Viena iš priežasčių, kodėl brangsta automobilių draudimas – lietuviai daro daugiau avarijų ir išnaudoja daugiau išmokų už nelaimes.
Kainos sparčiai kyla
„ERGO Insurance“ Lietuvoje Draudimo departamento direktorius Tomas Nenartavičius sako, kad lietuviai ilgą laiką galėjo draustis bene pigiausiu Europoje privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu, tačiau dabar kainų kreivė kyla aukštyn.
„Per šių metų pirmąjį ketvirtį, lyginant su atitinkamu laikotarpiu pernai, „ERGO“ draudimas fiziniams asmenims vidutiniškai brango 25 proc., o juridiniams asmenims 17 proc. Dar daugiau brango tarptautinius krovinių vežimus atliekančioms įmonėms, kurios priskirtos rizikingam segmentui. Draudimo įmoka išliko nepakitusi ar mažėjo tiems vairuotojams, kurie nesukėlė eismo įvykių arba atitiko mažiau rizikingų segmentų kriterijus. Tarkime, vairuotojas turi ilgą be patirtų eismo įvykių vairavimo stažą, gyvena ne mieste, nuosavu automobiliu nekeliauja į užsienį, vairuoja mažos galios automobilį. Didžiausią transporto draudimo paslaugos pabrangimą patyrė eismo įvykius sukėlę vairuotojai, turintys mažesnį vairavimo stažą ir jaunimas, kuris vairuoja didesnės galios automobilius“, – sako T. Nenartavičius.
Lietuviai sukelia daugiau avarijų
T. Nenartavičius sako, kad transporto draudimo paslaugų brangimą nulėmė išaugusios eismo įvykiuose patiriamų žalų sumos, pabrangęs automobilių remontas ir didėjantys infliacijos rodikliai. Taip pat įtakos turėjo didėjančios žalos dėl lietuvių patiriamų eismo įvykių užsienyje ir augantis imituotų eismo įvykių skaičius.
„Gjensidige“ Draudimo produktų, rizikos vertinimo ir kainodaros vadovas Baltijos šalims Andrius Dambrauskas sako, kad nepaisant visų saugumo priemonių, kurios yra taikomos kelininkų, policijos, automobilių gamintojų, Lietuvoje pastaraisiais metais padaugėjo avarijų. „Padidėjęs avarijų skaičius savo ruožtu padidino ir draudikų išmokų mastą. Žmonės nuvažiuoja daugiau kilometrų, keliauja dažniau, tad ir rizika patekti į avarijas yra didesnė. Siekiame, kad draudimo kaina atitiktų ir atsakomybės, kurią draudikas prisiima, mastą“, – sako draudimo bendrovės atstovas.
„If“ rinkodaros departamento vadovas Džiugas Šaulys sako, kad pernai lietuviai rekordiškai dažnai daužė savo automobilius. „Lietuvos vairuotojai praėjusiais metais patyrė 100 tūkst. eismo įvykių – tai yra rekordinis skaičius. Per pirmuosius keturis šių metų mėnesius draudikai jau išmokėjo beveik 40 mln. Eur išmokų – tai yra 28 proc. daugiau, nei per tą patį laikotarpį pernai", - teigia D. Šaulys.
Jo teigimu, prie brangstančio draudimo prisidėjo ir brangiau kainuojantis naujų automobilių remontas. "Ženkliai padidėjo ir vidutinis žalos dydis – 11 proc. Tai reiškia, kad ne tik registruojame daugiau įvykių, bet ir daugiau sumokame už jų remontą. Vidutinis žalos dydis auga dėl to, kad didėja automobilių servisų remonto įkainiai, o taip pat, gatvėse važinėja vis naujesni automobiliai, kuriuos suremontuoti yra žymiai brangiau nei senesnius. Pavyzdžiui, jei anksčiau aplamdytą bamperį pakakdavo ištiesinti ir nudažyti, tai dabar dažnai tenka keisti sudėtingas saugumo sistemas, parkavimo daviklius, greičio palaikymo radarus ar kameras – tai kainuoja tūkstančius eurų", - aiškina D. Šaulys.
Žemesnių kainų nesitikėkite
„ERGO“ Draudimo departamento direktorius Tomas Nenartavičius prognozuoja, kad kol kas žemesnių kainų tikėtis neverta. „Žemesnių kainų būtų galima tikėtis tuomet, jei mažėtų infliacija, avaringumo kreivė keistųsi į teigiamą pusę ir sumažėtų imituotų eismo įvykių skaičius. Kol kas nepastebime teigiamų pokyčių, kurie padėtų sumažinti draudikų patiriamų žalų sąnaudas“, – teigia pašnekovas.