„Šiuo metu Tesla yra tarp dviejų augimo bangų“, – trečiadienį sakė E. Muskas per bendrovės ketvirtojo ketvirčio ataskaitinį rezultatų pranešimą.
„Daugiausiai dėmesio dabar skiriame kitai augimo bangai, kurią sukels naujos kartos elektromobilį, autonominio vairavimo technologijos ir kiti projektai“, – pabrėžė jis.
Naujos kartos „Tesla“ elektromobilis bus skirtas žemesnio segmento modelių kūrimui. Tiems, kurie būtų pigesni už „Model 3“ ar „Model Y“, kurie sudaro didžiąją dalį „Tesla“ markės pardavimų.
„Tesla“ pranešimo metu neatskleidė kokia yra numatoma elektromobilio kaina, tačiau rinkos analitikų teigimu, naujasis modelis kainuos mažiau nei 30 tūkst. eurų.
„Esame labai toli pažengę dirbdami ties naujos kartos pigiu automobiliu. Jis bus labai reikšmingas.Ne tik kalbant apie patį automobilio dizainą, bet ir gamybos procesą“, – pridūrė E. Muskas.
Verta pažymėti, jog pranešimo metu, E. Muskas pabrėžė, jog automobilis rinkoje geriausiu atveju pasirodys 2025 m. ir tokiu būdu apsidraudė nuo kritikų, kurie mėgsta paminėti, jog „Tesla“ vadovas labai retai kada išpildo savo pažadus. Visgi, E. Muskas apie mažiau nei 30 tūkst. eurų kainuojantį elektromobilį užsiminė dar prieš trejus metus.
Planuoja ne tokį spartų augimą
Aptariant 2023 m. ketvirto ketvirčio pelno ataskaitą, „Tesla“ pabrėžė, jog šiemet bendrovė nesitiki taip sparčiai augusių pardavimų rodiklių.
„2024 m. mūsų automobilių pardavimų augimo tempas gali būti gerokai mažesnis nei 2023 m“, – sakė E. Muskas.
Tokią išvadą „Tesla“ vadovas padarė atsižvelgdamas į 2023 m. sumažintas elektromobilių kainas bei augančią konkurenciją iš rytų, o tiksliau – Kinijos.
Paskutinį 2023 m. ketvirtį, pagal parduotų elektromobilių kiekį, „Tesla“ lyderio vietą užleido Kinijos „BYD“, kuri sugebėjo parduoti 526 tūkst. elektromobilių.
Per tą patį laikotarpį „Tesla“ pardavė 484 500 elektromobilių, tačiau „BYD“ nemini, jog didžiąją dalį jų bendrovė pardavė Kinijoje, o ne Europoje ar Jungtinėse Valstijose.