Panevėžio meras susipažino su UAB Panevėžio autobusų parko ekonomine situacija, praėjusių metų veiklos ataskaita bei perspektyvomis.
Pernai dėl ekonomikos nuosmukio šalyje, sumažėjusio keleivių srauto mieste pajamos iš keleivių pervežimo sumažėjo 15,1 proc., negauta per 3,5 mln. Lt. Padidinus PVM tarifą nuo 5 iki 21 proc., per metus jo sumokėta 3,1 mln. Lt daugiau. Autobusų parkui liko skolinga ir Savivaldybė (kompensacijų už lengvatinį keleivių vežimą ir dotacijų nuostoliams padengti). Bendrovės skola per metus padidėjo daugiau nei 2 mln. Lt.
Spręsdama ekonominio sunkmečio problemas įmonė sumažino darbuotojų iki 300, beveik 20 proc. - darbo užmokestį, optimizavo maršrutus, peržiūrėjo kitus vidinius taupymo rezervus, sustiprino keleivių bilietų kontrolę ir taip 4 mln. Lt sumažino išlaidas. Kartu per metus sumažinta pervežimų 1 km savikaina (nuo 2,86 iki 2,67 Lt).
„Tenka pripažinti, kad šiuo sunkmečiu keleivių pervežimo sistema mieste veikia nepriekaištingai. Įmonės vadovai ieško vidinių resursų veiklai optimizuoti, tačiau nuostolingus reisus teks kompensuoti Savivaldybei“, - sakė meras V. Satkevičius.
Miesto ir autobusų parko vadovai pripažino: kol kas važiavimo įkainių didinimas ekonominės naudos neatneš, nes mažės keleivių. Kartu įmonei būtina atnaujinti senstančias transporto priemones.
„Kitą savaitę planuojame vėl susitikti su autobusų parko vadovais ir Vyriausybės išvažiuojamajam posėdžiui parengti pasiūlymų paketą dėl ekologiško transporto programos, lengvatinio PVM tarifo keleivių pervežimui bei nuostolingų reisų“, - sakė mero pavaduotoja Gema Umbrasienė.
UAB Panevėžio autobusų parkas eksploatuoja 112 autobusų, iš jų 45 tolimojo susisiekimo, 67 - miesto pervežimų, iš šių 90 proc. - žemagrindžiai. Autobusams vidutiškai 14-15 metų.
Bendrovėje dirba 300 žmonių, iš jų 194 vairuotojai. Per 2009 metus įmonėje sumažėjo 23 darbuotojais, tarp jų 17 vairuotojų. Vidutinis darbuotojų atlyginimas - 1925 Lt neatskaičius mokesčių. Metų pabaigoje atlyginimai sumažėjo iki 1753 Lt. 2008 m. vidutinis atlyginimas buvo 2149 Lt.