• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

COVID-19 pandemijai apribojus sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą gyventojai netveria pykčio – užsiregistruoti pas gydytojus beveik neįmanoma. Talonų tenka laukti mėnesių mėnesius arba siūloma palaukti kitų metų. Sveikatos priežiūros įstaigų atstovai skėsčioja rankomis – tai sisteminė problema, o ne ligoninės darbo spraga.

COVID-19 pandemijai apribojus sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą gyventojai netveria pykčio – užsiregistruoti pas gydytojus beveik neįmanoma. Talonų tenka laukti mėnesių mėnesius arba siūloma palaukti kitų metų. Sveikatos priežiūros įstaigų atstovai skėsčioja rankomis – tai sisteminė problema, o ne ligoninės darbo spraga.

REKLAMA

Naujienų portalui tv3.lt panevėžietė Inga pasakoja, kad užsiregistruoti pas oftalmologą Panevėžio ligoninės Konsultacijų poliklinikoje – bergždžias reikalas. Kaskart, kai moteris paskambina į nurodytą polikliniką, administracija paprašo kreiptis sekantį pirmadienį – ir taip jau beveik mėnesis.

„Ir taip kas dieną po pusvalandį prie telefono su viltimi, kad gal šiandieną pasiseks. <…> Šiandien pasiūlė paskambinti pirmadienį, gal bus talonėlis. Buvau perspėta, kad jeigu ir bus, tai geriausiu atveju, tik sausio viduryje. Kol kas lengviausia papulti pas reumatologą – užtenka palaukti dvi-tris savaites“, – teigia ji, pridurdama, kad keletą mėnesių belaukiant vizito pas akių gydytoją ir galima ir apakti.

REKLAMA
REKLAMA

Moters atvejis – ne vienintelis

Nusprendėme pasidomėti, ar Ingos atvejis – pavienis. Socialinių tinklų grupėje, turinčioje beveik 40 tūkst. narių pasiteiravome, ar ir kiti panevėžiečiai pastaruoju metu susiduria su šia problema.

REKLAMA

Paaiškėjo, kad problema opi. Per keletą valandų – beveik 100 kraštiečių pasipiktinimų ir istorijų pasidalinimų.

 „Dukrą užregistruoti pas odontologą norėjau, sako: skambink spalio 22 d. – paskambinau, tai sako, skambinti pirmadienį. Paskambinu ir sako skambinti antradienį ir tada sako, kad talonų nebėra. Tai žodžiu“, – rašo viena komentatorių.

„3 dienas, prisiskambinti negalėjom, bet muzikytės prisiklausėm. Trūko kantrybė“, – jai antrina ir kita moteris.

REKLAMA
REKLAMA

„Žmonės nesulaukdami eilės pas gydytoją miršta. Visai supuvusi sveikatos apsauga“, – socialiniuose tinkluose piktinosi dar viena panevėžietė.

Poliklinika: tai sisteminė sveikatos apsaugos problema

Respublikinės Panevėžio ligoninės komunikacijos atstovas Vytautas Riaubiškis informuoja, kad poliklinikos „kolektyvas visada stengiasi atliepti pagrįstus pacientų ir jų artimųjų lūkesčius ir kompetentingai atlikti savo pareigas“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tačiau, deja, ne visada ir mums pavyksta realizuoti žmonių norą paslaugas gauti „čia ir dabar“, nes kartais būna objektyvių aplinkybių, kurias ir medikai ne visada gali įveikti. Visų pacientų ir jų artimųjų atsiprašome už galimus nepatogumus, kuriuos visada stengiamės ištaisyti“, – nurodo jis.

Jis taip pat informuoja, kad pacientų registracija konsultacijai pas akių ligų gydytoją buvo pradėta ketvirtadienį, 2021 m. lapkričio 5 dieną ir pacientai bus registruojami tik 2022 m. pradžiai, nes laikotarpiui iki 2021 m. gruodžio mėn. 31 d. talonėlių jau nebėra.

REKLAMA

Registracija gydytojo kardiologo konsultacijai vyksta ir šiuo metu, nes talonėlių pas šiuos gydytojus specialistus dar turi gruodžio mėnesiui, nurodo poliklinikos atstovas.

„Visada atkreipiame pacientų dėmesį, kad tuo atveju, jei jie pageidauja konkretaus gydytojo specialisto konsultacijos, laisvų talonų gali nebūti ir ilgesnį laiką, nes talonai pas paklausesnius specialistus išdalinami pacientams labai greitai. Apgailestaujame, tačiau ilgesni laukimo terminai pas norimus gydytojus specialistus ir kai kurių specialybių gydytojų stygius yra ne Respublikinės Panevėžio ligoninės darbo spraga, o, deja, sisteminė šalies sveikatos apsaugos problema, kuri egzistuoja šalies gydymo įstaigose“, – teigia V. Riausbiškis.

REKLAMA

Ligoninės atstovo teigimu, dažnai pastebima, kad pacientui iškart nepavykus patekti pas norimą gydytoją specialistą, nedelsiant blogu darbu yra kaltinama gydymo įstaiga ir nesistengiama paanalizuoti kitų veiksnių: „Ligų sezoniškumo, vis pasikartojančių epidemijų, gydytojų ligų, kitų žmogiškųjų situacijų buvimu, kurios taip pat gali ženkliai įtakoti pailgėjusias laukimo eiles pas gydytojus“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

V. Riaubiškis informuoja, kad atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu šalyje yra bloga epidemiologinė situacija, susijusi su COVID – 19 ligos paplitimu, registracija gydytojo specialisto konsultacijai, turint Šeimos gydytojo siuntimą, Respublikinės Panevėžio ligoninės Konsultacijų poliklinikoje yra vykdoma skambinant telefonais: 8 682 43673, 8 633 48054, 8 613 35684, 8 45 507262, 8 45 507109, arba el. būdu per sistemą esveikata.lt

REKLAMA

Kontaktinė pacientų registracija Konsultacinės poliklinikos registratūroje yra negalima.

Ką svarbu žinoti norint išvengti ilgo laukimo eilėse?

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos primena kelis svarbius dalykus, kurie padės pacientams neįstrigti laukimo eilėse.

Pirmiausia, sunegalavus reikia kreiptis į savo šeimos gydytoją, dirbantį toje pirminėje sveikatos priežiūros įstaigoje, kurioje žmogus yra prisirašęs. Svarbu žinoti, kad pacientai turi teisę patys pasirinkti tiek sveikatos priežiūros įstaigą, tiek šeimos gydytoją. Jei žmogus yra apsidraudęs privalomuoju sveikatos draudimu, o įstaiga turi sutartį su teritorine ligonių kasa (TLK), pacientas sveikatos priežiūros paslaugas gauna nemokamai.

REKLAMA

„Šeimos gydytojas, įvertinęs paciento sveikatos būklę, prireikus gali siųsti pacientą gydytojo specialisto konsultacijai. Išduodant siuntimą, pacientas turi būti informuojamas, kuriose bent 3 įstaigose yra teikiamos atitinkamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos. Pacientas pats pasirenka, kurioje iš jų pageidauja gauti siuntime nurodytas asmens sveikatos priežiūros paslaugas“, – komentuojama.

Taip pat primenama, kad svarbu taip pat nepamiršti užsiregistruoti pas gydytoją specialistą per 30 dienų, nes tiek laiko galioja siuntimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pacientas, turintis siuntimą, gali pats pasirinkti gydytoją specialistą bet kurioje sveikatos priežiūros įstaigoje, turinčioje sutartį su jo gyvenamosios vietos TLK dėl reikalingų paslaugų teikimo. O siunčiantis gydytojas turi suteikti informaciją pacientui, kur tokios paslaugos teikiamos“, – nurodoma.

Informaciją apie eiles galima gauti paskambinus telefonu į gydymo įstaigas ir jų informacinėse sistemose. Taip pat ji yra talpinama TLK interneto svetainėse, kur laisvos vietos yra grupuojamos pagal gydytojo specializaciją ir pagal gydymo įstaigą. Tokiu būdu tampa dar paprasčiau sužinoti, kokioje gydymo įstaigoje ir pas kokį specialistą laukimo eilė yra trumpiausia.

VLK primena, kad pacientui užsiregistravus pas gydytoją, tačiau negalint atvykti sutartu laiku, apie savo neatvykimą gydymo įstaigai reikia pranešti bent prieš parą. Gydymo įstaiga, žinodama, kad pacientas neatvyks, galės pasiūlyti tuo laiku pasinaudoti kitam šių paslaugų eilėje laukiančiam žmogui.

Pandemijos metu gydytojai išsislapstė nuo ligonių. Pandemijos, kuri šienauja gyvybes, metu žmonėms neprieinama medicininė pagalba. Įsiskaitykite! Kaip tai skamba? Kaip košmariškas sapnas! Bet tai ne sapnas - realybė, kurią įvardinti tenka tikruoju vardu - GENOCIDAS. Tai vyksta. O poliklinikose ir klinikose - tiesiog tuščia. Pati tą mačiau, kai per didelius vargus, gavau progą patekti pas gydytoją.
Norėjote koncervatorių chaoso - gavote, arkliui buvo aišku, jiems atėjus į valdžią, kainą žmonės mokės milžinišką, bet visi sėdi abejingi, kad tik nors šiektiek nepasinaudoti smegenis.
Taigi patys blet balsavot už tuos p..... darus, tai dabar tylėkit
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų