Tokie sprendimai komercinių automobilių gamintojų gretose – nėra labai dažni. Jeigu gatvėse matomo vieno modelio karta serijinėje gamyboje išbūna vidutiniškai 5-6 metus, įvairioms profesijoms pasitarnaujantys furgonai (ar jų modifikacijos) be radikalių pakeitimų gamyboje išlieka dešimtmetį ar netgi daugiau.
Štai, „Renault“ per daugiau nei keturis dešimtmečius sukūrė vos tris „Master“ modelio kartas, kurios prekyboje išbūdavo po 14 metų, todėl nenuostabu, jog minint jau 44-ąsias modelio sukaktuves, prancūzų gamintoja kaimynėje Lenkijoje surengė visiškai naujo „Master“ demonstraciją, leidusią sužinoti kodėl šis įvykis yra gerokai svarbesnis negu bet kada anksčiau.
Lyderis mūsų regione
Automobilių gamintojai į Lietuvą nežiūri kaip į vientisą naujų automobilio rinkos vienetą. Įprastai, Lietuva, kartu su Latvija ir Estija yra apjungiamos į vieną, didesnį Baltijos regioną, kuris pardavimų statistikoje atrodo geriau.
Dar prieš gaudami galimybę atsisėsti už naujo „Renault Master“ vairo, iš pradžių buvome supažindinti su šio komercinio automobilio sėkme mūsų regione: Baltijos šalyse, Čekijoje, Slovakijoje ir Lenkijoje, arba kaip pasakytų „Renault“ – Rytų Europos regione.
Praėjusiais metais šiame šalių kraitelyje „Renault“ pardavė 106 tūkst. komercinių automobilių. Net 50,6 proc. visų parduotų „Renault“ komercinių automobilių buvo „Master“ furgonai. Apskritai, didžiųjų furgonų klasėje „Renault Master“ užėmė 26 proc. rinkos dalies ir buvo tvirtai įsikibęs į rinkos lyderio titulą.
Gamintojos atstovai pripažino, jog šis „Master“ statusas mūsų regione yra kaip niekada didelės svarbos, mat tai yra tiesioginis šio furgono pirkėjų įvertinimas, leidžiantis suprasti, jog šiuo metu rinkoje tiesiog nėra tinkamesnio įrankio jų verslo poreikiams realizuoti. O ir kuriant visiškai naują modelį, „Renault“ nesivadovavo tik tyrimais ar kvestionuotinomis ataskaitomis. Vietoje to, jie kreipėsi į „Master“ klientus ir paprašė išsakyti savo poreikius ir nuogąstavimus.
Geriausias klasėje
Šią frazę mėgsta naudoti kone kiekvienas automobilių gamintojas. Ar tai būtų geriausi klasėje žibintai, geriausi klasėje valdikliai ar geriausia klasėje garantija pačiam automobiliui. Vis dėlto, šiandien rinkoje retai sutiksi ratuotį, kuris pagal svarbiausius ir esminius parametrus savo konkurentus pranoktų net septyniose kategorijose.
Šį skaičių paminėjau ne veltui. Matote, klausydamiesi „Renault“ atstovų prezentacijos, jos metu nuolatos girdėdavome vieną ir tą pačią frazę – „Best In Class“. Kuomet šią frazę išgirsti trečią, ketvirtą ar penktą kartą, nori to ar ne, pradedi į tai žiūrėti skeptiškai, tačiau savo argumentus „Renault“ pagrindė elementariais faktais.
Aerodinaminis pasipriešinimas, apsisukimo spindulys, naudingų dėtuvių talpa, plačiausiai atsiveriančios šoninės durys, keliamoji galia, nuvažiuojamas atstumas ir galimų versijų gausa – tai yra sritys, kuriose naujos kartos modelis turi pranašumą prieš savo konkurentus.
Trys jėgainių pasirinkimai
Dyzelinis variklis tokio kalibro automobilyje visada buvo norma, tačiau Briuselyje įteisinti reglamentai nusistovėjusius įpročius netrukus pakeis.
Kaip ir lengvieji automobiliai, taip ir maisto produktus, jūsų siuntinius ar bet kokį kitą įmanomą daiktą vežiojantys furgonai turi prisitaikyti prie griežtesnių taršos reikalavimų. „Renault“ atsižvelgdama į gręsiančius pokyčius, nuo šiol savo populiarųjį furgoną siūlys įsigyti su viena iš trijų jėgainių: dyzeline, elektrine arba varoma vandeniliu.
„Renault“ viliasi, jog didesnį susidomėjimą šį kartą sukels elektrinė „Master“ versija, kuri už savo pirmtaką yra ženkliai efektyvesnė ir pranašesnė daugelyje kitų sričių. Pavyzdžiui, elektrinės versijos keliamoji galia sieks 1,6 tonos ir esant poreikiui paskui save galės patempti iki 2,5 tonos sveriančią priekabą. Kaip pasakytų „Renault“ – „Best In Class“.
„Renault“ taip pat pabrėžė elektrinės versijos efektyvumą. 87 kWh talpos bateriją turinti versija su pilna baterijos įkrova sugebės nuvažiuoti iki 460 kilometrų atstumą, o tai – vėl geriausias rodiklis segmente, pralenkiantis netgi „Mercedes-Benz eSprinter“, kuris su pilna įkrova nuvažiuoja iki 450 kilometrų, tačiau tai gali padaryti turėdamas 26 kWh didesnę bateriją.
Bent jau dabar, elektrinės ir vandeniliu varomos versijos dar tik ruošiasi debiutui rinkoje, o štai norintiems „Master“ furgoną įsigyti čia ir dabar, automobilis bus siūlomas su 2,0 litrų, tačiau skirtingos galios dyzeliniu motoru.
Pagal „Renault“ sprendimą, jis galės išvystyti 105, 130, 150 arba 170 arklio galių. Priklausomai nuo poreikių, „Master“ galės turėti 6 laipsnių mechaninę arba 9 laipsnių „ZF“ automatinę pavarų dėžę. Kita vertus, nepriklausomai nuo to, ties kuria opcija pasižymėsite varnelę, šiandien visos „Master“ versijos bus varomos tik priekinių varančiųjų ratų pavara. Netolimoje ateityje „Renault“ pristatys galiniais ir visais ratais varomas versijas, kurių pritaikomumo ir keliamosios galios galimybės bus visiškai kitokios.
Lengvasis automobilis. Beveik
Rankoje laikant raktelius nuo tokio furgono kaip „Master“, nejučiomis aplinkui pradedi ieškoti būdų kaip efektyviai užpildyti tuščią krovinių skyrių. Visgi – jis skirtas ne romantiškiems pasivažinėjimams.
Kad ir kaip stipriai norėjosi patikrinti „Master“ keliamosios galios galimybes ar patį automobilį išbandyti sudėtingesnėmis sąlygomis, tačiau pažinčiai skirtas laikas buvo pernelyg trumpas. O ir kuomet galėjome furgoną išbandyti savo kailiu, aplinkinės Krokuvos gatvės buvo tiesiog sausakimšos miesto gyventojų, trokštančių kuo greičiau sugrįžti namo. Tad vietoje tradicinio bandomojo važiavimo gavome tik galimybę susidaryti pirmąjį įspūdį.
Pradėkime nuo darbo vietos – ten pokyčiai daugiau negu akivaizdūs. Salonas – modernus, su lengvųjų „Renault“ automobilių prietaisais ir technologijomis. Apdailos medžiagos, atsižvelgiant į furgono paskirtį, taip pat neblogos.
Teoriškai, priekyje gali sėdėti trys suaugę žmonės, tačiau abejoju ar visiems pavyks tai išnaudoti. Ypač, jeigu vairuotojas ir dar vienas keleivis yra stambesnių gabaritų. Kita vertus, vidurinę sėdynę tiesiog galima atlenkti ir panaudoti kaip vietą, kurioje galima pasidėti daiktus. Pavyzdžiui, nešiojamą kompiuterį ar pluoštą kitų daiktų.
Iš tiesų, praktiškų sprendimų „Master“ furgone netrūksta. Salone yra daug atskirų daiktų dėtuvių, kurių bendra talpa siekia 135 litrus. Be to, „Master“ vairuotojas ir keleivis gali naudotis belaidžiu telefono įkrovikliu, o multimedijos ekrane naudotis „Google Maps“ žemėlapiais ir kitais „Android Automotive“ programinės įrangos privalumais (. Įmonei, kuri šį furgoną pirks tai gali pasirodyti nesvarbu, tačiau vairuotojui, kuris turi nardyti po didmiesčio džiungles tokie privalumai gali būti priežastimi neišeiti iš proto.
Užvedus variklį ir pradėjus maltis po Krokuvos gatves, netrukus išryškėja dvi „Master“ savybės: furgonas pasižymi gana jautrokais stabdžiais ir ūpo nestokojančiu dyzeliniu varikliu. Atsižvelgiant kaip stipriai šiuolaikiniai dyzeliniai varikliai varžomi aplinkosauginėmis priemonėmis, mažesnio tūrio variklis žvaliai kelia tachometro rodyklę į viršų ir tai darydamas neskleidžia nemalonių vibracijų, kurių galėtumei tikėtis iš tokio tipo automobilio.
Priekaištauti norėtųsi tik dėl mechaninės pavarų dėžės, o tiksliau – pavarų perjungimo svirties, kuri galėtų būti tikslesnė, imant pavyzdį iš „Ford“ ar „Volkswagen“ analogų. Kita vertus, automatinė pavarų dėžė šiame furgone turėtų sulaukti žymiai didesnio susidomėjimo, mat visuotinės tendencijos rodo, jog trijų pedalų konfigūracija moderniose transporto priemonėse tampa atgyvena.
Konkurencinga kaina
Kaina – lemiamas ir kone pats svarbiausias veiksnys šių automobilių pasaulyje. Lietuvoje, pradinė „Master“ furgono kaina sieks 37 090 eurų. Už šią sumą gausite silpniausią, 105 arklio galias generuojančią dyzelinio variklio versiją ir keletą priedų, dėl kurių šaltas žiemos rytas neatrodys toks niūrus. Priklausomai nuo furgono modifikacijos, variklio ir kitų veiksnių, „Master“ furgono kaina gali išaugti iki 40 190 eurų, arba jeigu pažymėsite visas įmanomas varneles ties papildoma įranga – iki beveik 50 000 eurų, tačiau vargu ar Lietuvoje atsiras įmonė, kuri tai padarys. Visgi, „Master“ turi būti efektyvus įrankis pirmiau.
Kita vertus, konkurentų stovykloje situacija panaši. Pradinė „Fiat Ducato“ kaina Lietuvoje siekia 31 900 eurų, „Ford Transit Custom“ – 35 600 eurų, „Volkswagen Crafter“ – nuo 36 979 eurų.