• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kiekviena šalis turi savo „tautos automobilį“. „Fiat 500“ buvo Italijos simboliu, žavusis „Mini“ – D.Britanijos, Braziliją mobilizavo „Volkswagen Beetle“.
Pietų Afrikos respublikos gyventojai iki šiol jaučia nemažai sentimentų iš Vokietijos kilusiam darbiniam arkliui – „Volkswagen Golf“, o tiksliau – „Citi Golf“.

Kiekviena šalis turi savo „tautos automobilį“. „Fiat 500“ buvo Italijos simboliu, žavusis „Mini“ – D.Britanijos, Braziliją mobilizavo „Volkswagen Beetle“.
Pietų Afrikos respublikos gyventojai iki šiol jaučia nemažai sentimentų iš Vokietijos kilusiam darbiniam arkliui – „Volkswagen Golf“, o tiksliau – „Citi Golf“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen Citi Golf


Bestseleris

Pietų Afrikos respublika visuomet buvo priskiriama prie labiausiai išsivysčiusių Afrikos žemyno valstybių. Ar tai reiškia, jog didžioji dalis gyventojų sau gali leisit įsigyti naujutėlį BMW ar 200 kvadratinių metrų namą? Deja, bet ne.
Bent jau prieš kelis dešimtmečius, Pietų Afrikoje gyventojai, turintys vairuotojo pažymėjimą, atsižvelgiant į jų finansinę padėtį, galėjo rinktis iš dviejų tipų transporto priemonių: aukštesnės klasės ratuočių, tokių kaip Pietų Afrikos respublikoje surinktų BMW, arba gerokai pigesnių ir paprastesnių. Tokių kaip štai šis „Volkswagen Citi Golf“.
Kai „Volkswagen“ gūdžiais 1974 metais pristatė pirmos kartos „Golf“ hečbeką, visi europiečiai dėl šio automobilio pradėjo eiti iš proto. Vėliau ši manija pasiekė Jungtines Valstijas ir kitus žemynus.
Pirmos kartos „Golf“ buvo kompaktiškas, ekonomiškas, neblogai valdomas ir svarbiausia – patikimas. Bent jau tuomet, naujų automobilių rinkoje nebuvo kitų analogų, galėjusių prilygti pirmos kartos „Golfui“.
Pirmukas į Pietų Afriką atvyko gerokai pavėlavęs – 1978 metais. Tuomet „Volkswagen“ pasiryžo šioje valstybėje atidaryti gamyklą, kurioje būtų surenkami būtent Pietų Afrikai skirti „Golfai“. Šis bendrovė sprendimas  ir milžiniškos investicijos atsipirko su kaupu, nes praėjus vos 12 mėnesių „Volkswagen“ sugebėjo parduoti daugiau nei 20 000 hečbeko vienetų. Praėjus dar vieneriems metams, Pietų Afrikoje pagamintų „Golfų“ skaičius išaugo iki 50 000 vienetų, o 1981 metų pavasarį pasiekė 100 000 ribą.

REKLAMA

Volkswagen Citi Golf


Priėmė lemtingą sprendimą
1983 metai – „Volkswagen“ pristato antrosios kartos „Golf“. Didesnis, erdvesnis, kokybiškesnis įpėdinis, kuris nuo pat pirmosios akimirkos tapo bestseleriu pagrindinėse „Volkswagen“ rinkose.
Praėjus vieneriems metams, Pietų Afrikoje veikusio padalinio vadovai turėjo priimti labai svarbų sprendimą. Ar Pietų Afrikos vairuotojai nori antros kartos „Golf“? Ar didesnė automobilio kaina neatbaidys „Volkswagen“ klientų?
Atlikę išsamią rinkos analizę, tuometiniai „Volkswagen“ vadovai suprato, jog visi antros kartos „Golf“ privalumai nublanksta prieš didesnę kainą. Blogiausia yra tai, jog net ir perkėlę gamybą į Pietų Afriką, galutinė automobilio kaina vis tiek nebūtų pakankamai konkurencinga. Ir tuomet keliems „Volkswagen“ specialistams nušvito protas – „Kodėl gi nepratęsus pirmos kartos gamybos?“
Teoriškai, aštuntame dešimtmetyje pasirodęs modelis atitiko pagrindinius Pietų Afrikos vairuotojų reikalavimus: praktiškas, pigus ir patikimas. Ko daugiau gali norėti žmogus, kuris ieško tik eilinės transporto priemonės? Pasakyta – padaryta.

REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen Citi Golf interjeras


Nuolatos tobulino
Kiekvieną kartą, kai „Volkswagen“ senajame žemyne pristatydavo naujos kartos „Golf“, Pietų Afrikos padalinio vadovai visuomet iškeldavo tą patį klausimą – „Tęsiam gamybą ar siūlome naują?“ Ir visuomet jie pasirinkdavo pirmąją opciją – tęsti „Citi Golf“ gamybą. Žinoma, su tam tikrais pakeitimais, kurie leistų jam neatsilikti nuo visuotinių standartų.
Šis populiarus modelis rimtesnių patobulinimų sulaukė tik 2004 metais, kai „Volkswagen“ į šį „Citi Golf“ sumontavo prietaisų skydelį iš „Škoda Fabia“, standartinėje įrangoje diegė galinio lango apiplovimo sistemą ar netgi galinio lango šildymą. Aha, o Jūs dar skundžiatės, jog Jūsų automobilyje trūksta masažuojančių sėdynių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen Citi Golf GTS


Automaniška versija
Net ir tokioje šalyje kaip Pietų Afrika, kurioje maža automobilio kaina yra svarbesnis kriterijus negu, pavyzdžiui, sportiškumas ar dinamika, anksčiau ar vėliau atsiras grupelė entuziastų, kuriems racionalūs sprendimai nėra priimtini.
„Volkswagen“ atsižvelgdama į tokių vairuotojų poreikius, 1987 metais pristatė „Citi Golf Sport“ versiją su 81 arklio galią išvystančiu benzininiu varikliu. Su 81 arklio galias šis hečbekas nebūtų sugebėjęs netgi aplenkti modernesnio autobuso, tačiau akceleracija ir įspūdingas maksimalus greitis nebuvo „Citi Golf Sport“ stiprybė. Posūkiai, mažas svoris ir vikrumas buvo tai kas apsuko „Citi Golf Sport“ pirkėjų galvas.
Praėjus trejiems metams dienos šviesą išvydo „Citi Golf GTI“ – su visais 112 vokiškų arklių, kurie automobiliui leisdavo iki 100 km/val. įsibėgėti per maždaug 8 sekundes.
2006 metai „Citi Golf“ bendruomenei buvo patys įsimintiniausi. 2006 metais „Volkswagen“ visuomenei pademonstravo „Citi Golf R“ versiją. Šį kartą jis turėjo didesnio tūrio variklį – 1,8 litro ir išvystė netgi 122 arklio galias.

Volkswagen Citi Golf 1.8i R


Palikimas
2008 metų pabaigoje „Volkswagen“ paskelbė, jog legendinio „Citi Golf“ vietą užims gerokai modernesnis ir saugesnis ketvirtos kartos „Polo“. Visapusiškai geresnis automobilis, bet tik tiek.
Nuo 1978 iki 2008 metų Pietų Afrikoje buvo pagaminta 377 484 „Citi Golf“ vienetų.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų