Panevėžyje įsikūrusio viešbučio „Romantic Boutic“ valdytojai, vos išgirdę ministrės Aušrinės Armonaitės pažadą privilioti į Lietuvą 20 tūkst. užsieniečių, nusprendė dalyvauti projekte „Trečia naktis nemokamai“. Praėjo pusantro mėnesio, o akcijinio turisto – nė vieno.
„Nežinau, kaip kiti viešbučiai, mes sulaukėme 0 skambučių, 0 paklausimų – jokio susidomėjimo“, – teigia viešbučio rezervacijų vadovė Monika Čipaitė.
Ekonomikos ir inovacijų ministerijai pavaldi viešoji įstaiga „Keliauk Lietuvoje“ jau išleido 170 tūkst. eurų reklamai užsienio žiniasklaidoje, žadėdama padovanoti viešbučiuose trečią nakvynę. Tačiau trečia užsienio turistams buvo neįdomi.
„Mūsų viešbutis daugiau orientuotas į verslo klientus, kurie dabar atvyksta, dėl COVID situacijos nakvynės sumažėjusios, daugiausia iki 2 dienų, trečia jiems nereikalinga“, – tęsia M. Čipaitė.
Viešbučių asociacija pripažįsta, kad ministrės pažadai pritraukti 20 tūkst. turistų subliuško.
„Yra apie 200 rezervacijų iki šiandien. Užsienis labai daug kodų, apie 4000 pasiėmė, bet juoda zona, važiuoti nelabai nori“, – tikina viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė.
Nors užsienio turistų ministrė Armonaitė nesugebėjo į Lietuvą privilioti nei nemokama nakvyne, nei reklaminiais straipsniais už 170 tūkst. eurų, ji kartu su pavaldžios viešosios įstaigos vadovu ir toliau mėgina teisinti išleistas sumas reklamai.
„Pavyko – nepavyko, vis dėlto, kai taip blogėja situacija, reklama Lietuvos pavyko, deja, turistų nepasiteisino iš užsienio elementas“ , – sako ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.
„Viešųjų ryšių kampanijos turime rezultatą 140 natūraliai sugeneruotų publikacijų Europoje ir Izraelyje. Medijų vertės per šituos straipsnius esame sugeneravę apie 840 tūkstančių“, – teigia „Keliauk Lietuvoje“ direktorius Dalius Morkvėnas.
Viešbučiams merdint, „Keliauk Lietuvoje“ mėgina suktis iš padėties ir nemokamos trečios nakvynės kodus savo internetinėje svetainėje jau siūlo ir lietuviams. Tačiau praeiviai ir šiam pasiūlymui abejingi:
„Smagiau būtų, jei būtų galima 2 naktis už 1 kainą nakvoti. Savaitgaliais tada galėtum naudotis.“
„Nedomina, aš važiuoju į kaimą, ten nemokamai 3 ir 4 nakvynės.“
„Ačiū Vyriausybei, kad rūpinasi mūsų atostogomis.“
„Nesu žmogus, kuris Lietuvoje viešbučiuose apsistoja. Nežinau.“
Net ir Premjerė Ingrida Šimonytė abejoja, ar beveik 200 tūkst. eurų Lietuvos reklamai nenuėjo vėjais.
„Klausimas, ar agentūra, kuri buvo atsakinga už akciją, padarė viską, kad apie ją būtų tinkamai žinoma“ , – sako ji.
O štai opozicijos politikai „Trečios nakvynės“ projektą vadina fiasko ir visišku nesusipratimu.
„Kokia buvo sukonstruota, skirta užsienio rinkai patyrė fiasko. Dabar belieka galvoti, bėgti iš paskos, koreguoti, kad priemonė bent kažkokią naudą sukurtų“, – kritikuoja Seimo narys Lukas Savickas.
„Atsiras papildoma neteisybė. Tie, kas turi pinigų, nakvoja viešbučiuose bus skatinami mokesčių mokėtojų pinigais, taip pat ir tų, kurie neturi tokių galimybių. Čia nesusipratimas ant nesusipratimo“, – aiškina Seimo narys socialdemokratas Gintautas Paluckas.
Projekte nusprendė dalyvauti jau apie 200 šalies apgyvendinimo įstaigų, tačiau didžioji dalis joms numatytų 750 tūkst. eurų kompensacijų taip gali ir likti nepanaudotos. Tad „Keliauk Lietuvoje“ jau užsimena, kad projektą planuoja tęsti dviem savaitėmis ilgiau – iki lapkričio 22 dienos.