Minios žmonių Kankuno oro uoste laukia žinių, kada pagaliau galės išskristi. Tačiau perpildytame oro uoste be jokios informacijos bėga ištisos valandos.
„Visi tarptautiniai skrydžiai atšaukti. Net nežinome, ar galėsime išskristi rytoj“, – teigia keleivė Angelica.
Milžiniškos eilės driekiasi ir Kvala Lampūro oro uoste. Čia taip pat atidėti ar atšaukti šimtai skrydžių.
O Jungtinių Valstijų-Meksikos pasienyje visiškai sustojęs keleivinių automobilių ir sunkvežimių eismas.
„Tai siaubinga. Užtruks mažiausiai keturias valandas, kol kirsime sieną“, – sako keliautoja Rosy.
Ir tai ne vienintelės šalys, kurios vis dar bando susitvarkyti su kone visą pasaulį apėmusiu „Microsoft“ antivirusinės programos „CrowdStrike“ gedimu, nutupdžiusiu ne tik tūkstančius lėktuvų – tai puikiai iliustruoja šie „Flight Radar“ duomenys vien virš Jungtinių Valstijų – bet ir sukėlusiu chaosą bankų, medicinos, geležinkelių, žiniasklaidos, paslaugų ir aptarnavimo sektoriuose.
„Dėl to ligoninėse neveikia informacinės sistemos, oro uostuose lėktuvai stovi ant žemės, žmonės negali išsiimti pinigų iš bankomatų ir taip toliau.
Problemos tęsis dar kurį laiką. Negalime tikėtis greito sprendimo. Sunku pasakyti, kiek laiko prireiks viską sutvarkyti, bet tai tikrai nebus tik kelių valandų klausimas“, – tvirtina Vokietijos kibernetinio saugumo agentūros vadovė Claudia Plattner.
Tai jau puikiai išnaudoja sukčiai
„CrowdStrike“ gedimas unikalus tuo, kad šįkart nėra galimybės centralizuotai ar automatizuotai sutaisyti sustreikavusias sistemas, tad organizacijų sistemų atstatymo sparta priklausys nuo jų IT komandos pajėgumų. IT specialistams tenka eiti prie kiekvieno kompiuterio, kad pataisytų, ir tai, žinoma, kainuoja labai daug laiko.
„Kadangi ši programinė įranga naudojama įvairiose pasaulio industrijose, ji yra viena iš pirmaujančių platformų rinkoje. Gedimai kuriuos matome, yra išplitę tiek geografiškai, tiek įvairiausiosiose veiklose", – pabrėžia IT ekspertas Stefano Zanero.
Tai jau puikiai išnaudoja sukčiai. Žmonės visame pasaulyje sulaukia elektroninių laiškų, skambučių ar žinučių su pasiūlymais sutrikimus greitai ir pigiai pašalinti. Tačiau IT ekspertai ragina neužkibti ant sukčių kabliuko ir prašo apsišarvuoti kantrybe bent kelioms dienoms, kol pavyks visus sutrikimus pašalinti.
„Šiuo metu specialistai visame pasaulyje bando gesinti ugnį ir daro tai visose paveiktose sistemose. Tai užtruks ir aš labai palaikau visus kolegas, kuriems šiuo metu tenka su tuo susidurti", – kalba S. Zanero.
Specialistai sako, kad blogiausia jau praėjo, tačiau tikina nepamenantys tiek trikdžių visame pasaulyje sukėlusio gedimo. Tai parodė ir koks pažeidžiamas pasaulis yra, tad būtina ruošti, kad ateityje su tokiais trikdžiais susitvarkyti būtų lengviau ir greičiau.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!