Jeigu lentynose etiketėse jų kainą matote ir pagal ją nusprendžiate, ką pirkti, tai savitarnoje galima tikrai sutrikti, nes joje pasirinktų prekių kainą matysite tik tada, kai išsirinksite prekę.
Supratę, kad kaina ne tokia, turėsite kviestis pardavėją ir gaišti laiką. To nori ne visi, dėl to, matyt, yra pirkėjų, kurie ir permoka.
Taigi, kodėl savitarnos kasose sveriamų prekių ar kepinių, ant kurių nėra etiketės su skenuojamu kodu, kainos nerodomos iš anksto?
Per daug skirtingų kainų?
„Maxima“ Komunikacijos ir korporatyvinių ryšių departamento direktorė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė pripažino, kad jos atstovaujamas tinklas klausimą savitarnos kasų ekranuose rodyti sveriamų prekių kainas jau yra svarstęs ne kartą.
„Šiuo metu esame priėmę sprendimą kainos nerodyti. Pagrindinė tai lėmusi priežastis – „Ačiū“ kainos, kurios taikomos su nuolaidos kortele. Jas taikome tik kortelių turėtojams.
Savitarnos kasose nurodydami „Ačiū“ kainą jaustumėmės klaidindami tuos pirkėjus, kurie kortelės neturi“, – aiškino I. Trakimaitė-Šeškuvienė.
Pasak jos, pirkėjai, savitarnos kasose nerandantys pasirinktos sveriamos prekės, kviečiami kreiptis į šioje erdvėje dirbančius parduotuvės darbuotojus.
„Iki“ komunikacijos vadovė Gintarė Kitovė tiesiai neatsakė, kodėl jos atstovaujamame tinkle savitarnos kasose iš anksto nerodoma sveriamų prekių kaina.
„Savitarnos kasose šiuo metu yra nurodoma būtent prekės rūšis. Dažnai pirkėjai renkasi konkrečią prekę – pavyzdžiui, obuolius „JonaGold“, „Gala“ ar panašiai. Skiriasi ne tik jų kaina bet ir spalva, dydis, tad pirkėjai juos gali atpažinti ir pagal tai.
Taip pat renkame pirkėjų atsiliepimus, rengiame apklausas, kad veikiančią sistemą galėtume tobulinti“, – nurodė G. Kitovė.
Svarsto įvairius pagerinimus
„Rimi“ ryšių su visuomene ir korporatyvinės atsakomybės vadovė Eglė Krasauskienė tikino, kad jos atstovaujamas tinklas visuomet nori, kad pirkėjams būtų patogiau apsipirkti.
„Todėl nuolat svarstome įvairius funkcionalumo pagerinimus. Šiuo metu tikslią kainą galima sužinoti nuskenavus kainą savitarnos kasos ekrane. Jei pirkėjas visgi norėtų atsisakyti ir nepirkti prekės, jis gali paspausti pagalbos mygtuką ir prie jo prieis darbuotojas, kuris padės atšaukti prekę.
Be to, kai kuriuose prekybos centruose yra svarstyklės, kuriose galima pasverti vaisius ir daržoves ir sužinoti tikslią kainą“, – komentavo E. Krasauskienė.
„Lidl Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Lina Skersytė informavo, kad tinklo savitarnos kasos atnaujinamos siekiant užtikrinti geriausią patirtį.
Esą, kad apsipirkti būtų galima greičiau ir patogiau, tai tinklo parduotuvėse daroma ir šiuo metu.
„Savitarnos kasų ekranuose stengiamės pateikti aiškią ir paprastą informaciją, kad apsipirkimo procesas būtų aiškus ir greitas, todėl svarbiausia yra parodyti teisingą prekės iliustraciją ir trumpą bei aiškų pavadinimą.
Kadangi ekranuose yra išties ribota vieta informacijos pateikimui, ilgi prekės aprašymai ir kainos vaizdą apsunkintų. Taip pat gali pasitaikyti prekių, įskaitant ir skirtingų rūšių obuolius, kurių kaina yra vienoda, tad ne visada kaina padėtų pasirinkti reikiamą produktą“, – komentavo L. Skersytė.
„Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis neatsakė, kodėl šio tinklo parduotuvių savitarnos kasose sveriamų prekių kaina rodoma tik jas „įmušus“. Tačiau pažadėjo, kad „ši mintis“ bus apsvarstyta.