ÖKO Golf
Priešais Jus - dar vienas antros kartos „Golf“ arba laboratorija ant ratų. Ši „Golf“ modifikacija nebuvo patekusi į masinę gamybą - atvirkščiai. Tai buvo „Volkswagen“ eksperimentas, kuriuo buvo siekiama išspausti maksimalų efektyvumą iš jau gamyboje esančio hečbeko.
Dabar daugelis gamintojų siekia gaminti ne tik dinamiškas, bet ir ekonomiškas konkrečių modelių modifikacijas. Jos nuo standartinių versijų skiriasi geresne aerodinamika, padangomis su mažesniu pasipriešinimu riedėjimui. Panašią formulę naudojo ir „Volkswagen“ inžinieriai kurdami „Öko-Golf“.
Ekonomiška „Golf“ versija turėjo 60 arklio galių išvystantį dyzelinį motorą, gebančiu 100 kilometrų suvartoti maždaug 4 - 5 litrus dyzelino, automobilis buvo apautas 155/70 R13 padangomis, o komforto įrangos praktiškai nebuvo, kaip ir standartintiems „Golfams“ būdingos garso izoliacijos. Kodėl? Viskas dėl didžiulio noro sumažinti automobilio svorį.
Vokiečiams iš dalies pavyko pasiekti savo tikslą. Palyginus su analogišku modeliu, šis prototipas suvartodavo iki 20% mažiau degalų.
PASSAT GTI
„GTI“ simbolika šiais laikais daugeliui asocijuojasi su dvejais „Volkswagen“ modeliais: „Polo“ ir „Golf“. Netrukus sportiškų „Volkswagen“ modelių gamą papildys ir „Up! GTI“. Vis dėlto, dinamiškų „Volkswagenų“ gretos dabar būtų buvusios didesnės, jeigu šios markės vadovai 1976 metais būtų nusprendusi pradėti serijinę „Passat GTI“ gamybą.
Tuomet „Volkswagen“ kompanijoje dirbę inžinieriai manė, jog „Passat“ gali būti ne tik puikus darbinis arklys. Jis taip pat turėjo būti stilinga, greitas, patogus ir smagiai valdomas automobilis - visai kaip „Golf GTI“. Skirtumas tik tas, jog „Passat GTI“ būtų turėjęs geresnę garso izoliaciją ir į komfortą orientuotą pakabą.
O kas slypėjo variklio skyriuje? Pavarų dėžė, variklis ir kitos judančiosios dalys buvo pasiskolintos iš visiems puikiai žinomo „Golf GTI“. Tai reiškia, jog priekinius „Passat GTI“ ratus suko 110 arklio galių, 1,6 litro darbinio tūrio variklis.
Iki šiol dėl nežinomų priežasčių „Volkswagen“ nusprendė „Passat GTI“ projektą išmesti į šiukšlių dėžę, o jo vietą užleisti „Passat GLI“.
CONCEPT R
Nusikelkime į 2003 metus, o tiksliau - Frankfurto automobilių parodą, kurioje buvo pademonstruotas štai šis žavus kabrioletas. Dviejų vietų, varomas galiniais ratais ir turintis variklį sumontuotą per vidurį. Ši formulė labiau primena itališką superautomobilį, o ne kompaktišką vokišką kabrioletą, ar ne?
„Concept R“ į parodą atriedėjo turėdamas 3,2 litro darbinio tūrio, 6 cilindrų benzininį variklį, sugebantį išvystantį 265 arklio galias ir 320 Nm sukimo momentą. Pasak gamintojo, tokios jėgainės būtų užtekę kabrioletui iki 100 km/val. įsibėgėti per 5,3 sekundės ir pasiekti maksimalų 250 km/val. greitį. Pašalinus maksimalaus greičio ribojimą - automobilis laisvai galėtų pasiekti ir 270 km/val.
„Concept R“ projekto autorius buvo Peteris Schreyeris - žmogus, kuris prieš dešimtmetį paliko „VAG“ koncerną ir tapo „Kia“ vyriausiuoju dizaineriu, o dabar vadovauja didžiulei „Kia“ bei „Hyundai“ dizainerių komandai, kuri nuolatos sugeba stebinti savo darbais.
1 LITER
Jeigu domitės automobilių pramonės naujienomis, tuomet turėtumėte atsiminti šį ambicingą „Volkswagen“ projektą, kuriuo buvo siekiama įrodyti, jog lengvasis automobilis realiame pasaulyje gali suvartoti ne daugiau nei 1 litrą dyzelino 100 kilometrų.
Automobilį kūrusi komanda didžiausią dėmesį skyrė kėbulo aerodinamikai. Pavyzdžiui, daugelio lengvųjų automobilių kėbulo oro pasipriešinimo koeficientas siekė 0.30 - 0.40 Cd. Tuo tarpu štai šio automobilio Cd rodiklis buvo tik 0.159!
Mažytis ir kompaktiškas hečbekas buvo 3,47 metro ilgio, 1,25 metro pločio ir tik 1,1 metro aukščio. Automobilio kėbulas buvo pagamintas iš anglies pluošto - tai leido padidinti „1 Liter“ hečbeko kėbulo standumą ir sumažinti automobilio svorį iki vos 290 kilogramų.
Bendro naudojimo keliuose naudotas prototipas turėjo 0,3 litro dyzelinį variklį, išvystantį vos 8 arklio galias. Nepaisant itin silpnos jėgainės, „Volkswagen“ bandymas sumažinti vidutines kuro sąnaudas iki 1 litro 100 kilometrų atsipirko su kaupu.
Po beveik dešimties metų prototipo tobulinimo, 2011 metais „Volkswagen“ pristatė išbaigtą ir technologiškai pažangų „XL1“.