Grupės vadovas prognozuoja, kad rinka gali kristi iki 20 proc., todėl teks atleisti dalį darbuotojų.
„Prognozės dėl šių metų finansinių rezultatų negalime duoti, nes esame listinguojama įmonė, bet planuojame, kad akcizai darys tiesioginę įtaką kainoms ir sumažės alaus vartojimas. Jeigu kainos kyla šiandien 15-20 proc., tai tiek pat gali susitraukti ir alaus rinka. Mes tęsiame tą patį, ką darome dabar. Besitraukiančią alaus rinką galima atsverti nealkoholiniais gėrimais, tačiau tai visiškai neatsvers prarastų alaus ir kitų alkoholinių gėrimų pardavimų“, - spaudos konferencijoje antradienį sakė „Kalnapilio-Tauro grupės“ vadovas Marijus Kirstukas.
Anot jo, bendrovė rudenį gali atleisti dalį darbuotojų, tačiau konkretaus skaičiaus neįvardijo.
„Alaus rinkoje egzistuoja sezoniškumas, todėl vasarą nesamdysime laikinų darbuotojų, o rudenį pagal rinkos padėtį priimsime sprendimus dėl restruktūrizacijos ir darbuotojų atleidimo, jei rinkos kritimas bus 15-20 procentų“, - kalbėjo M.Kirstukas.
Jo nuomone, nealkoholiniai gėrimai turėtų iš dalies atsverti smunkančius alaus pardavimus, tačiau ir ši rinka traukiasi.
„Žvelgiant į bendrą nealkoholinių gėrimų rinką, neigiamos tendencijos atsispindi ir čia. Pernai gaiviųjų gėrimų rinka traukėsi beveik 3 proc. Kai kuriose kategorijose - sulčių ir nektarų - fiksuojamas dviženklis kritimas, tačiau augo vandens kategorija. Nors gaiviųjų gėrimų rinkoje matome potencialą, tačiau veiklos diversifikavimas yra ilgalaikis procesas, kuriam reikia tinkamai pasiruošti“, - teigė M.Kirstukas.
Grupės vadovo teigimu, prarastą rinkos dalį turėtų dar kiek kompensuoti eksportas, pernai augęs 6,4 proc.
Be to, bendrovė šiemet mažina ir investicijas - nuo 2 mln. eurų pernai iki 0,5 mln. eurų šiemet.
Pernai grupės pajamos augo 2 proc. iki 53,5 mln. eurų, ikimokestinis pelnas smuko 8 proc. iki 883 tūkst. eurų. Grupės pajamas labiausiai augino gaiviųjų gėrimų pardavimai, kurių gamyba iššaugo 47,5 proc., o alaus dalis sumažėjo nuo 80,1 proc. iki 70,4 proc.