transportą efektyviau, kainas būtų galima dar sumažinti.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ Keleivių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojo Daliaus Žebrausko, techniškai tokia sistema yra įgyvendinama, klausimas - tik pinigai. Viso viešojo transporto problema esanti ta, kad keleivius vežti nuostolinga. Be to, jau nusidėvėjo ir apie 80 proc. „Lietuvos geležinkelių“ riedmenų parko. Vien jam atnaujinti reikėtų maždaug 1 mlrd. litų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Ši transporto rūšis turi perspektyvą - yra ekologiška, taupi ir talpi. Tačiau „Lietuvos geležinkeliai“ nėra pajėgūs vieni to išplėtoti. Reikėtų, kad valstybė pasiryžtų ir rastų lėšų transporto sistemos plėtrai. Kitose šalyse praktikuojama, kad pati savivaldybė perka riedmenis - viešosioms institucijoms lengviau gauti finansavimą - ir samdo operatorių“, - sakė D. Žebrauskas.

Anot R. Cibausko, kitais metais jau yra numatyti pinigai alternatyvaus transporto, padėsiančio išsikapstyti iš kasmet blogėjančios situacijos, studijai.

Giedrė Norvilaitė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų