• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Po publikacijos apie tai, kaip po rankos lūžio keli mėnesiai panevėžietei Respublikinėje Panevėžio ligoninėje tapo pragaru, į portalo tv3.lt redakciją kreipėsi dar viena su panašia situacija šioje įstaigoje susidūrusi moteris. 

Po publikacijos apie tai, kaip po rankos lūžio keli mėnesiai panevėžietei Respublikinėje Panevėžio ligoninėje tapo pragaru, į portalo tv3.lt redakciją kreipėsi dar viena su panašia situacija šioje įstaigoje susidūrusi moteris. 

REKLAMA

Regina (vardas pakeistas ir redakcijai žinomas, – aut. past.) pasakojo, kad neseniai lygiai tą patį, kas aprašyta kitoje istorijoje, išgyveno patyrusi padikaulio lūžį. Moteris kreipėsi į Panevėžio medikus kankinama neapsakomo skausmo, tačiau „išvaikščiojo“ su juo pusantro mėnesio, kol pagaliau sužinojo tikrąją jo priežastį.

„Visą tą laiką gėriau man visai nereikalingus, pačius stipriausius vaistus nuo sąnarių skausmo. Nuo jų man pradėjo skaudėti skrandį. Kreipiausi į šeimos gydytoją, ji pasakė, kad be tyrimų ji nieko negali pasakyti, pas kokį specialistą mane siųsti. Padarė kraujo tyrimus dėl podagros, reumato. Tai – kainuojantys tyrimai, už juos teko mokėti iš savo kišenės“, – pasakojo skaitytoja.

Taip pat ji sakė pasidariusi rentgeno nuotrauką Panevėžio infekcinėje ligoninėje, tačiau tyrimai nieko blogo neparodė. 

REKLAMA
REKLAMA

„Kas vertino rentgeno nuotrauką, nepamatė kojos lūžio, todėl šeimos gydytoja nusprendė, kad man nieko baisaus nėra, išrašė vaistų nuo sąnarių. Juos sugėrus man nė kiek nepagerėjo, todėl gydytoja labai stebėjosi, bet lūžio neįtarė, nors matė mano koją, kaip ji atrodo. Išrašė siuntimą pas ortopedą. Pas ortopedą eilė mažiausiai 2 savaites. Neištverdama skausmo ir pasiskaičiusi internete įtariau, kad man gali būti padikaulio stresinis lūžis, nes jokios traumos nebuvo, koją pradėjo skaudėti savaime. 

REKLAMA

Neištverdama skausmo ir nežinomybės nutariau kreiptis į ligoninės priimamąjį, bet iš ten buvau traumatologo pažeminta ir išvaryta. Prašau jo, kad man padarytų rentgeno nuotrauką. Laukiančių žmonių prieš mane ir po manęs nebuvo. Taip, aš kreipiausi ne pirmą dieną, traumos nebuvo. Bet kur žmogiškumas? Su manimi elgėsi baisiau nei su gyvuliu. Griežtai atsisakė mane apžiūrėti, apšaukęs, kad jei skauda, gerčiau nuskausminamuosius, o jei nepaeinu, pasiimčiau biuletenį. Po šio vizito verkiau visą naktį. Siūliau už vizitą susimokėti, jei neatitinku pirmos pagalbos kriterijų. Gaila, nepaklausiau didžiai gerbiamo gydytojo, kokia jo pavardė, todėl nežinau, kam nusiųsti „padėką“...“, – pasakojo moteris.

REKLAMA
REKLAMA

Ji sakė Konsultacinėje poliklinikoje siūliusi susimokėti už konsultaciją, kad galėtų patekti pas specialistą tą pačią dieną, bet buvo paaiškinta, kad mokėjimas už konsultaciją privilegijų nesuteikia. 

„Nebent susitarčiau su dirbančiu tuo metu gydytoju. Bandžiau tą padaryti, bet sesutės buvau išvaryta, pasakyta, kad jokių šansų ir kad neturi laiko su manim kalbėtis. Labai skaudu, kad nesugebėjau už save pakovoti ir kantriai laukiau vizito pas ortopedą. Padarius rentgeno nuotrauką, aiškiai matėsi padikaulio lūžis. Jau prasidėjusios komplikacijos. Šiuo metu mano koja langetėje, beje, už kurią susimokėjau 80 eurų. Net po kambarį vaikštau su lazdomis. Nežinau, kaip vyks gijimas, gali būti, kad prireiks operacijos, nes tas pusantro mėnesio vaikščiojimas padarė didelę žalą. Kas atsakys, jei man kils komplikacijos ir aš nedarbinga būsiu pusę metų? Vyro neturiu, duonai užsidirbti turiu pati“, – dėstė Regina.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Akreditavimo tarnyba: įtarimas dėl lūžio – būtinoji pagalba

Pasiteiravus apie šią situaciją Respublikinės Panevėžio ligoninės atstovai informavo, kad įstaiga yra pasiruošusi atlikti neplaninį vidinį tyrimą dėl šio atvejo. Tačiau tam reikalingi paciento duomenys ir kreipimosi į gydymo įstaigą laikas.

„Tik peržiūrėjus medicininę kortelę galima apklausti specialistus, sumodeliuoti situaciją ir padaryti išvadas“, – rašoma atsakyme.

REKLAMA

Kaip informavo Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Akreditavimo tarnyba), sveikatos būklės, pasireiškiančios dideliu skausmu ar įtariami kaulų lūžiai priskiriami būtinajai medicinos pagalbai, kuri apdraustiesiems asmenims suteikiama nemokamai ir per tam tikrą laiką, tačiau ne vėliau kaip per vieną valandą nuo atvykimo į sveikatos priežiūros įstaigą. 

REKLAMA

„Pacientę, kuri kreipėsi į ligoninės priimamąjį, privalėjo apžiūrėti gydytojas ir įvertinti jos sveikatos būklę. Tik tuo atveju, jeigu pagalba pacientei nebūtų atitikusi būtinosios pagalbos kriterijų, pacientė būtų turėjusi susimokėti už suteiktas paslaugas (nors pacientė tokią išeitį siūlė, tačiau į tai nebuvo atsižvelgta).

Akreditavimo tarnyba nagrinėja pacientų skundus, nesusijusius su žalos atlyginimu. Šiuo atveju, pacientė, manydama, kad jos sveikatai buvo padaryta žala, su pareiškimu dėl žalos atlyginimo galėtų kreiptis į Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisiją, veikiančią prie Sveikatos apsaugos ministerijos. Ši komisija yra privaloma ikiteisminė institucija ginčams dėl pacientų teisių pažeidimo fakto ir tuo padarytos žalos dydžio nustatymo nagrinėti“, – komentavo tarnybos direktorė Nora Ribokienė. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau kartu pabrėžė, kad konkrečias išvadas dėl šiai pacientei suteiktų sveikatos priežiūros paslaugų kokybės galėtų pateikti tik atlikusi išsamų patikrinimą. 

„Tačiau įstatymais nustatyta, jog pirmiausia pati pacientė su skundu turi kreiptis į įstaigą, kuri privalo jį išnagrinėti ir per 20 dienų pateikti pacientei atsakymą. Tik tuomet, jei atsakymas pacientės netenkintų, siūlytume kreiptis į Akreditavimo tarnybą dėl sveikatos priežiūros paslaugų atitikties teisės aktų reikalavimams įvertinimo“, – pabrėžė tarnybos vadovė. 

REKLAMA

Portalui tv3.lt atsiųstame atsakyme pabrėžiama, kad pacientai ar jų atstovai, kreipdamiesi į Akreditavimo tarnybą, turi laikytis teisės aktuose nustatytos tvarkos – skunde turi būti nurodytas adresatas, paciento vardas ir pavardė, adresas (faktinė gyvenamoji vieta), skundo dalykas (esmė) – pažeistos paciento teisės ar teisėti interesai, suteiktos arba nesuteiktos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, nurodant asmens sveikatos priežiūros įstaigą ir, jei žinoma, kurių asmens sveikatos priežiūros specialistų veiksmai skundžiami, taip pat asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo laikotarpis, pažymėta skundo surašymo data, skundas turi būti pasirašytas (asmens parašu, o skundą teikiant elektroniniu paštu – elektroniniu parašu).

Prie skundo turi būti pridėta asmens sveikatos priežiūros įstaigos atsakymo į skundą kopija (jeigu asmens sveikatos priežiūros įstaiga nepateikė atsakymo per teisės aktų nustatytą laikotarpį – pateikiama skundo, adresuoto asmens sveikatos priežiūros įstaigai, kopija). 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų