„Kol kas radome 29 kūnus, o kai kuriuos išgyvenusiuosius išsiuntėme į ligoninę gydyti“, – naujienų agentūrai AFP sakė Kaskio rajono vyriausiojo pareigūno padėjėjas Gurudutta Dhakalas.
Oro bendrovės „Yeti Airlines“ atstovas Sudarshanas Bartaula AFP teigė, kad lėktuve yra 68 keleiviai ir keturi įgulos nariai.
Anot jo, lėktuvas sudužo tarp senojo ir naujojo Pokaros oro uostų centriniame Nepale.
Anksčiau G. Dhakalas informavo, kad degant nuolaužoms, gelbėtojai bandė užgesinti gaisrą.
„Visos tarnybos dabar daugiausia dėmesio skiria tam, kad pirmiausia užgesintų gaisrą ir išgelbėtų keleivius“, – sakė G. Dhakalas.
Socialiniuose tinkluose paskelbtoje filmuotoje medžiagoje matyti liepsnos ir į dangų kylantys juodi dūmai, matyt, iš avarijos vietoje pasklidusių nuolaužų. AFP negalėjo iš karto patikrinti filmuotos medžiagos.
Pastaraisiais metais Nepale suklestėjo oro transporto pramonė, kuri gabena prekes ir žmones iš sunkiai pasiekiamų vietovių, taip pat užsienio keliautojus ir alpinistus.
Tačiau dėl nepakankamo apmokymo ir techninės priežiūros ji neatitinka saugumo reikalavimų.
Europos Sąjunga uždraudė visiems Nepalo oro vežėjams skraidyti jos oro erdvėje dėl susirūpinimo saugumu.
Šioje Himalajų šalyje taip pat yra vieni atokiausių ir sudėtingiausių pasaulyje kilimo ir tūpimo takų, kuriuos supa snieguotos viršukalnės, o net ir patyrusiems pilotams kyla iššūkis, stengiantis su jomis nesusidurti.
Lėktuvų operatoriai teigia, kad Nepale trūksta infrastruktūros tikslioms orų prognozėms rengti, ypač atokiose vietovėse su sudėtingu kalnuotu reljefu, kur anksčiau yra įvykę mirtinų avarijų.
Kalnuose oras taip pat gali greitai pasikeisti ir sudaryti klastingas skrydžio sąlygas.
2022 metų gegužę sudužus Nepalo oro vežėjo „Tara Air“ lėktuvui žuvo visi 22 juo skridę žmonės – 16 nepaliečių, keturi indai ir du vokiečiai.
Oro eismo kontrolė prarado ryšį su dviviečiu sraigtiniu lėktuvu „Twin Otter“ netrukus po to, kai jis pakilo iš Pokaros ir skrido į Džomsomą – populiarią žygių vietą.
Jo nuolaužos buvo rastos kita dieną, išsibarsčiusios ant kalno šlaito maždaug 4,4 km aukštyje.
Paieškos misijoje dalyvavo apie 60 žmonių, kurių dauguma įveikė daugybę kilometrų į kalną.
Po šios avarijos valdžia sugriežtino taisykles, be kita ko, nurodė, kad lėktuvams leidžiama skristi tik tuo atveju, jei visame maršrute prognozuojamos palankios oro sąlygos.
2018 metų kovą netoli Katmandu tarptautinio oro uosto, kuris garsėja sudėtingomis sąlygomis, sudužo Jungtinių Valstijjų oro linijų bendrovės „US-Bangla Airlines“ lėktuvas ir žuvo 51 žmogus.
Ši avarija buvo daugiausiai aukų pareikalavusi nelaimė Nepale nuo 1992 metų, kai Pakistano oro linijų bendrovės „Pakistan International Airlines“ lėktuvui sudužus artėjant prie Katmandu žuvo visi 167 juo skridę žmonės.
Vos prieš du mėnesius netoli to paties oro uosto sudužus „Thai Airways“ lėktuvui, žuvo 113 žmonių.