• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sekmadienį visą pasaulį sukrėtusi ir 179 žmones pražudžiusi aviakatastrofa Pietų Korėjoje, anot 43-ejus metus skraidančio piloto instruktoriaus Kęstučio Zagrecko, labai keista ir neįprasta. Ekspertas teigia, kad nepaisant to, jog pilotas nebandė išskleisti važiuoklės ir lėktuvo sparno vožtuvo, daug klausimų kelia vienas dalykas, kuris ir lėmė tokią tragediją.

Sekmadienį visą pasaulį sukrėtusi ir 179 žmones pražudžiusi aviakatastrofa Pietų Korėjoje, anot 43-ejus metus skraidančio piloto instruktoriaus Kęstučio Zagrecko, labai keista ir neįprasta. Ekspertas teigia, kad nepaisant to, jog pilotas nebandė išskleisti važiuoklės ir lėktuvo sparno vožtuvo, daug klausimų kelia vienas dalykas, kuris ir lėmė tokią tragediją.

REKLAMA

K. Zagreckas naujienų portalui tv3.lt tvirtino, kad viešai pateiktos aviakatastrofos detalės – labai nekonkrečios, todėl sunku tiksliai suprasti aviakatastrofos priežastis.

„Keista, netgi labai keista aviakatastrofa. Keista įvykio eiga. Per savo ilgą karjerą aš tokio [atvejo – aut. past.] tikrai nemačiau.

Yra tokia automatinė duomenų transliavimo sistema, angliškas sutrumpinimas ADS-B, tai ji baigė transliuoti maždaug 5 minutėms likus iki įvykio, iki atsitrenkimo. Tai kol kas apie paskutines 5 minutes visiškai nėra informacijos, kas buvo su pačiu lėktuvu, koks buvo jo aukštis, greitis ir panašiai.

REKLAMA
REKLAMA

Tas kelia labai daug tokių minčių, abejonių, kurių niekuo negalima paremti“, – sakė K. Zagreckas.

Pilotas net nebandė išskleisti važiuoklės

Pašnekovas pridūrė, kad remiantis vaizdo medžiaga ir kitų ekspertų pasvarstymais, matosi, kad pilotas net nemėgino išskleisti važiuokles.

REKLAMA

„Net jei absoliučiai viskas sugenda, valdymas tampa mechaninis, tai važiuoklės išskleidimui reikia paprasčiausiai patraukti tris rankenas su trosais, tada atsikabina važiuoklė ir ji iškrenta pati į išorę. O vaizdo įraše matosi, kad jos net nebandyta išskleisti, nes netgi važiuoklės durys nebuvo atsidariusios. 

Keista ir dėl variklio, į kurį galbūt pateko paukščiai, ar vienas, ar du, to absoliučiai niekas nežino. Bet būtent dešinysis variklis kažkuriuo momentu skrendant paskleidė dūmus, o tai buvo vienas iš požymių, kad paukštis pateko į variklį. Bet būtent šis variklis, kuris buvo turbūt pažeistas, veikia tik ant žemės, nes kitas variklis, pagal tuos požymius, kurie yra vaizdo įraše, lyg ir neveikė.

REKLAMA
REKLAMA

Tai yra labai keistas dalykas, kodėl pilotai besiruošdami tūpti šiaurine kryptimi staiga pakeitė sprendimą ir pakilo antram ratui ir paskelbė, kad situacija nevaldoma, o apsukęs ratą per penkias minutes bandė nutupdyti lėktuvą. Važiuoklė neišsiskleidė, sparno papildomas vožtuvas irgi, kiek matosi, nebuvo išskleistas, todėl nebuvo galima sumažinti greičio“, – pasakojo K. Zagreckas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pilotas tvirtino, kad kelia daug klausimų būtent tai, kodėl papildomas vožtuvas nebuvo išskleistas šiomis sąlygomis. 

Didžiausias klausimas yra vienas

Tačiau, anot eksperto, didžiausias yra klausimas yra vienas – kodėl oro uoste antenos buvo pritvirtintos prie gelžbetoninės sienos.

„To nėra niekur, aš niekada niekur pasaulyje to nesu matęs. Aišku, labai sunku nutupdyti lėktuvą be tų papildomų vožtuvų arba kaip mes, pilotai, turime tokį žargoną – mechanizacijos.

REKLAMA

Bet lėktuvas buvo valdomas, ir kryptis, ir pokrypis tūpimo metu. Tik tokiu dideliu greičiu leidžiantis lėktuvas yra labai jautrus bet kokiam piloto judesiui. Kai lėktuvas yra labai arti žemės, kadangi plokštumos yra labai didelės, jis prispaudžia orą prie žemės ir atsigula ant tokios oro pagalvės. Ir jei tai padarai 20–30 cm aukščiau nei reikia, jis atsigula ir tu niekaip negali nutupdyti lėktuvo.

Todėl šis lėktuvas nusileido maždaug pusėje tūpimo tako, o ten takas yra 2, 800 m, todėl jam ir šliaužti tuo taku liko mažai atstumo. Ir tada ta nelemta gelžbetoninė siena, kurią su tanku vos nuversi, tai lėktuvas, žinoma, išsitaškė į tą sieną“, – teigė K. Zagreckas.

REKLAMA

Jis pridūrė, kad jei ne gelžbetoninė siena – viskas būtų pasibaigę kitaip. Piloto tvirtinimu, tuo atveju, būtų buvę sužeistų ir keletas žuvusių.

„Bet tikrai ne 179, tikrai taip nebūtų buvę“, – tikino jis.

Sekmadienį per aviakatastrofą Pietų Korėjoje žuvo 179 žmonės

ELTA rašoma, kad sekmadienį per oro linijų „Jeju Air“ orlaivio avariją Pietų Korėjoje žuvo iš viso 179 žmonės, pranešime apie galutinį aukų skaičių nurodė šalies priešgaisrinės saugos agentūra.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„65 iš 179 žuvusiųjų tapatybė jau yra nustatyta“, – pranešime apie Muano tarptautiniame oro uoste įvykusią avariją, per kurią gyvi liko du įgulos nariai, paaiškino priešgaisrinės saugos agentūra.

Oro linijų „Jeju Air“ lėktuvas „Boeing 737-800“, kuriuo iš Tailando į Pietų Korėją skrido 181 asmuo, sekmadienį leisdamasis atsitrenkė į atitvarą ir užsiliepsnojo. Spėjama, kad orlaivio avariją galėjo sukelti paukščiai arba nepalankios oro sąlygos.

Apie LT tragedijas. Apie pašto lėktuvą dar vis tyla, nes kalti prasti komunikacijos spec.aerouoste LT, ir nemokėjimas angliškai komunikuoti
Aš, kaip specialistas, galiu pasakyti. Dabartiniai pilotai yra mygtukų spaudytojai. Jie net ne pilotai, o operatoriai. Suveda KTT duomenis ir viską padaro autopilotas. Pasigauna glisadą ir t.t. Šoninis vėjas su gūsiais, skrenda į kitą oro uostą. Viskas automatizuota. Susikrušo kažkas, ima storą manualą ir ieško instrukcijos... O Biržų autobuso parko šoferis, galvoja savo galva.
Pyderalkoncervatnikas
Pyderalkoncervatnikas
Tai žinoma, juk lėktuvą pilotavo Putinas ir prieš katastrofą iššoko su parašiutu, pats mačiau...
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų