„Kaip rodo mūsų įmonės statistika, kasko įvykių kiekvienais metais daugėja, tikėtina, kad ir šiemet metų pabaigoje jų suskaičiuosime žymiai daugiau nei pernai. Tai tiesiogiai susiję su automobilių parko jaunėjimu, o naujus automobilius piliečiai draudžia entuziastingai. Didėjant apdraustųjų automobilių skaičiui, auga ir žalų kiekis. Tai iš dalies yra džiuginanti tendencija, nes auga vairuotojų sąmoningumas ir atsakingumas, rizikos įvertinimas. Dviems iš trijų klientų kasko sutarties galiojimo metu nutinka mažiausiai vienas įvykis. Mūsų bendrovė, atsižvelgdama į rinkos tendencijas, siūlo kokybišką ir greitą žalų reguliavimą bei konkurencingas kainas, todėl galime pasidžiaugti nuolat augančiu besidraudžiančiųjų skaičiumi. Kasko draudimas sudaro 14 proc. viso įmonės draudimo portfelio“, – teigia BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.
Dažniausiai kenčia „Volkswagen“
Kaip teigia ekspertas, dažiausiai automobiliai nukenčia kiemuose, parkavimosi aikštelėse, pastebėtas vandalizmo atvejų augimas. Kartais pasitaiko įvykių, kai automobiliai yra padegami arba užsidega dėl blogos techninės būklės. Apie 2 proc. visų kasko draudiminių įvykių sudaro automobilių vagystės.
Pasak A. Žiukelio, dažniausiai nuo vandalizmo nukenčia vidutinės klasės „Volkswagen“ markės lengvieji automobiliai. Piktadariai dažnai niokoja ir „Audi“ automobilius. Abiejų markių automobiliai yra vieni populiariausių Lietuvoje. Kiek rečiau vandalai gadina „Toyota“ bei „Nissan“ automobilius. „Nissan“ markės automobilių vandalizmo atvejai pernai išaugo keturis kartus lyginant su užpernai. Tai galima sieti su tuo, kad didelę dalį Lietuvos policijos pareigūnų autoparkų sudaro „Nissan“ markės automobiliai, juos dažniausiai niokoja pažeidėjai sulaikymo metu.
Kaip tvirtina specialistas, reiktų saugotis ne tik vandalizmo, bet ir vagysčių. Ilgapirščiai ne taip dažnai nuvaro pačius automobilius, kiek išplėšia jų detales, ypač veidrodžius, automobilines garso ar navigacines sistemas. Vidutinė tokios vagystės žala gali svyruoti nuo vieno iki dešimties tūkstančių litų. Kita vertus, norėtume įspėti vairuotojus, kad nepaliktų automobilio dokumentų jo viduje. Per paskutinius pusantrų metų bendrovė užregistravo šešis atvejus, kai ilgapirščiai nuvažiavo pasisavinę transporto priemones su visais reikiamais dokumentais.
Rekomenduoja kasko drausti naujus automobilius
Verta turėti omenyje, kad kasko draudimas gali puikiai pasitarnauti bei išmokėti išmokas ne tik nutikus dideliems nemalonumams, bet ir smulkiems nemalonumams ištaisyti. Draudimas labai naudingas, jei prireikia techninės pagalbos kelyje. Tokiu atveju nereikia skambinti draugams ar artimiesiems, nes sulauksite profesionalaus ir kvalifikuoto problemų sprendimo. Kelyje dažniausiai vairuotojai kelyje prireikia pagalbos, kai neužsiveda automobilio variklis, išsikrauna akumuliatorius, nuleidžia padangą, pasibaigia degalai.
Pasak specialisto, draudžiant automobilį kasko, svarbu įvertinti šio draudimo naudą. Rekomenduojama įvertinti savo pajamas bei atitinkamai automobilio kainą, bei apskaičiuoti, kada, netekus šio automobilio, vėl galėtumėte įsigyti tokį patį. Savanoriškuoju draudimu rekomenduojama drausti ne senesnius nei dešimties metų automobilius.
„BTA Insurance Company“ SE filialas pernai pasirašė virš 186 mln. litų įmokų, o tai yra 17 proc. daugiau nei 2012 m. Bendrovės draudimo portfelyje daugiausiai augo kasko draudimo rūšis (56 proc.), antroje vietoje - bendrosios civilinės atsakomybės draudimas (45,5 proc.), trečioje – nelaimingų atsitikimų draudimas (37,6 proc.). Ne gyvybės draudimo bendrovė pernai klientams Lietuvoje atlygino 89,83 mln. litų, o šiuo metu kas valandą išmoka daugiau kaip 34 tūkstančius litų draudimo išmokų, kas 3 minutes užregistruoja po naują įvykį, per mėnesį pradeda 3100 naujų bylų. BTA filialas Lietuvoje Lietuvoje klientų laukia naujai pastatytame A klasės energetinio efektyvumo biurų pastate „Grand Office“, kuris yra šalia Vilniaus miesto vakarinio aplinkkelio, Viršuliškių skg. 34.