Visi argumentai rodo, kad lėktuvas nukrito dėl techninių problemų, cituojamas H. al Kuweishas.
„Dirbtinių Rusijos ir JAV palydovų duomenys panaikino katastrofos tikimybę dėl teroro akto. Visi faktai rodo, kad lėktuvas nukrito dėl techninių nesklandumų viduje“, – pareiškė jis. Tiesa, žiniasklaidoje buvo pasirodžiusi informacija, remiantis JAV palydovo duomenimis, teigė, kad užfiksuotas šilumos pliūpsnis Sinajaus pusiasalyje galėjo būti susijęs tiek su sprogimu lėktuve, tiek ir su katastrofa nesusijusiais veiksniais. JAV analitinė bendrovė „Sratfor“ savo ataskaitoje, priešingai egiptiečio teigimui, nurodė, kad „labiausiai tikėtina versija“ yra teroro aktas lėktuvo viduje.
Antradienio rytą „TASS“ agentūrai pavyko sužinoti apie „pašalinių elementų“ aptikimą „Airbus A321“ katastrofos vietoje, tačiau išsamesnės informacijos daugiau nebuvo pateiktas. Vėliau ekspertai pripažino, kad ant aukų kūnų kol kas sprogstamosios medžiagos pėdsakų aptikta dar nėra.
Praėjus kelioms valandoms po katastrofos Egipto valdžia „techninėmis lėktuvo problemomis“ įvardijo pagrindine tragedijos priežastimi. Vėliau rusų ekspertai, dirbę tragedijos vietoje, paskelbė, kad lėktuvas tikriausiai subyrėjo dar būdamas ore, o CNN šaltinis pranešė, kad JAV karinis palydovas lėktuvo kritimo metu užfiksavo šilumos pliūpsnį. Tai paskatino sprogimo lėktuvo viduje (kuro bakas, sprogmuo, variklio gedimas) versijos svarstymą.
Rusijos oro linijų „Kogalymavia“ bendrovė pirmadienį pareiškė, kad „vienintelė paaiškinama lėktuvo katastrofos priežastis“ galėtų būti „išorinis poveikis“.
Tiek „Kogalymavia“, tiek Egipto valdžios pareiškimai yra suprantami. Bendrovei pripažinus ar nustačius 224 keleivių žūtį nulėmusią jos lėktuvų blogą techninę priežiūrą, jos vadovų lauktų baudžiamoji byla, o pačią bendrovę tikriausiai uždarytų.
Egipto valdžios interesai „išsaugoti švarų mundurą“ taip pat gali būti paaiškinami ekonominiais sumetimais. Šios šalies kurortus pamėgę rusų turistai po nelaimės sustabdė visą turizmo rinką. Pirmadienį atsidariusios turizmo bendrovės turėjo pripažinti, kad prekyba yra faktiškai sustojusi.
Bendrovės „Kolagymavia“ lėktuvas spalio 31-ąją sudužo Sinajaus pusiasalyje. Lėktuve buvo 224 keleiviai. Skrodimą atliekantys teismo medicinos ekspertai teigia, kad žmonės žuvo dėl patirtų nudegimų, bukų traumų arba nuo kelių faktorių vienu metu.
Ekspertai pradeda Egipte sudužusio Rusijos lėktuvo juodųjų dėžių analizę
Inspektoriai antradienį pradėjo analizuoti juodąsias dėžes, išimtas iš Rusijos keleivinio lainerio, kuriam sudužus Sinajaus pusiasalyje žuvo visi 224 juo skridę žmonės, pranešė vienas Egipto civilinės aviacijos ministerijos pareigūnas.
Tų prietaisų, įrašinėjančių pokalbius pilotų kabinoje ir fiksuojančių įvairius skrydžio duomenis, tyrimas prasidėjo apie vidurdienį, naujienų agentūrai sakė pareigūnas, nepanoręs viešinti savo vardo.
Analizė gali trukti kelias savaites arba mėnesius, jeigu paaiškės, kad juodosios dėžės yra apgadintos, nurodė šaltiniai. Rusijos vyriausybinė komisija, prižiūrinti šį tyrimą, antradienį taip pat surengs posėdį.
Rusijos oro bendrovė „Kogalymavia“ („Metrojet“) nurodė, kad jos lėktuvas sudužo dėl „išorinio poveikio“ ir kad katastrofos priežastis negalėjo būti koks nors techninis gedimas arba žmogaus klaida. Bendrovė tikino, kad tas orlaivis „Airbus A-321“ buvo „nepriekaištingos techninės būklės“.